Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp bij samenstellen game pc met onderdelen oude pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kathmo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-11-2022
Ik heb momenteel een verouderde pc van 2014, namelijk de Acer Predator G3-605 I8811. Altijd tevreden van geweest, maar hij heeft zijn tijd gehad. Voor nieuwere games (bv. Battlefield) kan ik hem niet meer (goed) gebruiken. Mijn vraag: kan ik nog onderdelen van mijn huidige pc overnemen om een nieuwe pc te bouwen? En welke onderdelen heeft mijn nieuwe pc nodig om vlot nieuwere games te spelen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en vaak zwaardere games, zoals Battlefield 5 of Assassin's Creed. Ook online gaming zoals PUBG, Call of Duty Warzone, ...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. ;) Maximum 1.000 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel dus een Acer Predator G3-605 I8811 van 2014. Als het kan, wil ik hiervan zo veel mogelijk overnemen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1PC'sAcer Aspire Predator 3-605 I8811 NL€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dat is de vraag. Ik denk sowieso nieuwe videokaart bv. NVIDIA Geforce gtx 1660 of equivalent AMD, nieuwe processor (i7 nodig?), ... Maar is bv. ook een nieuwe case, moederbord etc. nodig?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.

Ga je overklokken?
Niet meteen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips of ik nog onderdelen van mijn huidige pc kan overnemen om een nieuwe, verbeterde game pc te maken die zwaardere, nieuwe games aankan. Ik hoef niet op de maximumsettings te kunnen spelen. Maar als het wel kan binnen mijn budget, is dat natuurlijk goed meegenomen. :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

1: je PC heeft geen videokaart, geen wonder dat games niet lekker lopen. Een dedicated GPU zou al een heleboel schelen lijkt me.

2: met een budget van 1000 euro kun je een prima dikke game pc bouwen, hoef je helemaal niks mee te nemen.
Je systeem is dermate verouderd dat upgraden of meenemen er niet echt in zit; DDR3 is niet meer van toepassing, de voeding zou ik hoedanook niet gebruiken en je hebt geen gpu om mee te nemen.

Gewoon nieuwe bouwen dus :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 17:28

TommieW

Numa numa.

Ik denk dat je uitkomt op een compleet nieuwe machine. Met wat geluk kan je de SSD nog overnemen, maar dat zijn de kosten ook niet.

Je zal waarschijnlijk sowieso uitkomen op een nieuwe GPU, aangezien de specs zeggen dat er alleen Intel HD Graphics in zitten. Er is een grote kans dat je voeding het niet trekt en je die moet vervangen.
Daarna kom je uit bij je geheugen, 8GB begint voor nieuwere spellen enigszins krap te worden. Het geheugen is DDR3, dus dat kan je niet op een later moment meenemen.

Je CPU is ondertussen ook redelijk verouderd. Misschien dat hij het nog net aan trekt, maar op korte termijn zou je die ook moeten vervangen. Daarbij hoort een nieuwe chipset, dus een nieuw moederbord. Daarnaast hebben nieuwe CPU's DDR4 geheugen waardoor je ook je RAM moet vervangen.

Je hebt nog een kans dat het nieuwe moederbord niet in de kast past, waardoor je die tenslotte ook moet vervangen.

Al met al kom je gewoon uit op een nieuwe PC. Heb je al gekeken naar de nieuwste best buy guide?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• kathmo
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-11-2022
Bedankt voor jullie antwoorden! Blijkbaar had ik iets verkeerd doorgegeven, want ik heb momenteel een NVIDIA Geforce gtx 745 (die dus een stevige upgrade nodig heeft). En aan de andere zaken te zien: een nieuwe pc it is! :)

Ik ga sowieso de best buy guide eens bekijken, bedankt! :) :)