Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-07 21:51
Hallo

ik ben van plan een nieuwe smartphone te kopen maar wou graag jullie advies eens. In het verleden heb ik een Xiaomi mi 4 gehad, en had wat problemen met hun 3G netwerk. Daarna ben ik overgeschakeld naar een Oneplus3 waar ik enorm van tevreden was. Slechts 1 mankement gehad in die 4 jaar tijd (camera die niet meer scherpstelde).

In tussen is die bijna 4 jaar oud en ben ik aan het uitkijken naar een ander toestel. Batterij krijgt het moeilijk, trekt niet alles op tijd binnen, is al eens plots uitgevallen en kreeg hem even niet meer aan...

Nu, zoek ik iets dat Oneplus waardig is, maar ik vind ze te duur geworden. Voor mijn toenamelige Oneplus 3 betaalde ik 350-400 euro wat ik nog betaalbaar vind.

Nu zoek ik iets:
- dat voldoende geheugen heeft (128G min)
- goeie camerakwaliteit
- voldoende snelheid

Ik had reeds eerder gekeken naar Xiaomi MI9, rednote alsook Oppo reno 3 (lijkt me mooi toestel).

Bedankt voor jullie adviezen!

[ Voor 5% gewijzigd door Dieter 1985 op 01-05-2020 20:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Dieter 1985 dit betreft aankoopadvies, dus ik verhuis je topic even van AND naar ATT.

Verder is het wel de bedoeling om zelf ook eerst even wat onderzoek te doen, welke toestellen heb je zelf al gevonden? Zou je dat kunnen toevoegen aan je openingspost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
-Pixel 4a
-Realme 6 & 6 Pro
-Samsung A71
-Mi 9T & 9T Pro
-Mi Note 10 (Lite)
-Redmi Note 9 Pro (Max)
-Realme X2 Pro
-Mi 10 Lite (Zoom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:24
En wat zijn voor jou de voor- en de nadelen? Dan kunnen wij wat meer gerichte adviezen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
Voordelen:
- grote/goede batterijcapaciteit
- snelheid
- goede camerakwaliteit

(jack ingang)

nadelen sommige merken:
gewicht
dikte
niet splashbestendig (voor zover het helpt)
sommige hebben glas achteraan (meer kans op breuk bij val)

dit zijn zowat mijn belangrijkste zaken dat ik terugzoek. Uiteraard verschillen ze soms slechts 0,2mm, dat zal het verschil niet maken... Maar batterijduur en camera en voldoende werkgeheugen/opslag vind ik zeker belangrijk (met liefst niet teveel extra gewicht). 8)7

[ Voor 77% gewijzigd door Dieter 1985 op 02-05-2020 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
Wat zou jullie keuze zijn en waarom, ik twijfel tussen:

- realme XP50 pro
- realme 6 pro

- Xiaomi mi note 10 lite
- xiaomi redmi note 9 pro

- vivo IQ00 neo 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
Realme X50 Pro - Als je geen dingen wil missen en een all-round flagship will hebben voor een 'relatief' lage prijs.

Realme 6 Pro - Als je niet zoveel wilt besteden, maar toch veel waar voor je geld wilt.

Mi Note 10 Lite - Als je heel goede accuduur wil hebben.

Redmi Note 9 Pro - Als je goede accuduur wil hebben.

Vivo IQOO Neo 3 - Niet doen, Vivo heeft geen goede support in NL, dus dat raad ik je niet aan.

De X50 Pro is wel een heel stuk duurder t.o.v. van de rest, dus als je met een van de andere telefoons ook wel tevreden kan zijn, lijkt me dat niet nodig.

[ Voor 28% gewijzigd door Potenscia op 06-05-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
Bedankt voor je toelichting!

Ik las dat x50pro wat problemen kent met de camera, maar op te lossen zouden zijn via een software-update.

Ik trek geregeld foto's van onze kleinen, dusja is ook toch wel belangrijk. Daar nog iemand tips over? Heb een lichte voorkeur naar realme, tests bekeken tov OP8pro en daar kwam X50pro als zeer concurrentieel uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
De camera is pas met een update aardig verbeterd. Met name low-light performance is veel beter, en kan nu meedoen met sub-top smartphone camera's (OnePlus 8 Pro, Mi 10 Pro etc.) De ultrawide is nog niet helemaal geweldig, maar de telefoon is nog niet eens in handen van consumenten, dus wie weet of ze nog een update over camera's uitbrengen.
Check deze revieuw over de update maar even:
YouTube: Realme X50 Pro 5G 2 Week Review Plus Camera Update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Vanaf aankomend vrijdag verkrijgbaar de honor 9x pro

7nm Kirin 810 chip & 256gb opslag .. Voor een prijs van 250 euro, is er geen telefoon met betere specs. Heeft alleen standaard geen google services. Maar is vrij makkelijk om dat erop te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Potenscia
De specs zijn wel aardig, maar de software is matig. Niet alleen geen GMS, ook Android 9, advertenties en trage beveiligingsupdates. Daarnaast is dit toestel aardig groot, voornamelijk in de breedte/lengte en gaat laden maar met 10W. Dan kan je beter de Realme 6 kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Die helio G90T valt me een beetje tegen in de Realme6.

Voor 300 euries heb je ook 7nm high-end alternatieven in Kirin 980

Een snapdragon 855 heb je niet voor heel veel meer, of deze

Een snapdragon 710,720, 730 of een helio G90T zitten wat mij betreft toch een trede lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
Voorlopig kijk ik nog wat de kat uit e boom of er binnenkort iets verschijnt van:
- Realme X50 youth
- Realme X3

- reviews oppo X2 lite/neo (wel prijziger)

Afhankelijk van de prijs neig ik nu het meest naar de reamle 6pro, had liever de X50 gehad maar vind die te prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:34
Ik neem aan dat je dit wel gezien hebt ?

reviews: Smartphone Best Buy Guide - Mei 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potenscia
Daar zitten alleen geteste smartphones tussen, dus een hoop smartphones staan niet in het lijstje terwijl ze wel een goede koop zijn. Maar het is altijd handig de BBG te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
heb ik ook bekeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter 1985
Het zal tussen de volgende gaan:
- Vivo X50 pro + (goed toestel, enkel nadeel voor belgië niet alle 4G banden beschikbaar slechts 2/3)

- realme X50 pro (goed toestel, wel log vind ik, nogal aar de zware kant, wel veel meer banden beschikbaar omtrent 4G en 5G)

- honor 30 pro + (mooi toestel, juist ook niet alle banden beschikbaar voor 4G in belgie, slechts 2/3)

Vraag is of dat die 800Mhz band belangrijk is? Daarnaast weten we ook nog niet op welke band(en) 5G beschikbaar zal worden in België.
Pagina: 1