• Gizzo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 14-06-2024
Misschien dat iemand mij van goed advies kan bedienen :). Ben in de markt voor een nieuwe tv en omdat ik zeer tevreden ben met mn huidige Panasonic wil ik wachten tot de HZW1004 binnenkort verschijnt. Ik ben niet heel technisch onderlegd en vroeg me af de specs betreffende hdmi 2.1 zoals die in deze tv wel of niet (heb dus geen idee) aanwezig zijn goed van toepassing zijn voor optimaal gebruik van de ps5 die later dit jaar (hopelijk) verschijnt.

Anders zal ik toch ik toch maar voor de LG CX gaan en mijn Panny journey verlaten. (Decennia jaren dienst) _/-\o_

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:39

Polycom

Poes van goud

HDMI 2.1 is niet aanwezig op de nieuwe televisies van Panasonic.
Uit de eerste link van mijn Google search.

• Gizzo
Zover kwam ik ook, dank je. Maar ze hebben wel 2.1 features las ik. Is dit genoeg voor de next gen consoles?

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gizzo schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 22:54:
Zover kwam ik ook, dank je. Maar ze hebben wel 2.1 features las ik. Is dit genoeg voor de next gen consoles?
Ligt eraan wat je verstaat onder genoeg. Je mist VRR en bandbreedte voor 4K@120Hz gaming. Tot dusver had Panasonic ondersteuning tot maximaal 4K@60Hz (ook geen 1080p/1440p@120Hz) en dat zal waarschijnlijk zo blijven. De PS5 zal 4K@120Hz ondersteunen, maar hoeveel games daar daadwerkelijk op gaan draaien is nog maar de vraag. Als je gaming tot 60 fps voldoende vindt en VRR niet nodig acht dan is het genoeg. Vanaf de 2021 line-up zal hdmi 2.1 breder ondersteund worden. Momenteel zie je meestal alleen features als eARC en ALLM terug.

• Gizzo
Bedankt, het is een stuk duidelijker voor mij. Ik ben geen hardcore gamer dus de Panasonic geniet zeker mijn voorkeur. Wel jammer dat ze hier niet aan denken... denk dat ze meer tv’s zouden verkopen als ze wel hdmi 2.1 hadden.

Enfin, bedankt! :*)

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:40
Als je nu een TV moet kopen en je wilt er een PS5 of de nieuwe Xbox op aansluiten, zou ik toch echt voor HDMI 2.1 gaan om gebruik te kunnen maken van VRR. 4K@120Hz boeit niet echt met consoles gezien de kans dat ze dat halen erg klein is, maar als je ooit Gsync of Freesync op de PC hebt gebruikt weet je hoe belangrijk dynamisch refresh rate is.
Pagina: 1