Alvast dank voor iedereen die de moeite neemt om te reageren en mee te denken!
Na 10-11 jaar is het tijd voor iets nieuws, net zoals velen doordat er nu vaker thuisgewerkt wordt zit ik er weer vaker aan en begint het te irriteren dat dit ding toch aardig traag is geworden en herrie maakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerken via een remote desktop
(legale)Videobestanden downloaden en op een NAS zetten
Af en toe een spelletje (hearthstone/WoW)
Backuppen van foto's.
We hebben een kleintje en fantaseer wel eens over wat videobewerking maar dat zal dan geen extreem gedoe gaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€600 daar zit wel wat flexibiliteit in. Dat mag ook nog ex verzenden zijn maar ben wel geneigd alles bij 1 winkel te kopen omdat ik dan 1 aanspreekpunt heb als er iets mis is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja en nee, het is allemaal niet compatibel
AMD phenom II X4 955 3.2g
8g ram op 2133mhhz
Sapphire hd6950 toxic edition
HDD 1TB maar die is gaar denk ik...doet het niet meer nu en stond toch niks op van waarde
SSD Crucial 120gb, denk dat mijn sata kabel kapot is daarvan want ik zie hem niet meer
SSD Crucial 240gb waar alles op draait staat, dat is wel te weinig daarom gaat alles qua opslag nu naar mijn NAS van 1TB
Verouderd mobo
Voeding van 750w die ratelt als een malle
Goedkoop creative geluidskaartje toen speciaal voor de boxenset
Goedkope Qlite kast die er niet uitziet
Muis en toetsenbord gaan mee
2 schermen een Acer v233H (alleen VGA) en een V234HQ (VGA en DVI)
Creative 7.1 setje wat ik graag ook wel weer wil aansluiten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, alles is samengesteld obv vorige topicposts en het lurken van BBG's
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil gewoon een flinke tijd geen gezeur hebben en beste bang for buck uiteraard.
Ga je overklokken?
Niet actief, toen wel wat mee geklooid maar ga er gewoon nooit voor zitten om dingen bij te houden, drivers updaten is al een ding wat ik vaak skip omdat ik haast heb.
Wat verwacht je van ons?
Pak ik het reeël aan? Kan ik niet beter op andere dingen bezuinigen en bv 2 andere schermen pakken omdat de videokaart anders geen eens zin heeft. Kijk ik te hoog in de boom qua specs en heb ik die helemaal niet nodig en moet ik op andere zaken eerder letten. En zou mijn huidige setup nog iets opleveren om zo net iets extra's toe te kunne voegen?
Nogmaals dank voor het meedenken!
Na 10-11 jaar is het tijd voor iets nieuws, net zoals velen doordat er nu vaker thuisgewerkt wordt zit ik er weer vaker aan en begint het te irriteren dat dit ding toch aardig traag is geworden en herrie maakt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Thuiswerken via een remote desktop
(legale)Videobestanden downloaden en op een NAS zetten
Af en toe een spelletje (hearthstone/WoW)
Backuppen van foto's.
We hebben een kleintje en fantaseer wel eens over wat videobewerking maar dat zal dan geen extreem gedoe gaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€600 daar zit wel wat flexibiliteit in. Dat mag ook nog ex verzenden zijn maar ben wel geneigd alles bij 1 winkel te kopen omdat ik dan 1 aanspreekpunt heb als er iets mis is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja en nee, het is allemaal niet compatibel
AMD phenom II X4 955 3.2g
8g ram op 2133mhhz
Sapphire hd6950 toxic edition
HDD 1TB maar die is gaar denk ik...doet het niet meer nu en stond toch niks op van waarde
SSD Crucial 120gb, denk dat mijn sata kabel kapot is daarvan want ik zie hem niet meer
SSD Crucial 240gb waar alles op draait staat, dat is wel te weinig daarom gaat alles qua opslag nu naar mijn NAS van 1TB
Verouderd mobo
Voeding van 750w die ratelt als een malle
Goedkoop creative geluidskaartje toen speciaal voor de boxenset
Goedkope Qlite kast die er niet uitziet
Muis en toetsenbord gaan mee
2 schermen een Acer v233H (alleen VGA) en een V234HQ (VGA en DVI)
Creative 7.1 setje wat ik graag ook wel weer wil aansluiten
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed | € 108,29 | € 108,29 |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC | € 151,49 | € 151,49 |
| 1 | Behuizingen | Antec Dark Phantom 301M | € 48,99 | € 48,99 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 81,24 | € 81,24 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 46,04 | € 46,04 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 500GB (WDS500G2B0C) | € 82,- | € 82,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 596,95 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet, alles is samengesteld obv vorige topicposts en het lurken van BBG's
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil gewoon een flinke tijd geen gezeur hebben en beste bang for buck uiteraard.
Ga je overklokken?
Niet actief, toen wel wat mee geklooid maar ga er gewoon nooit voor zitten om dingen bij te houden, drivers updaten is al een ding wat ik vaak skip omdat ik haast heb.
Wat verwacht je van ons?
Pak ik het reeël aan? Kan ik niet beter op andere dingen bezuinigen en bv 2 andere schermen pakken omdat de videokaart anders geen eens zin heeft. Kijk ik te hoog in de boom qua specs en heb ik die helemaal niet nodig en moet ik op andere zaken eerder letten. En zou mijn huidige setup nog iets opleveren om zo net iets extra's toe te kunne voegen?
Nogmaals dank voor het meedenken!
[ Voor 3% gewijzigd door DAO op 01-05-2020 21:14 ]