Ik draai zelf 4.8.19, maar dit zou ook op 4.8.28 moeten werken.KrL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:53:
Mooi gevonden! De volgende vragen (xpost met Github https://github.com/drobtravels/solaredge-local/issues/24):
- Welke versie van de firmware/cpu heb je draaien
- Is het IP adres/poort waar hij z'n monitoring data heenstuurt dezelfde als waar hij de firmware vanaf haalt? Evt kun je de ene toelaten en de andere blocken.
- Kun je op deze manier niet alleen debug aanzetten en de rest intact laten? Bij veel mensen met debug aan heeft hij het nog een hele tijd gedaan (of doet hij het zelfs nog) terwijl ze wel hun firmware hebben geupdate.
Ik weet niet of de updates en monitoring platform individueel te blokkeren zijn, en ik ga het zelf ook niet uitproberen. Je zou kunnen kijken met wie de SolarEdge een verbinding maakt.
Je kan debug aanzetten maar dit is niet wat mansen denken dat het is... ik heb zelf debug mode aangehad een paar dagen terug. De solar edge wekt met debug mode geen stroom meer op, en ik heb hem hiet alleen maar uit debug modus kunnen krijgen door de solarEdge een factory reset te geven.
[ Voor 10% gewijzigd door ironsm4sh op 02-05-2020 14:19 ]