Ik ben na een aantal jaren in de markt voor een nieuwe pc. Gamen doe ik voornamelijk op de console en dat gaat niet veranderen. Ik wil voornamelijk een pc om mee te surfen en Indie games te spelen. Zo nu en dan een wat zwaardere titel die niet voor de console te krijgen is. Ik ben niet van plan om games zoals GTA te gaan draaien.
Ik heb al een paar builds lopen knutselen, maar kom niet onder de €800 uit. Maar ik wil ook weer niet dat besparen ten koste gaat van een toekomst bestendiger systeem.
Ik heb wat in elkaar geknutseld en hoor graag jullie mening over de samenstelling en eventueel op de gekozen onderdelen/componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen (Youtube e.d.) en licht gamen. Licht gamen omvat Indie games die vrij licht zijn. Puur "omdat het kan" vind ik het prettig om wat power achter de hand te hebben, je weet maar nooit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800/€900, €1000 max (voor eventuele speling/ruimte).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude pc draait nog op een 775 socket zonder SSD's en windows x86. Dit wordt een vervangend systeem. Windows komt er nog bij, maar is goedkoper te krijgen dan via retailers.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen saaie dichte kast, wat RGB's vind ik leuk en minimaal een window.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of de componenten die ik heb uitgezocht goed op elkaar zijn afgestemd.
Zijn er eventueel betere en (iets) duurdere alternatieven zijn of juist goedkoper natuurlijk.
Extra toevoeging
Ik heb de topics hier een beetje gevolgd en zie de Ryzen 5 3600 veel aanbevolen worden in het kader "waar voor je geld". Daarnaast lees ik qua GPU vaak de aanbeveling voor een RX5600 of RX5700, maar deze liggen buiten mijn budget voor een GPU. Het meeste in lijn is een 1650 super. Een max van €200 voor de CPU en €200 voor de GPU moet ruim voldoende zijn volgens mij.
Qua GPU is er veel keuze onderling en vindt het lastig om te zien welk merk/type mooi aansluit bij mijn wensen. Ik lees over stabiliteit problemen met AMD cpu's en GPU's dus vind een Nvidia 1650 prima.
Ik heb al een paar builds lopen knutselen, maar kom niet onder de €800 uit. Maar ik wil ook weer niet dat besparen ten koste gaat van een toekomst bestendiger systeem.
Ik heb wat in elkaar geknutseld en hoor graag jullie mening over de samenstelling en eventueel op de gekozen onderdelen/componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Surfen (Youtube e.d.) en licht gamen. Licht gamen omvat Indie games die vrij licht zijn. Puur "omdat het kan" vind ik het prettig om wat power achter de hand te hebben, je weet maar nooit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €800/€900, €1000 max (voor eventuele speling/ruimte).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, mijn oude pc draait nog op een 775 socket zonder SSD's en windows x86. Dit wordt een vervangend systeem. Windows komt er nog bij, maar is goedkoper te krijgen dan via retailers.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen saaie dichte kast, wat RGB's vind ik leuk en minimaal een window.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of de componenten die ik heb uitgezocht goed op elkaar zijn afgestemd.
Zijn er eventueel betere en (iets) duurdere alternatieven zijn of juist goedkoper natuurlijk.
Extra toevoeging
Ik heb de topics hier een beetje gevolgd en zie de Ryzen 5 3600 veel aanbevolen worden in het kader "waar voor je geld". Daarnaast lees ik qua GPU vaak de aanbeveling voor een RX5600 of RX5700, maar deze liggen buiten mijn budget voor een GPU. Het meeste in lijn is een 1650 super. Een max van €200 voor de CPU en €200 voor de GPU moet ruim voldoende zijn volgens mij.
Qua GPU is er veel keuze onderling en vindt het lastig om te zien welk merk/type mooi aansluit bij mijn wensen. Ik lees over stabiliteit problemen met AMD cpu's en GPU's dus vind een Nvidia 1650 prima.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G | € 186,90 | € 186,90 |
1 | Behuizingen | Aerocool Bolt | € 38,99 | € 38,99 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,95 | € 49,95 |
2 | Ventilatoren | be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm | € 8,09 | € 16,18 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 78,30 | € 78,30 |
1 | Voedingen | Corsair CV550 | € 52,25 | € 52,25 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 112,91 | € 112,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 789,38 |
[ Voor 6% gewijzigd door LocK_Out op 02-05-2020 16:58 ]