Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 30-05 13:15
Hoi,

ik heb een Sony bravia 4K televisie met daaraan gekoppeld een PS4 pro. HDR etc ingesteld op de PS4.

Als ik aan het gamen ben lijkt het of het signaal van de PS4 soms een aantal seconden wegvalt en het beeld zwart wordt. Ik heb het idee dat de resolutie dan op dat moment wijzigt waardoor de televisie het beeld opnieuw instelt.

Heb al allerlei instellingen op de PS4 gewijzigd die met beeldoutput te maken hebben maar dat lost niks op. Verder kan ik in de menu's van de televisie niets vinden waarmee ik eventueel kan spelen om te kijken of dit een oplossing biedt.

De PS4 Pro is met de meegeleverde HDMI kabel verbonden aan de televisie dus ik mag aannemen dat het daar niet aan ligt.

Iemand bekend met deze problemen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik heb hetzelfde, weliswaar een refurbished PS4. Maar ik ken het.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
Is toch heel bijzonder ... heb jij ook HDR op de PS4 aanstaan? En aan wat voor een televisie is jou PS4 gekoppeld?

Heb zelf nog een gewone PS4 met HDR ingeschakeld in de slaapkamer staan die gekoppeld is aan een Philips 4K televisie en daar heb ik het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik heb een PS4 Pro op een Samsung plasma uit 2010 (1080p). Settings weet ik uit mijn hoofd ff niet.
Gaat via een Marantz (6008?) naar de TV.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skreppiedoe
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:22
Ik heb hetzelfde gehad en dat heb ik opgelost(na wat online speurwerk) door HDCP uit te schakelen op de PS4.
Het probleem is daarna niet meer teruggekomen.

[ Voor 18% gewijzigd door skreppiedoe op 02-05-2020 07:21 ]

PSN ID= SkreppiedoeNL , XBL=Skreppiedoe NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Andere TV proberen. Andere HDMI kabel proberen. Andere console proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-05 14:14
Wat ook kan werken is de HDMI kabel eruit trekken uit beide apparaten en opnieuw erin te doen. Op die manier forceer je een nieuwe handshake tussen de apparaten.

Wat mij ook een keer gebeurd is dat de PS4 pro een hogere resolutie probeert te bepalen met de TV maar er niet uitkomt. Deze forceren op je gewenste resolutie via instellingen -> video en playback instellingen (of zoiets) kan je de resolutie op een statisch optie zetten ipv automatisch. Geen idee of je dat bedoeld met allerlei instellingen.
Heb al allerlei instellingen op de PS4 gewijzigd die met beeldoutput te maken hebben maar dat lost niks op. Verder kan ik in de menu's van de televisie niets vinden waarmee ik eventueel kan spelen om te kijken of dit een oplossing biedt.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Je kabel heeft waarschijnlijk te weinig bandbreedte om alles netjes door te voeren. Zelf laatst iets soortgelijks gehad met m'n Pro (en One X) en heb deze kabel gekocht:

https://www.onlinekabelsh...-hd-4k-hdmi-kabel-3-meter

Hierna geen problemen meer gehad. Let wel op alle schakels, dus als je nog een (4K) versterker hebt ook die kabel (van versterker naar TV) evt. vervangen.

/over de regel heengelezen dat je de meegeleverde kabel gebruikt.

Staat je Bravia wel op Enhanced HDMI (verbeterde beelduitvoer) ? https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00167580

[ Voor 19% gewijzigd door Exorcist op 02-05-2020 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 23:38
Ik heb hetzelfde probleem met mijn PS4 Pro en Samsung UE55MU8000 die ik eind 2017 heb gekocht. Het gebeurt na het starten van een game en soms ook tijdens het spel. Ik gebruik een platte HDMI kabel van RU Connected.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-11-2023
Gewone PS4 en LG B9 hier

Bij mij gebeurt het ook bij het starten van een game, omdat HDR dan aangaat (zie dan ¨HDR¨ rechtsbovenin staan), of als ik een spel afsluit en terug ga naar het menu, ook heel even een zwart beeld voor een paar seconden. Maar tijdens het spelen heb ik er geen last van. Ik denk dat het dus wel iets met HDR te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:02
De kans is zeer klein dat het aan de PS4 ligt. De kabel kan een probleem geven, al zou de meegeleverde kabel goed moeten zijn. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Sony TV (XF9005), maar dan met een HDMI signaal vanuit de PC. Zo af en toe was er een nieuwe input lock waarbij inderdaad heel even het beeld op zwart ging en daarna de input gegevens te zien waren. Het gebeurde volkomen random. Ik heb dat opgelost door wat input settings op de TV te wijzigen. Ik zal morgen eens kijken wat ik toen gedaan heb.

P.S. ga NIET de HMDI kabel (los)koppelen terwijl de apparaten aan staan. De kans dat je een HDMI board frituurt is niet iets om blij van te worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 23:38
Major_ton schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 23:07:

P.S. ga NIET de HMDI kabel (los)koppelen terwijl de apparaten aan staan. De kans dat je een HDMI board frituurt is niet iets om blij van te worden.
Ik heb nog nooit iets gehoord over mogelijke schade door het 'hot pluggen' (of unpluggen) van een HDMI-kabel. Laat staan dat ik ooit een advies heb gelezen om dat niet te doen. Is dit serieus iets om rekening mee te houden, want dan zou daar toch veel meer over bekend moeten zijn?

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-06 20:37
Hotpluggen van hdmi staat in de specs en zou moeten kunnen.
Echter als je een beetje googled dan lees je ook dat er gevallen zijn van o.a. kortsluiting bij hotplluggen

Better safe then sorry.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ridicuul schreef op zondag 3 mei 2020 @ 02:29:
[...]

Ik heb nog nooit iets gehoord over mogelijke schade door het 'hot pluggen' (of unpluggen) van een HDMI-kabel. Laat staan dat ik ooit een advies heb gelezen om dat niet te doen. Is dit serieus iets om rekening mee te houden, want dan zou daar toch veel meer over bekend moeten zijn?
Het is niet aan te raden door de spanning die erop staat. Je kunt ook vaak vonkjes zien als je het "live" aansluit, dat is met elektronica over het algemeen bij voorkeur te vermijden.

NB : de PS3 (PS4 dacht ik ook) houdt spanning op de HDMI poort als deze uit staat, dus bij voorkeur (stroom)kabel eruit als je gaat ompluggen. Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartjeAmsterdam
Dank allemaal voor de reacties. Ga toch maar kijken voor een betere HDMI kabel want daar ligt denk ik dan toch de oplossing.
Pagina: 1