Ik zoek een?
Ik zoek een betere videokaart voor in mijn inmiddels wat verouderde PC. Bij Vraag & Aanbod zie ik best mooie kaarten staan, die volgens mij zouden moeten passen. Maar mogelijk zie ik dingen over het hoofd. Tevens ben ik benieuwd of jullie direct al kunnen zeggen dat het bijvoorbeeld weinig zin heeft om alleen de videokaart te upgraden, maar dat een upgrade van andere onderdelen dan ook noodzakelijk wordt (misschien is de conclusie een volledig nieuw systeem).
Het doel van de upgrade is dat ik net wat meer FPS ga halen bij racegames zoals Assetto Corsa, DIRT (2.0) (die beide nu best goed draaien) en dat ik daarnaast mogelijk zelfs de nieuwere Forza spellen enigszins fatsoenlijk kan spelen (dat is nu niet te doen).
Wat is je budget?
Ik zit te denken aan tussen de 100 en 200 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige pc, die ik ooit met hulp van Tweakers heb samengesteld:
Concrete vragen:
* Kan ik straffeloos een wat nieuwere videokaart in dit systeem stoppen?
* Wat zou volgens jullie een interessante keuze kunnen zijn qua geheugen/snelheid?
* Is het in mijn geval met m'n huidige pc mogelijk een leuke verbetering in grafische kracht te realiseren door enkel een videokaart upgrade te doen?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën
Ik zoek een betere videokaart voor in mijn inmiddels wat verouderde PC. Bij Vraag & Aanbod zie ik best mooie kaarten staan, die volgens mij zouden moeten passen. Maar mogelijk zie ik dingen over het hoofd. Tevens ben ik benieuwd of jullie direct al kunnen zeggen dat het bijvoorbeeld weinig zin heeft om alleen de videokaart te upgraden, maar dat een upgrade van andere onderdelen dan ook noodzakelijk wordt (misschien is de conclusie een volledig nieuw systeem).
Het doel van de upgrade is dat ik net wat meer FPS ga halen bij racegames zoals Assetto Corsa, DIRT (2.0) (die beide nu best goed draaien) en dat ik daarnaast mogelijk zelfs de nieuwere Forza spellen enigszins fatsoenlijk kan spelen (dat is nu niet te doen).
Wat is je budget?
Ik zit te denken aan tussen de 100 en 200 euro.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is mijn huidige pc, die ik ooit met hulp van Tweakers heb samengesteld:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Xeon X3440 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-P55M-UD2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI N660 TF 2GD5/OC G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 72,83 | € 72,83 |
1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 334 | € 0,- | € 0,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | Nexus Real Silent Fan, 120mm | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 45,60 | € 91,20 |
1 | Optische drives | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power L7 350W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 46,- | € 46,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 210,03 |
Concrete vragen:
* Kan ik straffeloos een wat nieuwere videokaart in dit systeem stoppen?
* Wat zou volgens jullie een interessante keuze kunnen zijn qua geheugen/snelheid?
* Is het in mijn geval met m'n huidige pc mogelijk een leuke verbetering in grafische kracht te realiseren door enkel een videokaart upgrade te doen?
Ik ben benieuwd naar jullie ideeën