Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchmettaSmacker
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-05-2020
Mijn vraag
hoi mijn moederboord heeft 1 fan aansluiting buiten die van de cpu nu wil ik graag meerdere fans hierop aansluiten
maar ik weet niet hoeveel ik erop kan zetten omdat ik hier niets over kan vinden in de handleiding alleen dat de dat cpu fan header 2a heeft/ aankan.

Me vraag is dus eigenlijk of iemand weet hoeveel power deze header geeft of een andere oplossing heeft waardoor ik meerdere fans kan aansluiten en nog kan controleren dus dat ze niet constant vol gas draaien.

Relevante software en hardware die ik gebruik
het moederboord is een rog strix b450-I gaming

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pak de case-fan headers

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 10:49
Je kan de andere fan headers in the asos rog bios ook op de cpu temp zetten geloof ik. Heb ik bij mijn X470i ook gedaan 2x2fan headers zitten cpu gelinked en de pomp fanheader is ook gelinked op cpu temp.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

SchmettaSmacker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 16:48:
[...]
in de handleiding alleen dat de dat cpu fan header 2a heeft/ aankan.

Me vraag is dus eigenlijk of iemand weet hoeveel power deze header geeft
[...]
Edit: Ah, je doel is om op de case fan header meerdere fans aan te sluiten. Genoeg fan hubs voor te vinden, random goedkoop voorbeeldje welke alle fans aanstuurt gebaseerd op 1 PWM header: pricewatch: Phanteks PWM Fan Hub

Maar hoe veel / welke fans ben je van plan aan te sluiten? De meeste fan headers kunnen gerust 2 a 3 fans aansturen met een simpel splitkabeltje aangenomen dat het geen RGB fans op 10.000 toeren zijn of iets anders belachelijks. _O-

[ Voor 69% gewijzigd door D4NG3R op 01-05-2020 17:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken