Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
https://nos.nl/artikel/23...n-covid-19-te-wijten.html

De Wereldgezondheidsorganisatie onderzoekt of het coronavirus SARS-Cov-2 bij sommige kinderen een zeldzame en heftige ontstekingsreactie veroorzaakt. De afgelopen week zijn in een aantal landen enkele gevallen bekend geworden.

Inmiddels is er dus in behoorlijk wat landen een ernstige aandoening opgedoken bij minderjarige kinderen. Mogelijk is de aandoening een gevolg van het Corona virus. De aandoening is nu vrij zeldzaam, maar is dat misschien omdat er in die landen nu weinig kinderen naar school gaan?
Maw, is het verstandig dat de Nlse kinderen straks weer naar school gaan?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

zoals je bron zegt: Het lijk op de ziekte van Kawasaki. Nogmaals het is te vroeg om dit aan Covid19 te koppelen. Het zou kunnen dat het lichaam reageert op het virus (dus afhankelijk van je genen en virussoort).

Ik zie dat er door Kawasaki ook een verhoogde kans is op trombose.

[ Voor 18% gewijzigd door MedionAkoya op 01-05-2020 15:27 ]

Trein?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Uit je eigen link:
"Dat kan best zo zijn, maar er is voorlopig nog geen enkel bewijs. Sommige kinderen met dit ziektebeeld hebben een covid-19-infectie en anderen, zoals de twee in Nederland niet."
Recht zo die gaat dus.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:45
Het is nog te vroeg om er iets over te zeggen, dus ook te vroeg om te zeggen of het wel of niet verstandig is dat kinderen weer naar school gaan.

Dat 2 kinderen in Nederland op de wat, miljoen kinderen het hebben zegt gewoon niet zo veel.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal altijd een kosten baten afweging zijn... maar je kan moeilijk kinderen jaren niet naar school laten gaan.
Elk individueel geval is natuurlijk verschrikkelijk, zeker bij overlijden, maar het leven heeft altijd een risico. Iedere jaar overlijden er ook kinderen aan meningokokken, of overlijden enkele door een ongeluk op de fiets naar school.

Mogelijk is er een correlatie met corona, dat moet goed onderzocht worden. Maar het kan ook deel de bias zijn. 2 gevallen op 3 maanden in Nederland.. Hoe zeldzaam is het, hoevaak komt het normaal per jaar voor... kan eht toeval zijn etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Verwijderd wil je dingen niet uit verband trekken? Niemand zegt tot dat kinderen jaren niet naar school zouden moeten?

Veel ouders die ik sprak (vlak na het bekend worden van het weer naar school gaan) waren ervan uitgegaan dat kinderen thuis zouden blijven tot de zomervakantie. Ik had dat zelf ook een goed idee gevonden.

Nu met deze mysterieuze aandoening misschien nog wel meer.

[ Voor 54% gewijzigd door Cobb op 01-05-2020 13:56 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Mfpower

In dubio

Wij houden ze daarom ook thuis tot de zomervakantie. Edit: niet (alleen) vanwege Kawasaki maar vooral vanwege de matige onderbouwing van het rivm en het potentiële risico wat wij als risicogroep lopen.

[ Voor 59% gewijzigd door Mfpower op 01-05-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Mfpower Ik had dat ook graag gedaan, alleen biedt school geen thuis onderwijs meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:07:
@Mfpower Ik had dat ook graag gedaan, alleen biedt school geen thuis onderwijs meer aan.
De jongste (4) heeft nog geen leerplicht en de ander moet ik nog bekijken hoe dat gaat. Hopelijk krijgen we geen leerplichtambtenaar op de stoep maar ik vind dat ik goede argumenten heb.
offtopic:
Dacht jij niet net als ik dat je het al gehad had wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Is er een bron te vinden over: "De afgelopen week zijn in een aantal landen enkele gevallen bekend geworden." ??

Die 2 kinderen in Nederland zijn negatief getest op Covid-19 dus ik snap niet waarom en hoe er een link wordt gelegd met een mogelijke onbekende ziekte dat veroorzaakt wordt door het virus.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:53:
@Verwijderd wil je dingen niet uit verband trekken? Niemand zegt tot dat kinderen jaren niet naar school zouden moeten?

Veel ouders die ik sprak (vlak na het bekend worden van het weer naar school gaan) waren ervan uitgegaan dat kinderen thuis zouden blijven tot de zomervakantie. Ik had dat zelf ook een goed idee gevonden.

Ik trek niets uit zijn verband.. Het is een constatering. We zullen de komende tijd gewoon met dit virus moeten leven. De balans vinden tussen ons normale leven en het risico op besmetting door dit virus. Het virus zal niet meer wegggaan tot er een fatsoenlijk vaccin is. We kunnen alleen onze levenswijze aanpassen om het virus te beteugelen. (zo min mogelijk besmettingen en haarden).

Scholen zijn voor kinderen ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling... ze daar niet heen sturen tov het hele kleine risico op ernstige besmetting is een keuze. Maar hoe sta je daar in na de zomervakantie? De kans dat het virus juist in het najaar weer oplaait is wezelijk groot. (lastig onderscheid verkoudheid vs corona etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Om nog niet te spreken over het aanzienlijke aantal kinderen dat thuis niet zo'n warm nest heeft als die van jou. Die hebben er ontzettend veel baat bij om zo snel mogelijk weer naar school te kunnen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
@Liveshort Ik zie dat mijn kinderen ook graag naar school willen en weer met hun vriendjes willen spelen. Maar het gaat niet alleen om mijn kinderen. Ik stel de vraag in het algemeen en @Verwijderd waar zeg ik dat ik voorstel.om kinderen jaren thuis te houden?

Dit nieuws is afgelopen week bekend geworden, na dat in Nederland was aangekondigd dat kinderen weer naar school gaan vanaf 11 mei. In mijn omgeving merk ik dat vele ouders en lararen sceptisch zijn over dit besluit. Ik zou graag zien dat uit de volgende persco blijkt dat ze dit nieuwe feit meenemen in de besluitvorming.

Het zou namelijk best wel kunnen zijn dat het zo weinig voorkomt omdat er zo weinig kinderen nu (in veel landen) naar school gaan en dus niet of minder in aanraking komen met andere kinderen.

@Mfpower Ja, ik ben bijna zeker dat wij het hier gehad hebben. Alle symptomen zijn voorbijgekomen behalve de koorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Mfpower schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:58:
Wij houden ze daarom ook thuis tot de zomervakantie. Edit: niet (alleen) vanwege Kawasaki maar vooral vanwege de matige onderbouwing van het rivm en het potentiële risico wat wij als risicogroep lopen.
Ik deel jouw mening. Ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke beweringen hierover. Niet van jou, maar van de RIVM. Ik wacht geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:35
Aslanboy1905 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:27:
Is er een bron te vinden over: "De afgelopen week zijn in een aantal landen enkele gevallen bekend geworden." ??

Die 2 kinderen in Nederland zijn negatief getest op Covid-19 dus ik snap niet waarom en hoe er een link wordt gelegd met een mogelijke onbekende ziekte dat veroorzaakt wordt door het virus.
Ik denk omdat de nodige landen hierover waarschuwen. De Britten hebben eerst een waarschuwing hierover uitgedaan: https://nos.nl/artikel/23...n-covid-19-te-wijten.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 14:11
Als je iemand thuis hebt die behoort tot de hoogrisicogroep (de term is inmiddels veranderd in 'kwetsbare groep') dan mag je op basis van de afspraken die zijn gemaakt in het protocol hierover ook besluiten om je kind thuis te houden. Ook de leerlplichtambtenaar is gebonden aan dit protocol.

https://po.lesopafstand.nl/app/uploads/Protocol_regulier.pdf
Zie hoofdstuk IV onder 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
westlym schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:10:
[...]

Ik deel jouw mening. Ik ben benieuwd naar de wetenschappelijke beweringen hierover. Niet van jou, maar van de RIVM. Ik wacht geduldig af.
Dat wordt een simpele 'er is geen enkel bewijs dat dit ziektebeeld het gevolg is van covid-19', waarbij er ook geen enkel bewijs zal zijn dat het niet het gevolg is van covid-19... Dat laatste zal sowieso niet genoemd worden (want bewijzen dat iets niet zo is is vaak onmogelijk), maar zal wel bij genoeg ouders in het hoofd komen en blijven hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:03
Op basis van de beschikbare informatie zijn dit onlogische vragen en impliciete conclusies.

Het is zeldzaam. Een factor veel en veel kleiner dan Covid19. Zeldzaam zoals er veel zeldzame ziektes zijn.

Verder is er weinig bekend.

De logische verklaring waarom medici waarschuwen is dus niet om besmetting te voorkomen, maar om ervoor te zorgen dat collega artsen en anderen zich ervan bewust zijn, het herkennen en tot de juiste behandeling overgaan.

Dat is dus ook het meest zinvolle om zelf te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 20:50

Wokker

De avond wokkel

Volgens een arts bij nu.nl is de ziekte ook nog eens goed te behandelen.
Wij zien alleen de ernstige gevallen." In de ernstigste gevallen krijgt een kind last van long- en hartproblemen, naast andere symptomen, wat in Nederland nog niet het geval is geweest. "Maar ook die problemen zijn met standaardmedicijnen te bestrijden, waarna een kind snel herstelt", aldus Kuijpers.
Bron: https://www.nu.nl/coronav...tienten-in-nederland.html

Het oneindige X 0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:55

B64

@Cobb

Ten eerste: er is nog lang geen medicijn tegen Covid-19, dus als besmettingsgevaar (niet alleen voor de kinderen, maar voor de samenleving) een reden is om kinderen niet naar school te sturen, dan kan dat inderdaad nog jaren duren.

Bovendien begin je dit topic met de vraag of het verstandig is om kinderen nu naar school te laten gaan omdat er mogelijk en nog onbekende ziekte rondwaart. Daarmee suggereer je dat dus eerst duidelijk moet worden wat er precies aan de hand is, welke ziekte het precies is en - in navolging van Covid-19 - hoe lang het duurt tot er een goedgekeurd medicijn is. Dat is niet zomaar in een week of drie gedaan...

Dus ehhmmm, je zegt inderdaad niet met zoveel woorden dat het nog wel een paar jaar kan duren voordat kinderen weer veilig naar school kunnen, maar als al je twijfels bewaarheid worden dan komt het daar wel op neer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DuvelDuvel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 14:19
Cobb schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:53:

We kunnen de samenleving niet perpetueel stilleggen omdat een kleine minderheid de illusie van een maakbaar noodlot heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:40
Ik snap de angst wel en de keuze van ouders om hun kinderen thuis te houden. Wij hebben ook getwijfeld maar kiezen er toch voor om ze naar school te brengen.

Stel je voor dat kinderen de risicogroep van het coronavirus waren geweest. Dan was er geen kip meer op straat geweest en ging er echt niemand funshoppen bij de IKEA. Ik snap de angst dus wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Want na de zomervakantie is het virus opeens weg?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Je kunt je kinderen ook nog 3 weken extra thuishouden. Dan is er meer data beschikbaar over het effect van de scholen weer open.

Wij twijfelen. Misschien liever die van 5 nog even thuishouden en de opa's en oma's weer toestaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

FireAge schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:05:
Je kunt je kinderen ook nog 3 weken extra thuishouden. Dan is er meer data beschikbaar over het effect van de scholen weer open.

Wij twijfelen. Misschien liever die van 5 nog even thuishouden en de opa's en oma's weer toestaan.
Maar dat is toch de omgekeerde wereld? We hebben al voldoende data waaruit blijkt dat juist ouderen sneller overlijden, en tot nu toe wijst alle data erop dat kinderen veel minder ziek worden.
En dan zeg jij "ik wacht wel een paar weken met dat kind, maar ik wil wel de belangrijkste risicogroep weer kunnen zien"?

Ik kan er met m'n verstand niet bij hoor?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireAge
Ik zit in Groningen, werk thuis en de boodschappen worden bezorgd. Dus de kans om hier het virus op te lopen is nihil.

Gaat de kleine weer naar school, neemt de kans toe. Thuisscholen van een 5-jarige is makkelijk te doen. Maar als we hem naar school doen, willen we iig de grootouders niet langs hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Jeroenneman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:49:
[...]

Want na de zomervakantie is het virus opeens weg?
Nee maar hopelijk is er dan meer bekend over de verspreiding door kinderen.
En als dat niet zo is, of als kinderen toch blijken te verspreiden dan blijven ze daarna ook thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Mfpower schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:39:
[...]

En als dat niet zo is, of als kinderen toch blijken te verspreiden dan blijven ze daarna ook thuis.
Dan hoop ik dat je je kinderen niet de komende 2 jaar hoeft binnen te houden, of tot er een vaccin beschikbaar is. Risicoloos bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
FireAge schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:32:
Ik zit in Groningen, werk thuis en de boodschappen worden bezorgd. Dus de kans om hier het virus op te lopen is nihil.
Nihil lijkt me niet, kleine kans wellicht maar zeker niet nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Jeroenneman schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:42:
[...]

Dan hoop ik dat je je kinderen niet de komende 2 jaar hoeft binnen te houden, of tot er een vaccin beschikbaar is. Risicoloos bestaat niet.
Ik hoop het ook niet! Maar wij lopen extra risico en ik heb liever kinderen tijdje zonder school dan voor altijd zonder ouders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:53

DataGhost

iPL dev

Mfpower schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:39:
[...]

Hoeveel moet er bekend zijn dan? Waarom moeten kinderen van anderen wel weer naar school om voor jou meer data te verzorgen? Waarom moeten kinderen überhaupt naar school om voor meer data te zorgen, is het verloop sinds het sluiten van de scholen (weinig verschil) geen aanleiding om aan te nemen dat er, zoals gesteld, niet veel aan de hand is onder kinderen? Waarom verwacht je kennelijk een verschil bij het heropenen van de scholen, zeker als die maar op halve kracht open gaan? Heeft het virus zich opeens bedacht van "Shit! Scholen! Daar had ik moeten zijn toen ze nog open waren!"
Momenteel zijn dingen zoals (pre-corona) buitenspelen, fietsen e.d. nog steeds gevaarlijker voor kinderen dan corona. Onder de 15 jaar zijn nog maar 0 kinderen overleden (0% van alle overledenen) en 51 in het ziekenhuis opgenomen (0,47% van alle opnames) in de afgelopen maanden.

[ Voor 12% gewijzigd door DataGhost op 01-05-2020 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

DataGhost schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:43:
[...]

Hoeveel moet er bekend zijn dan? Waarom moeten kinderen van anderen wel weer naar school om voor jou meer data te verzorgen? Waarom moeten kinderen überhaupt naar school om voor meer data te zorgen, is het verloop sinds het sluiten van de scholen (weinig verschil) geen aanleiding om aan te nemen dat er, zoals gesteld, niet veel aan de hand is onder kinderen? Waarom verwacht je kennelijk een verschil bij het heropenen van de scholen, zeker als die maar op halve kracht open gaan? Heeft het virus zich opeens bedacht van "Shit! Scholen! Daar had ik moeten zijn toen ze nog open waren!"
Goede vragen. Het is gewoon een onduidelijke situatie. In de eerste plaats heb ik een verantwoordelijkheid voor mijn gezin en gezondheid. Ik verwacht helemaal niets, behalve een overheid die net als andere landen hier wat meer vanuit een veiligheids perspectief mee omgaat (vgl Duitsland, Denemarken waar de scholen ook opengaan). Ik vind het experiment “scholen open” dan ook niet ethisch. En wat mij betreft hoeven ouders en docenten daarvoor niet op het hakblok. Maar ik beslis dat niet dus kan ik alleen voor onszelf kiezen.

En laat het duidelijk zijn: kinderen van anderen hoeven van mij niet naar school voor mijn data.

Edit: de data die er nu is laat duidelijk zien dat kinderen relatief veilig zijn, maar voor hun aandeel in verspreiding bestaat geen data. Ik maak me minder zorgen over mijn kinderen dan over mij zelf en mijn vrouw.

[ Voor 10% gewijzigd door Mfpower op 01-05-2020 20:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Mfpower schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Goede vragen. Het is gewoon een onduidelijke situatie. In de eerste plaats heb ik een verantwoordelijkheid voor mijn gezin en gezondheid. Ik verwacht helemaal niets, behalve een overheid die net als andere landen hier wat meer vanuit een veiligheids perspectief mee omgaat (vgl Duitsland, Denemarken waar de scholen ook opengaan). Ik vind het experiment “scholen open” dan ook niet ethisch. En wat mij betreft hoeven ouders en docenten daarvoor niet op het hakblok. Maar ik beslis dat niet dus kan ik alleen voor onszelf kiezen.

En laat het duidelijk zijn: kinderen van anderen hoeven van mij niet naar school voor mijn data.
Als ik deze cijfers zo bekijk vind ik het experiment "mensen zelf laten autorijden" ook niet ethisch. Maar je mag doen wat je wilt hoor, ik stelde alleen een paar vragen om wat duidelijker te krijgen waarom je precies je keuzes maakte. Als de situatie nu is dat kinderen nauwelijks tot helemaal geen last hebben van corona (gezien de cijfers en de uitspraken van de overheid) en dat voor jou aanleiding is om je kinderen thuis te houden omdat je het nog te onduidelijk vindt, en je verwacht "helemaal niets" dan kan ik alleen maar concluderen dat jouw kinderen nooit meer naar school gaan. Het kan voor kinderen bijna niet "minder gevaarlijk" worden namelijk.

edit: ik verplaats deze edit even naar een nieuwe reactie anders

[ Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 01-05-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

DataGhost schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:52:
[...]

Als ik deze cijfers zo bekijk vind ik het experiment "mensen zelf laten autorijden" ook niet ethisch. Maar je mag doen wat je wilt hoor, ik stelde alleen een paar vragen om wat duidelijker te krijgen waarom je precies je keuzes maakte. Als de situatie nu is dat kinderen nauwelijks tot helemaal geen last hebben van corona (gezien de cijfers en de uitspraken van de overheid) en dat voor jou aanleiding is om je kinderen thuis te houden omdat je het nog te onduidelijk vindt, en je verwacht "helemaal niets" dan kan ik alleen maar concluderen dat jouw kinderen nooit meer naar school gaan. Het kan voor kinderen bijna niet "minder gevaarlijk" worden namelijk.
Je leest niet goed. Het gaat niet over de kinderen zelf, maar over hun aandeel in de verspreiding naar anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Mfpower schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:47:
[...]

Edit: de data die er nu is laat duidelijk zien dat kinderen relatief veilig zijn, maar voor hun aandeel in verspreiding bestaat geen data. Ik maak me minder zorgen over mijn kinderen dan over mij zelf en mijn vrouw.
Hoe bedoel je dit precies? Ah, zo dus:
Mfpower schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:54:
[...]

Je leest niet goed. Het gaat niet over de kinderen zelf, maar over hun aandeel in de verspreiding naar anderen.
Ik heb een paar dagen geleden nog langs horen komen dat de meeste besmettingen in een gezin van ouder op kind plaatsvinden en niet andersom. Van het RIVM dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

DataGhost schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:55:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Ah, zo dus:

[...]

Ik heb een paar dagen geleden nog langs horen komen dat de meeste besmettingen in een gezin van ouder op kind plaatsvinden en niet andersom. Van het RIVM dus.
Ik heb op andere plekken hier daar al uitgebreid over gesproken. De bewering van het rivm kent geen onderbouwing. Zie ook deze post van @Verwijderd die het uitlegt:link

Edit: ik moest even zoeken maar hier is mijn eerdere post over dit onderwerp: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/62261720

[ Voor 13% gewijzigd door Mfpower op 01-05-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 18:01:
waarbij er ook geen enkel bewijs zal zijn dat het niet het gevolg is van covid-19...
Kom aan, bij die redenering kan je ook stellen dat er geen enkel bewijs is dat 5G niet de oorzaak van Corona is en met die redenatie kan je dus om het even wat roepen omdat je nooit een bewijs hoeft te leveren.

Voorlopig weten we dat er kinderen ziek zijn en dat enkele daarvan positief (maar asymptomatisch) voor Covid19 getest hebben. Je kan ook eenzelfde groep maken van kinderen die hun pols gebroken hebben positief testen. Voorlopig is er geen verband te leggen. Maar de bewijslast omdraaien betekent dat kinderen nooit meer de deur uit mogen omdat er altijd wel mensen zullen zijn die zeggen dat er geen bewijs is dat 5G geen rol speelt. En gelijk hebben ze, dat bewijs zal er nooit komen. Persoonlijk denk ik dat het kijken naar de Teletubbies een belangrijke rol speelt maar kan het helaas op dit moment niet bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:47:
[...]

Kom aan, bij die redenering kan je ook stellen dat er geen enkel bewijs is dat 5G niet de oorzaak van Corona is en met die redenatie kan je dus om het even wat roepen omdat je nooit een bewijs hoeft te leveren.

Voorlopig weten we dat er kinderen ziek zijn en dat enkele daarvan positief (maar asymptomatisch) voor Covid19 getest hebben. Je kan ook eenzelfde groep maken van kinderen die hun pols gebroken hebben positief testen. Voorlopig is er geen verband te leggen. Maar de bewijslast omdraaien betekent dat kinderen nooit meer de deur uit mogen omdat er altijd wel mensen zullen zijn die zeggen dat er geen bewijs is dat 5G geen rol speelt. En gelijk hebben ze, dat bewijs zal er nooit komen. Persoonlijk denk ik dat het kijken naar de Teletubbies een belangrijke rol speelt maar kan het helaas op dit moment niet bewijzen.
Ik ben het helemaal met je eens, vandaar ook mijn zin "want bewijzen dat iets niet zo is is vaak onmogelijk". Want alhoewel je feitelijk gelijk hebt, zal het toch voor veel mensen niet als 'de waarheid' worden gezien. Net zoals dat je kan worden vrijgesproken door de rechter, je wordt nooit onschuldig gesproken door de rechter...... Ga er maar van uit dat nieuws zoals dit voor de nodige maatschappelijke zorgen gaat zorgen en daarmee ook de nodige wantrouwen richting de RIVM/OMT en daarmee ook de overheidsbeslissingen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:59
Ze gaan zo bij Op1 dit onderwerp behandelen

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

President schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:52:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, vandaar ook mijn zin "want bewijzen dat iets niet zo is is vaak onmogelijk". Want alhoewel je feitelijk gelijk hebt, zal het toch voor veel mensen niet als 'de waarheid' worden gezien. Net zoals dat je kan worden vrijgesproken door de rechter, je wordt nooit onschuldig gesproken door de rechter...... Ga er maar van uit dat nieuws zoals dit voor de nodige maatschappelijke zorgen gaat zorgen en daarmee ook de nodige wantrouwen richting de RIVM/OMT en daarmee ook de overheidsbeslissingen ;(
Onschuld valt soms toch wel te bewijzen als onomstotelijk vaststaat dat je elders was ofzo?IANAL ;)
Verder eens. Ik denk dat deze ziekte en correlatie met corona prima wordt aangepakt in de zin van: in de gaten houden. data verzamelen maar veel te vroeg om conclusies over te trekken. Dat gezegd hebbende: als het verband er wel is dan zou het goed zijn om terug te kijken of er besmettingen gemist zijn. Wanneer Corona vaker onterecht wordt gediagnosticeerd als Kawasaki dan schiet natuurlijk de mortaliteit onder kinderen behoorlijk omhoog.
Maar veel te vroeg om dit te concluderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
Ik snap de bezorgdheid van ouders als het om hun kinderen gaat. Vaak gaat dat helaas gepaard met het niet objectief kunnen kijken naar de situatie.

Ik vraag mij bij dergelijke bezorgdheid af of de ouders hun kinderen de afgelopen weken ook volledig in thuis quarantaine hebben gehouden en contact met anderen dan henzelf dus volledig hebben vermeden. Ik denk dat het antwoord in 99% van de gevallen nee is. Gebaseerd op het feit dat ik links en rechts veelal hordes kinderen samen zie spelen, als ware het mei 2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
Ik denk dat dat wel mee valt. Je ziet hier en daar wel kinderen spelen, maar dat is maar het topje van de ijsberg.

Onze kinderen zijn iig al sinds de regelgeving niet in contact geweest met andere kinderen. En we hebben alle speeltuinen vermeden.

Niet uit angst voor de gezondheid van onszelf of de kinderen, maar omdat je een verantwoordelijkheid hebt om te helpen de verspreiding te beperken.

Ik kan het niet aan mezelf uitleggen dat de kinderen niet een maand of twee zonder andere kinderen kunnen terwijl o.a. ons medisch personeel zich een slag in de rondte werkt met verhoogd risico voor zichzelf.

Scheelt wel dat wij gewoon vrijstaand wonen en de kinderen dus een achtertuin hebben en om het huis heen kunnen fietsen en rennen. Snap dat als je 3 hoog achter woont, dat het dan een stuk lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Modbreak:Het gaat dus om de ziekte van Kawasaki en heeft dus geen relatie met Corona. Gezien de discussie nu afwaaiert en de huidige besproken onderwerpen prima in de overige beschikbare topics kunnen, gaat deze dus op slot.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.