Toon posts:

CPU heter met meer/ander geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de 128mb dimm die ik eerst had werd mijn processor 35/40 graden (idle).
Ik had toen een dimm met Hiunday chippies.
Nu heb ik er 3 van Infinion (3x256mb) en de temperatuur van mijn processor is gemiddeld wel 10 graden gestegen. :?

Nu heb ik de FSB terug gezet naar van 120 naar 118mhz en zo het temperatuurverschil weer teniet gedaan.
Mja, das natuurlijk niet de bedoeling . . .

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
das niet normaal iig. is opeens je airflow verneukt ofzo omdat je in je pc bent geweest :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 12:04 schreef Aikon het volgende:
das niet normaal iig. is opeens je airflow verneukt ofzo omdat je in je pc bent geweest :?
Ik ben geen oliefant !

Geloof me, die airflow zit wel goed.
(2x Papst 120mm en 2 x Sunon 80mm)

• Aikon
  • Niet online
Op maandag 06 augustus 2001 12:16 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Ik ben geen oliefant !

Geloof me, die airflow zit wel goed.
(2x Papst 120mm en 2 x Sunon 80mm)
rustig man, ik probeer alleen maar te helpen hoor, ik weet toch nie of je n00b bent of niet |:(

Verwijderd

heb je misschien bepaalde opties in het bios veranderd? Cas 3 naar 2 ofzo. Of alleen een andere reepje erbij gezet?
Haal het reepje eruit en kijk dan wat er gebeurd. Zakt de temp dan weet je dus waar het aan ligt. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat heb ik allemaal al uitgevogeld.
Mijn conclusie is dat de temperatuur van mijn proc (wanneer idle) met Infinion geheugen veel hoger komt.
Stressed komt de temp ongeveer even hoog als voorheen.

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Mijn processor prestaties zijn ietwat gedaald sinds ik in me ouwe K6-2 400 320MB heb zitten ipv 96MB. Dat zou komen omdat de processor dan meer te doen heeft qua adresseren. Dan zal hij vast ook wel heter worden.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

uhm, idle temp zegt toch geen moer?? Als je stressed temp hetzelfde is is het toch allemaal ok of ben ik nou gek :9

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 15:42 schreef suprguard het volgende:
uhm, idle temp zegt toch geen moer?? Als je stressed temp hetzelfde is is het toch allemaal ok of ben ik nou gek :9
Die idle temp zegt mij dat er iets veranderd is, en ik wil graag weten wát . . ;)
Pagina: 1