Vraag

• BenVenNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-08 07:01
Hoi,

Ik wil een account aanmaken voor mijn zoontje van 8. Deze via FamilyLink beheren.

Hij heeft nu al een ......@hotmail.com adres. Welke ik al vele jaren terug voor hem had aangemaakt.

Ik kan bij Google geen account voor hem aanmaken. Via een gmail account lukt dat blijkbaar wel, maar dat wil ik niet. Ik wil niet 1000 accounts voor hem met allerlei wachtwoorden. Voor mijzelf is het ook gelukt maar voor hem lukt het gewoon niet.

Misschien dat het met de leeftijdsbeperking van 16 jaar te maken heeft. Hoewel ik al even getest heb, met een gmail account accepteerd hij gewoon een leeftijd onder 16 jaar..

Nou kan ik via FamilyLink hem wel op het @hotmail.com adres uitnodigen in de familie. Hij krijgt dan een link in zijn mail om te verifiëren maar dat werkt weer niet omdat ik met zijn @hotmail.com adres nog geen google account heb kunnen aanmaken.

Ik zit vast in een vicieuze cirkel, wie kan mij daar uit helpen?

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Google account = gmail, wat is het probleem nu precies?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:05
Wat winter zegt, gmail is van google, hotmail is van microsoft. Dit zijn "concurrenten"
dit is een beetje te vergelijken met korting verwachten bij de Jumbo met je AH bonus kaart.

Bensimpel

Positieve meneer

Voor een Microsoft account kun je wel een gmail adres gebruiken. Misschien wilt die dit? Een microsoft account?

😆 - Denk ook eens om ;)

• BenVenNL
Dat ik hem, vanwege het toekomstig gemak, via zijn hotmail adres met bijbehorend wachtwoord wil laten inloggen. Niet weer een extra adres er bij om te onthouden. Dus hoe maak ik voor een 8 jarige een account aan?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:58:
Wat winter zegt, gmail is van google, hotmail is van microsoft. Dit zijn "concurrenten"
dit is een beetje te vergelijken met korting verwachten bij de Jumbo met je AH bonus kaart.
Onzin.

Je kunt prima een Google-account maken met een niet-gmail-adres: https://www.itcentralpoin...th-your-own-email-address

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BenVenNL
Ik kan zelf met mijn hotmail adres inloggen bij google, maar als ik het voor hem probeer geeft de google site bij aanmaken van het account alleen de melding "Oeps, er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw."

• Room42
  • Niet online
BenVenNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:02:
Ik kan zelf met mijn hotmail adres inloggen bij google, maar als ik het voor hem probeer geeft de google site bij aanmaken van het account alleen de melding "Oeps, er is iets fout gegaan. Probeer het opnieuw."
Probeer het eens in een private session, met adblockers uit. En probeer anders eens in te loggen en dan een linkje als "Problemen met inloggen?" te klikken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• BenVenNL
Room42 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Onzin.

Je kunt prima een Google-account maken met een niet-gmail-adres: https://www.itcentralpoin...th-your-own-email-address
Bij stap 6 gaf hij de eerste keer de foutmelding, nu ik het weer probeer al twee stappen eerder.

• Room42
  • Niet online
BenVenNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:05:
[...]

Bij stap 6 gaf hij de eerste keer de foutmelding, nu ik het weer probeer al twee stappen eerder.
Ja, lastig, maar dan zul je het toch van Google's support moeten hebben. Wij kunnen vanaf hier niet zien wat er misgaat en hoe jouw configuratie er verder uitziet. Misschien dat het account nu half aangemaakt is en dus klem zit. Check anders ook de spambox even, etc.

• BenVenNL
Room42 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:04:
[...]

Probeer het eens in een private session, met adblockers uit. En probeer anders eens in te loggen en dan een linkje als "Problemen met inloggen?" te klikken.
Heb het op pc, laptop, mobiel, andere mobiel,werk pc, cloud omgeving werk, .. allemaal geprobeerd. Met Google Chrome, edge, ... . Kom niet verder. Blijft maar error melding geven.

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Raar!

Maar als je haast hebt kan je toch gewoon een Gmail account aanmaken. Die kan je dan voor alles gebruiken en het Hotmail account weggooien. Kan me niet voorstellen dat een 8-jarige nu al zo verknocht is met z’n Hotmail account dat hij er niet meer van af wil ;) .
Dan heb je in de toekomst gewoon weer 1 account met 1 wachtwoord.
Met die account kan je tzt ook gewoon een Microsoft account mee aan maken (en een Apple account als je toch bezig bent).

• Room42
  • Niet online
BenVenNL schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:08:
[...]

Heb het op pc, laptop, mobiel, andere mobiel,werk pc, cloud omgeving werk, .. allemaal geprobeerd. Met Google Chrome, edge, ... . Kom niet verder. Blijft maar error melding geven.
Google support. ;)

Heb je het al eens met een ander e-mailadres geprobeerd? Maak gewoon eens een nieuw hotmail-adres aan om te testen. Als dat wel werkt, weet je zeker dat het adres van je zoontje klem zit in de procedures van Google. Daar is dan even niks aan te doen, anders dan kijken wat Google support te bieden heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door Room42 op 01-05-2020 13:12 ]

Pagina: 1