Raspberry Pi Linux Debian/Linux Kernel 3.8>

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 11:28
Ik heb een raspberry Pi 4 2gb welke ik wil gebruiken voor het aansturen van een touchscreen.
Dit type touchscreen heeft geen driver beschikbaar voor Linux debian, wel voor Linux kernel 3.8 of hoger.

Is het mogelijk om dit aan de gang te krijgen? Kan linux kernel op een RPI draaien?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat is er gebeurt met de standaard vragen die je kreeg toen je dit topic opende? Want welk vooronderzoek heb je gedaan? Weet je bijvoorbeeld het verschil tussen Debian Linux en de Linux kernel versie x? Waaruit heb je opgemaakt dat Debian het touchscreen niet zou kunnen aansturen?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Raspbian is Linux:
pi@raspberrypi:~ $ uname -a
Linux raspberrypi 4.19.97-v7+ #1294 SMP Thu Jan 30 13:15:58 GMT 2020 armv7l GNU/Linux

Wat jij waarschijnlijk bedoelt is dat er geen ARM-driver is maar wel Intel, of zo. Wat je kunt proberen is de driver van source compileren, maar dat gaat wel even duren. Misschien handig om even te vertellen wat voor scherm je hebt en wat je al geprobeerd hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
Ben redelijk nieuw met de raspberry etc. Vandaag de mijn eerste pi 4 2gb binnen gekregen met Noobs kaartje.

Ik wil deze gebruiken met een ELO 1002L

Deze heb ik besteld maar is nog niet binnen. Bij de drivers op de website zag ik Linux kernel/raspian staan dus dacht dat zit wel goed. Toch even een mailtje gestuurd en ik kreeg onderstaande terug:

As Raspberry pi is a Linux Debian derivative we don’t have an Elo touch driver, but as of Linux kernel version 3.8 our p-cap / IR touch monitors are supported out of the box.

Wil eerst zeker weten dat dit aan de praat is te krijgen, zo niet kan ik hem nog terugsturen.

[ Voor 8% gewijzigd door ntiender op 01-05-2020 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat je dus niet goed hebt begrepen, is dat de fabrikant zegt dat stuurbekrachtiging geen optie is bij je nieuwe auto, maar alle auto's die sinds 2000 zijn gemaakt dit hebben.

Iets om te lezen zodat je begrijpt waar je mee te maken hebt:
Wikipedia: Linux
Wikipedia: Debian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntiender
Ik begon al iets te vermoeden toen ik het vorige bericht typte.
Linux kernel is dus de kern van het systeem en slaat dus op alle op linux gebaseerde systemen.
Even opgezocht maar 3.8 komt uit februari 2013?

Debian is dan de basis van het OS.

Als ik het goed begrijp, moet dit touch-screen dus play&play zijn.

Ik werd denk even op het verkeerde spoor gezet, aangezien de fabrikant zij dat er voor de debian versie geen driver beschikbaar is, maar ik op de site wel een driver zag staan voor Raspian/linux kernel 3.8. Vandaar dat ik dacht dat dat zowel debian als kernel ten opzichte van elkaar andere versies zijn.

Nu direct mijn volgende vraag. Aangezien ik nog van plan ben om m.b.v. max2play OS een multi-room audio systeem wil bouwen. Of het touchscreen dan hier ook op kan. Lijkt mij wel aangezien de linux kernel en debian hetzelfde blijft, enkel max2play als soort schilletje hieromheen zit.

Of zit ik er nu helemaal naast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als ik https://www.max2play.com/en/max2play-image/ goed begrijp installeer je max2play niet boven op Raspbian, maar is het een geheel eigen systeem dat je op de SD kaart zet. Dit is ook gebaseerd op de Linux kernel en gebruikt Raspbian als basis. Het resultaat kan echter wel anders zijn dan met normaal Raspbian, want men is vrij het aan te passen naar wens.

Als je een scherm en geluidskaart aan je Pi sluit die ze noemen, zal het geheel wel werken.

Pagina: 1