Mijn vraag
Mijn PC blaast om de zoveel tijd. Wat kan dit betekenen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb een clean Win10 install gedaan. Er staat eigenlijk bijna geen software op. WoW Classic is wat ik af en toe speel.
De hardware is:
AMD Ryzen 5 2600 processor
Antec NX100 Midi Tower Behuizing
Asrock B450M-HDV R4.0 moederbord
Cooler Master MWE 450 White - V2 PSU / PC voeding
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G Videokaart
Samsung 970 EVO 1TB M.2 SSD 1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Ik heb het met een collega besproken en die had het over Windows profielen? Ik weet niet of het dit is, maar misschien kunnen jullie mij hier meer over vertellen.
Kan het zijn dat de processorkoeler dit veroorzaakt eens in de zoveel tijd? Ik heb gewoon de processorkoeler gebruikt die meegeleverd is door AMD. De PC wordt op dit moment door weinig applicaties gebruikt. Enkel browsen en af en toe WoW Classic. In de toekomst ga ik er meer mee doen, maar ik hoop niet dat het geblaas dan vaker gaat voorkomen.
Heeft een van jullie ervaringen hiermee? Ik begin nu te twijfelen aan mijn PC building skills.... Misschien dat er iets niet goed zit...
Kennen jullie een goede tool die de processortemperatuur meet?
Ik hoor het graag!
Groeten Bakker
Mijn PC blaast om de zoveel tijd. Wat kan dit betekenen?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb een clean Win10 install gedaan. Er staat eigenlijk bijna geen software op. WoW Classic is wat ik af en toe speel.
De hardware is:
AMD Ryzen 5 2600 processor
Antec NX100 Midi Tower Behuizing
Asrock B450M-HDV R4.0 moederbord
Cooler Master MWE 450 White - V2 PSU / PC voeding
G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3000Mhz Geheugenmodule
Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G Videokaart
Samsung 970 EVO 1TB M.2 SSD 1
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
Ik heb het met een collega besproken en die had het over Windows profielen? Ik weet niet of het dit is, maar misschien kunnen jullie mij hier meer over vertellen.
Kan het zijn dat de processorkoeler dit veroorzaakt eens in de zoveel tijd? Ik heb gewoon de processorkoeler gebruikt die meegeleverd is door AMD. De PC wordt op dit moment door weinig applicaties gebruikt. Enkel browsen en af en toe WoW Classic. In de toekomst ga ik er meer mee doen, maar ik hoop niet dat het geblaas dan vaker gaat voorkomen.
Heeft een van jullie ervaringen hiermee? Ik begin nu te twijfelen aan mijn PC building skills.... Misschien dat er iets niet goed zit...
Kennen jullie een goede tool die de processortemperatuur meet?
Ik hoor het graag!
Groeten Bakker