Heeft er iemand ook een goed alternatief voor standaard Windows 10 e-mail software. Omdat het heel vaak gebeurt dat als ik een account aan maak voor een website. Ik op mijn iPhone direct een melding krijg dat ik een e-mail heb ontvangen met een code om mijn e-mail adres te bevestigen. Ik die op mijn laptop vaak te laat krijg en het te lang duurt dat ik de code invul om mijn account te activeren. En ik het liefst hem op mijn laptop ontvang want dan kan ik met knip en plak de code makkelijk invoeren want het zijn heel vaak lange codes die heel moeilijk in getypeerd zijn zonder fouten. Ik heb de Outlook app en Gmail app geprobeerd en die voldoen ook niet en vind deze drie apps langzaam en trage en het duurt heel lang voor ze opgestart zijn. Hoop dat ik dit in de juiste groep heb geplaatst. Ik heb wel vaker tweakers gebruikt om te kijken wat oudere hardware nog waard is en goede beoordelingen staan over hard en software. En volgens mij de beste website is waar je dat soort info kan vinden. O ja heb ook veel info gevonden over overcloking en unlocking gevonden hier. Groetjes John.
Vraag
Beste antwoord (via JohnBootje op 06-05-2020 09:09)
Ik gebruik hier de standaard Windows app, en heb alle accounts ingesteld om mail te ontvangen 'as items arrive'. Ik krijg vrijwel direct mailtjes binnen.
Wellicht dat de mailprovider push moet ondersteunen?
Anders zit er bij elke mailbox ook gewoon een Sync knop waarmee je het binnenhalen kunt forceren (de gedraaide pijltjes, naast de Search box.
Anders zit er bij elke mailbox ook gewoon een Sync knop waarmee je het binnenhalen kunt forceren (de gedraaide pijltjes, naast de Search box.
Coding in the cold; <brrrrr />
Alle reacties
Jeetje, wat een post!
Maar probeer Thunderbird eens. Heeft ook veel leuke add-ons. En anders natuurlijk gewoon de webmail client van je e-mailprovider.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik gebruik ook al jarenlang naar volle tevredenheid Thunderbird en raad het iedereen aan (als ik het niet botweg installeer, zoals ik doe bij alle computers die ik voor anderen*) moet installeren).Room42 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:55:
Jeetje, wat een post!Maar probeer Thunderbird eens. Heeft ook veel leuke add-ons. En anders natuurlijk gewoon de webmail client van je e-mailprovider.
*)Select gezelschap, mijn moeder, mijn echtgenote en mijn oudste zoon, jongste heeft nog geen computer.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik krijg mijn mail in mijn mail app op Windows 10 gewoon zonder onderbreking direct binnen, misschien een instelling ergens?
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
indien je een eigen emailadres hebt met exchange dan kan je die email in outlook toch ontvangen?
Je kan dan van de host de imap/smtp gegevens invoeren en zo de email in outlook ontvangen. De host van de website moet wel de domeinnaam ook als email mogelijk maken. Dus stel je hebt een domein met @hutsefluts.com bij bijvoorbeeld GoDaddy kan je ook email aanvragen voor dat domein. Via GoDaddy kan je dan de exchange gegevens in outlook invoeren.
Ook kan je webmail van de host gebruiken. Dus inloggen bij de host van het domein en dan de webmail inloggen via je browser.
Ik denk dat je wel kopieen van je email in gemail kan ontvangen (op een gmail adres). Je kan doorsturen automatisch instellen meestal.
Je kan dan van de host de imap/smtp gegevens invoeren en zo de email in outlook ontvangen. De host van de website moet wel de domeinnaam ook als email mogelijk maken. Dus stel je hebt een domein met @hutsefluts.com bij bijvoorbeeld GoDaddy kan je ook email aanvragen voor dat domein. Via GoDaddy kan je dan de exchange gegevens in outlook invoeren.
Ook kan je webmail van de host gebruiken. Dus inloggen bij de host van het domein en dan de webmail inloggen via je browser.
Ik denk dat je wel kopieen van je email in gemail kan ontvangen (op een gmail adres). Je kan doorsturen automatisch instellen meestal.
* Jester-NL al jaren bij Thunderbird zweert. En de mogelijkheid om daar op F5 te rammen om mail op te halen. Een optie die bij Outlook onder F9 zit.
En het lijkt mij sterk dat de standaard mail-app van W10 niet ook een optie heeft om het ophalen van mail af te dwingen (of dat de periode tussen twee controle momenten niet aan te passen is. Voordat je je blind stort op een nieuwe mailcliënt, zou ik dat eerst bekijken
En het lijkt mij sterk dat de standaard mail-app van W10 niet ook een optie heeft om het ophalen van mail af te dwingen (of dat de periode tussen twee controle momenten niet aan te passen is. Voordat je je blind stort op een nieuwe mailcliënt, zou ik dat eerst bekijken
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Ik denk dat het komt door dat ik zes e-mail adressen heb van Gmail live Outlook Hotmail en nog 1 van Tele2 en ik gebruik die e-mail adressen al jaren en heb De mails nooit verwijdert misschien moet ik dat eens doen. Heeft er misschien iemand tips om Windows mail op te schonen of sneller te maken of wat de beste settingd zijn of waar ik daar meer over kan vinden. Want het standaardpakket programma is volgens mij de enige soft waar dat wat ik ook doe er rechts onder meld dat ik een bericht heb en van wie. Ik ga thunderbird eens testen en web mail is volgens mij geen optie want hoe merk ik dan dat ik e-mail heb moet toch naar de website en inloggen dan kan ik pas zien of de mail er is.
[ Voor 40% gewijzigd door JohnBootje op 06-05-2020 07:43 ]
De meeste mailpakketten die ik ken (Outlook, Thunderbird, eM, thebat) geven allemaal gewoon een pop-up en een notificatie in de systray als er nieuwe mail is.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Ik gebruik hier de standaard Windows app, en heb alle accounts ingesteld om mail te ontvangen 'as items arrive'. Ik krijg vrijwel direct mailtjes binnen.
Coding in the cold; <brrrrr />
belindo, wat jij zegt had ik ook dat net gevonden heb het geprobeerd alleen bij mij staat geen archive maar alleen hoeveel dag en direct. Dat probleem staat ook op de site maar geen oplossing heb altijd meer de keren en lang op de sync gedrukt maar volgens mij duurde het dan nog langer tot je mail ontvangt. Misschien komt het door push maar dat snap ik niet alls je trouwens Google naar Windows mail langzaam zie je dat er heel veel mensen zijn die dit probleem hebben. Heb thunderbird site gevonden en zag dat het van mozilla is en ik ben gek van firefox en de addons het is openSourc maar je moet er minimaal 2€€ voor betallen dat heb ik er echt wel voor over maar heb geen creditcard of Paypal mijn Paypal is al jaren geblokkeerd omdat er iemand mij geprobeerd had mij te bestellen en het is mij niet gelukt om die blokkade er af te krijgen er staat zelfs een flink bedrag op staat hij op torrents gezocht ook niks.
Thunderbird is gewoon gratis, als je ergens ervoor moet betalen, heb je een oplichterssite gevonden.JohnBootje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:18:
belindo, wat jij zegt had ik ook dat net gevonden heb het geprobeerd alleen bij mij staat geen archive maar alleen hoeveel dag en direct. Dat probleem staat ook op de site maar geen oplossing heb altijd meer de keren en lang op de sync gedrukt maar volgens mij duurde het dan nog langer tot je mail ontvangt. Misschien komt het door push maar dat snap ik niet alls je trouwens Google naar Windows mail langzaam zie je dat er heel veel mensen zijn die dit probleem hebben. Heb thunderbird site gevonden en zag dat het van mozilla is en ik ben gek van firefox en de addons het is openSourc maar je moet er minimaal 2€€ voor betallen dat heb ik er echt wel voor over maar heb geen creditcard of Paypal mijn Paypal is al jaren geblokkeerd omdat er iemand mij geprobeerd had mij te bestellen en het is mij niet gelukt om die blokkade er af te krijgen er staat zelfs een flink bedrag op staat hij op torrents gezocht ook niks.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Hier (https://www.thunderbird.net/en-US/) (of in het NL's) kun je Thunderbird downloaden. Na de download komt er een donatiepagina maar dat is volledig optioneel.JohnBootje schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:18:
[...] Heb thunderbird site gevonden en zag dat het van mozilla is en ik ben gek van firefox en de addons het is openSourc maar je moet er minimaal 2€€ voor betallen dat heb ik er echt wel voor over [...]
Moet ik even een ambulance bellen? Het leest alsof je een beroerte gekregen hebt.maar heb geen creditcard of Paypal mijn Paypal is al jaren geblokkeerd omdat er iemand mij geprobeerd had mij te bestellen en het is mij niet gelukt om die blokkade er af te krijgen er staat zelfs een flink bedrag op staat hij op torrents gezocht ook niks.

[ Voor 29% gewijzigd door Room42 op 06-05-2020 23:16 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Windows mail verwijderd en op nieuwe geïnstalleerd Nu krijg ik op mijn iPhone en op mijn pc bijna tegelijk melding van mail. Hij doet het weer perfect.
Pagina: 1