Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nintendon
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-05-2020
Onlangs heb ik ik Nintendo Switch gekocht. Helaas is mijn NAT-type D. Deze wil ik verhogen naar NAT-type B.

Ik ben er na veel research achtergekomen dat ik het beste kan port forwarden. Ik heb dit dan ook geprobeerd op mijn router/modem, maar dit lukte niet. De router/modem die ik heb is Technicolor TG789vn v3.

Ik heb bij Gaming&Application Sharing al een nieuwe aangemaakt speciaal met de codes voor de Nintendo Switch. Ik heb ook how to video's gekeken hoe dit moet.

Ik heb een statisch IP adres aangemaakt via de Switch zelf, net als een DNS code die Nintendo gaf op zijn website.

Het port forwarden is gelukt, alleen helpt dit niet met mijn NAT-type.

Wie kan mij helpen met het krijgen van een hogere NAT-type op een veilige manier?

[ Voor 19% gewijzigd door Nintendon op 01-05-2020 20:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:59
Hier alvast een stukje over de nat types van Nintendo aangezien die weer eens niet de benaming aanhouden zoals de rest het kent :P
Nintendo NAT Types

Your NAT type is determined by the settings or features of the router on the network you are using to connect to the Internet. Your NAT type, combined with the NAT type of other online players, determines whether you can successfully communicate with them in party chat or use multiplayer gaming.

For Nintendo consoles, NAT Types range from Type A (best for peer-to-peer communication) to F (unable to complete peer-to-peer communication). If your NAT type is A or B, your console is connected properly and shouldn't run into issues. If you are having problems, this may just be a glitch with your connection and may be resolved with a simple reboot. The remaining NAT types, C through F, generally indicate that there is some sort of restriction or blockage that is preventing your console from communicating properly. This means that your router's settings will have to be altered to allow proper communication, or might be altogether incompatible with your game console.
Damm Nintendo dat zijn veel poorten ik zou dat eigenlijk niet allemaal open willen hebben hoor.
Voor de Nintendo Switch zijn dit de poorten 1 tot en met 65535
@Nintendon Ik zou wel twee x nadenken voordat ik all deze porten open zetten maar als je het nog wilt deze handleiding al gevolgd? https://www.nintendo.nl/S...itch-systeem-1498000.html

[ Voor 16% gewijzigd door HKLM_ op 01-05-2020 20:45 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 15:50
Nintendon schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:44:
Onlangs heb ik ik Nintendo Switch gekocht. Helaas is mijn NAT-type D. Deze wil ik verhogen naar NAT-type B.

Ik ben er na veel research achtergekomen dat ik het beste kan port forwarden. Ik heb dit dan ook geprobeerd op mijn router/modem, maar dit lukte niet. De router/modem die ik heb is Technicolor TG789vn v3.

Ik heb bij Gaming&Application Sharing al een nieuwe aangemaakt speciaal met de codes voor de Nintendo Switch. Ik heb ook how to video's gekeken hoe dit moet.

Ik heb een statisch IP adres aangemaakt via de Switch zelf, net als een DNS code die Nintendo gaf op zijn website.

Het port forwarden is gelukt, alleen helpt dit niet met mijn NAT-type.

Wie kan mij helpen met het krijgen van een hogere NAT-type op een veilige manier?
Wat zou het moeten bewerkstelligen ? Mijn switch heeft dat alles niet nodig nl

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 22:59
De vraag is nu: ervaar je problemen door het nat type-D? Indien je geen problemen hebt zou ik het zo laten. Alle poorten open zetten zou ik niet doen. Voor een bedrijf als nintendo had ik toch een betere handleiding verwacht. Het kan nooit zijn dat je al die poorten moet open zetten voor een console.

Discogs collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43

StarWing

Huh ?!?

^^ De zoon heeft een switch die op ons netwerk zit, verbonden via wifi op onze TPlink router, deze werkt perfect en heeft helemaal geen portforwarding nodig.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Port forwarding zoals beschreven veroorzaakt meer problemen dan dat het iets oplost. Voor iedere game console is gewoon: Niks aan port forwarding doen en uPNP icm DHCP.

Je hebt zo veel misinterpretaties waarbij kids denken dat het werk.
Nat type A,B,C
Nat type 1,2,3
Nat type Open, moderate, strict.

Allemaal lulkoek en ook nog eens conflicterend. Hoe ga je straks 2 switches aansluiten? Of een Switch en een Playstation? Of een oude en nieuwe Playstation?
Iedere keer weer de config in router aanpassen?

Om dit te voorkomen hebben ze Universal Plug & Play uitgevonden.

Wanneer uPnP niet goed werkt ligt dat aan 1 van de volgende factoren:
90% kans aan de game skills
80% kans op fout gemaakte instelling op de router (DMZ ingesteld, handmatige port forwarding)
70% kans op storingen door wifi
40% kans door beroerde kabels

En router kent twee typen nat, en geen NAT type ABCD of ander type. Er is uitgaande NAT, dat staat altijd aan en ingaande NAT. En ingaande NAT is alleen bestaat uit 2 instellingen:
Port forwarding op basis van handmatig ingestelde poorten, of DMZ (beide slecht idee wanneer je meerdere devices hebt om te gamen)
Port forwarding op basis van uPnP.

De persoon die het artikel bij Nintendo geschreven heeft over UDP 1-65535 open zetten zouden ze moeten ontslaan. Dit advies is echt het meest gevaarlijke advies wat men kan geven. Hiermee zet je het device zonder engie controle wagenwijd open voor iedereen. 1 gat in de Switch en je bent fucked.

[ Voor 97% gewijzigd door Wim-Bart op 03-05-2020 22:47 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1