Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
Hey,

Verleden maand heb ik voor mijn zoon een game-pc samen gesteld.
Relevante info:
- CPU: Ryzen 5 3600
- MB: ASRock B450M Steel Legend
- Case: Cooler Master MB311 ARGB
- Fan: Cooler Master MF120R ARGB

In de case zaten 2 ARGB intake fans.
Ik heb nog een extra ARGB fan bijgekocht als outtake.

Na een paar weken blijkt toch dat de cpu-cooler van AMD niet veel voorstelt dus willen we die vervangen.
Ik dacht een Mugen 5 PCGH te nemen, maar mijn zoon heeft liever nog wat meer ledjes, het zou dus de ARGB-versie moeten zijn :)

Nu vroeg ik me af of dit wel gaat lukken zonder de ARGB-header te overbelasten.
Het totaal zal dus op 5 fans komen (3 case, 2 CPU), maar ik weet niet hoeveel W die in totaal verbruiken.

Dit heb ik vanop de Asrock-site:
- 1 x Addressable LED Header**
**Supports in total up to 5V/3A, 15W LED Strip

Zouden die 5 fans over de 15W gaan?

Ik vind enkel specs van de MF120R, 5V en 0.34A, dus dat zou 1.7W zijn.
Lijkt me wel veilig om te denken dat de andere 4 fans dan ongeveer hetzelfde zouden verbruiken (of toch zeker niet het dubbele)?

Beste antwoord (via Fire69 op 01-05-2020 18:48)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
0.34A * 5 fans = 1.7A (dat is 8,5W), dus je zit net over de helft daarmee. Gaat prima dus.

Heb je geen multimeter om de stroom even mee te meten? Meten = weten, zeggen ze. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 01-05-2020 18:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
0.34A * 5 fans = 1.7A (dat is 8,5W), dus je zit net over de helft daarmee. Gaat prima dus.

Heb je geen multimeter om de stroom even mee te meten? Meten = weten, zeggen ze. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 01-05-2020 18:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
Room42 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:12:

Bedankt, zoals ik vermoedde dus, maar ik zag het graag even bevestigd :)

Ik heb wel een multimeter, maar ben er geen held mee. Deze week een Atari 2600 Jr uit elkaar gehaald omdat hij geen beeld geeft. Toen ik een voltage regulator wou doormeten per ongeluk tegen een koelelement gekomen, de vonken vlogen in het rond :P