Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-09 21:07

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik heb op het moment een zelf gemaakt wiel/pedalen/pook set. Deze is gemaakt van 2 Logitech Momo wielen, en een Logitech joystick. Nou is het erg omslachting om deze te gebruiken. Ik moet met de software Xpadder de positie van de joystick toewijzen aan een letter, en dan hopen dat ik ingame een versnelling kan toewijzen aan een letter. Ook is het moeilijk om het extra koppelings pedaal aan de praat te krijgen. Nou kan ik natuurlijk een Logitech G25/27 kopen, maar die vind ik nog te prijzig.

Is het mogelijk om al deze functie aan een arduino te hangen, en dan de arduino als 1 controller met alle opties in windows te zien?

En is dat ook mogelijk voor iemand die nog nooit met een arduino of programmeren gewerkt heeft? En welke arduino kan ik hier het beste voor gebruiken?

---RAWE CEEK!!!---

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik denk dat een Arduino dit niet kan. Je hebt dan 3 native USB poorten nodig. En de klassieke Arduino heeft er 0. Er is de Arduino Zero, maar die heeft er 1, dus dan moet je een hub gebruiken, en dat is spannend zonder operating system.

Waarschijnlijk heb je de meeste kans op succes, als je nog nooit iets hebt geprogrammeerd, om met een Raspberry pi zero aan de slag te gaan. Deze kan wel makkelijk praten met je bestaande momo wielen.
En deze kan ook via USB OTG verbinden met je PC.

Maar dan moet je wel software maken die van je logitsch momo wielen, èèn nieuw USB HID apparaat maakt.
Wellicht lukt dat met een python, maar het kan ook zo een hele uitdaging zijn met het reverse-engineering van de USB driver van logitisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Alles kan als je maar wil
voor iemand die nog nooit met een arduino of programmeren gewerkt heeft?
Ah, nee.
En welke arduino kan ik hier het beste voor gebruiken?
Een G25 :9

Edit: je moet maar zo denken: Arduino is nooit een plug&play oplossing, je zal met draadjes, weerstandjes en sensors aan de slag moeten en om het te laten werken zul je iets moeten programmeren.

[ Voor 23% gewijzigd door Wintervacht op 01-05-2020 18:05 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:44
Waarom ga je niet gewoon op zoek naar wat betere software? Xpadder is ook wel een van de meest onhandige programma's die er is.

Heb je bijvoorbeeld Pinnacle Game Profiler wel eens geprobeerd? (kan gewoon gratis) Dan hoef je het volgens mij maar 1 keer in te stellen, en alle games worden automatisch met profielen ingesteld. (werkt niet altijd perfect, maar 9 van de 10 keer wel, meestal zijn er ook meerdere profielen.)

Je kan ook per game X360ce gebruiken, dat is wel wat omslachtiger, maar als het eenmaal ingesteld is, werkt het altijd op die manier.

Ik heb het nooit met zo'n setup geprobeerd, maar x360ce heb ik gebruikt om in GTA een afstandbediening van een RC vliegtuigje te laten werken. (er is een drone simulator mod in GTA)
Dus ik denk dat je zo'n setup ook wel ingesteld krijgt.

Er zijn toch ook wel meer racers die zo iets hebben? Wat gebruiken die?

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 01-05-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:35:
Waarom ga je niet gewoon op zoek naar wat betere software? Xpadder is ook wel een van de meest onhandige programma's die er is.

Heb je bijvoorbeeld Pinnacle Game Profiler wel eens geprobeerd? (kan gewoon gratis) Dan hoef je het volgens mij maar 1 keer in te stellen, en alle games worden automatisch met profielen ingesteld. (werkt niet altijd perfect, maar 9 van de 10 keer wel, meestal zijn er ook meerdere profielen.)

Je kan ook per game X360ce gebruiken, dat is wel wat omslachtiger, maar als het eenmaal ingesteld is, werkt het altijd op die manier.

Ik heb het nooit met zo'n setup geprobeerd, maar x360ce heb ik gebruikt om in GTA een afstandbediening van een RC vliegtuigje te laten werken. (er is een drone simulator mod in GTA)
Dus ik denk dat je zo'n setup ook wel ingesteld krijgt.

Er zijn toch ook wel meer racers die zo iets hebben? Wat gebruiken die?
Pinnacle Game Profiler is inmiddels malware geworden, en niet meer te gebruiken. Ik zoek juist iets wat zorgt dat ik geen extra software hoeft te draaien in windows. Hoopte dat ik dat met Arduino voor elkaar kon krijgen.
jeroen3 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:56:
Ik denk dat een Arduino dit niet kan. Je hebt dan 3 native USB poorten nodig. En de klassieke Arduino heeft er 0. Er is de Arduino Zero, maar die heeft er 1, dus dan moet je een hub gebruiken, en dat is spannend zonder operating system.

Waarschijnlijk heb je de meeste kans op succes, als je nog nooit iets hebt geprogrammeerd, om met een Raspberry pi zero aan de slag te gaan. Deze kan wel makkelijk praten met je bestaande momo wielen.
En deze kan ook via USB OTG verbinden met je PC.

Maar dan moet je wel software maken die van je logitsch momo wielen, èèn nieuw USB HID apparaat maakt.
Wellicht lukt dat met een python, maar het kan ook zo een hele uitdaging zijn met het reverse-engineering van de USB driver van logitisch.
Er hoeft van mij niet persee 3 usb ingangen op te zitten, ik kan ook de draden direct uit de controller gebruiken.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:44
X360ce dan. Je hoeft niets te draaien, past gewoon het spel aan. 1 keer instellen, klaar.

Ik ben er van overtuigd dat dit wel op te lossen is met software, dat zal hoe dan ook veel simpeler zijn als Arduino.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonkymunkey
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11-2022
Ik ben bezig met een arduino project waar ik één arduino gebruik die doet alsof ie een USB apparaat is. De arduino stuurt muis en toetsenbord commando's over usb op basis van de inputs.

Tja, is dit te moeilijk... Ligt eraan hoe graag je het wil (leren). Als je 0,0 ervaring hebt met elektronica en programmeren wordt het wel een uitdaging.

Lees deze pagina's eens door:
https://www.arduino.cc/en/Reference.MouseKeyboard
https://www.arduino.cc/en/Tutorial/KeyboardAndMouseControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ander idee. Kan ik aan een arduino of pi, 1 potentie meter en een stuk of 10/15 schakelaars hangen, en zo programmeren dat windows hem ziet als generieke usb game controller? Ik kan mijn huidige setup aanpassen zodat de joystick dan niet meer nodig is. Dus Momo wheel + potentie/button box.

-edit-

Ik heb dit gevonden. Zoiets wil ik dan maken, maar dan met 8 microswitches, 6 voor de versnelling, 1 voor achteruit, 1 voor hoge/lage giering. En dan nog een paar random knoppen. Kan je op een arduino ook een potentie meter aansluiten, ivm koppelingspedaal?
jeroen3 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:20:
Je kunt een mbed of variant daarvan kopen en de USB HID demo gebruiken om verder te komen.
Hij moet wel native USB Device functionaliteit hebben (arduino heeft dat niet). Dus dan heb je het over de lpc1768 of èèn van de nucleo's.
https://os.mbed.com/docs/...sbhid.html#usbhid-example
Dat zegt mij dus net helemaal niets?

[ Voor 57% gewijzigd door NoFearCreations op 03-05-2020 21:23 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Je kunt een mbed of variant daarvan kopen en de USB HID demo gebruiken om verder te komen.
Hij moet wel native USB Device functionaliteit hebben (arduino heeft dat niet). Dus dan heb je het over de lpc1768 of èèn van de nucleo's.
https://os.mbed.com/docs/...sbhid.html#usbhid-example
NoFearCreations schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:16:
Dat zegt mij dus net helemaal niets?
Heb je wel enig idee wat je moet doen als je een Arduino of Raspberry pi hebt dan?

Alternatief met Arduino (wel opletten dat je de goede koopt)
https://www.sparkfun.com/tutorials/337

[ Voor 40% gewijzigd door jeroen3 op 03-05-2020 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
Ik vind nu dit met een een snelle google search:
https://www.tindie.com/pr...ard-computer-input-board/

Lijkt voor mijn doeleind veel makkelijker?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
Deze is wel op voorraad. Dat is inderdaad wat je wou maken.
https://www.tindie.com/pr...-108-buttons-input-board/
Wellicht dat je nog wat meer kan vinden als je zoekt in de arcade communities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 21:35:
Deze is wel op voorraad. Dat is inderdaad wat je wou maken.
https://www.tindie.com/pr...-108-buttons-input-board/
Wellicht dat je nog wat meer kan vinden als je zoekt in de arcade communities.
Ik vind soortgelijke boardjes nu ook op Ali, alleen is het niet duidelijk of er een potentiometer aan kan.

---RAWE CEEK!!!---

Pagina: 1