Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Ik zoek een?
Nieuwe AM4 Processor, de pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed en dan automatisch ook een nieuw Mobo. Dit wordt waarsch de pricewatch: MSI MPG X570 Gaming Plus. Deze kan ik van een maatje overnemen.
Ik wil dit wellicht doen omdat ik een kronkel in mijn kop heb gekregen en mijn huidige hardware weer snel kwijt kan aan een andere maat die het wil overnemen. Ik game voornamelijk met mijn systeem

Wat is je budget?
Schatting: ± €500 omdat het (terwijl ik dit topic start) alleen een mobo+CPU upgrade betreft, maar het kan meer zijn/worden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU wil ik toch weer overstappen naar AMD, mobo merk/type geen voorkeur (mits bovengenoemde mobo geen juiste keus zou zijn)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt gebruikt in een thuisomgeving. Ik speel voornamelijk games zoals CoD:MW (2019), No Man Sky, af en toe WoW, Forza Horizon 3, The Division 2 en nog een paar andere. PC staat onder mijn bureau met (momenteel) de huidige setup:

pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window
pricewatch: Asus Z170-A
pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed
pricewatch: Arctic Freezer 33
pricewatch: EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0
pricewatch: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16
pricewatch: Corsair CX750M
pricewatch: Intel DC S3500 (2,5") 480GB
pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB
pricewatch: WD Green HDD, 4TB

Wie helpt mij met het verlossende antwoord of het de moeite waard is om het mobo+cpu (en/of eventueel meer) te upgraden tegenover wat ik nu heb?

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 00:57
Ryzen 4 gaat aangekondigd worden. Als je niet kan wachten moet je gewoon upgraden. Maar eind van t jaar gaan ze die nieuwe shit aankondigen. De huidige 3 serie is inmiddels langer dan een jaar oud en inmiddels ook in prijs gestegen want zo zijn er meer mensen die zich thuis vervelen en denken te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik hoef niet te wachten, want bovenstaande cpu en mobo zijn prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Zal zeker merkbaar zijn. Die i5 is nog een quadcore zonder HT. Heb zelf ook vorig jaar mijn i5 6500 geüpgrade naar een i5 9600K(6 cores dus), is kwa performance upgrade ongeveer gelijkaardig aan dat van jou en is zeer goed merkbaar in games zoals oa Battlefield 1/5

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Oke top, dank je wel. Ik zit me eigenlijk te bedenken of die X570 wel echt nodig is.
Een X470/B450 chipset is denk ik ook wel prima en ten slotte nog goedkoper ook.

Weet niet zo goed wat het exacte verschil tussen deze allemaal is, ik houd me er de laatste jaren niet meer heel erg in diepte mee bezig.

EDIT: Even gegoogled en het schijnt dat je bij die B450/X470 chips het BIOS eerst moet updaten voordat je daar een pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed op kan gebruiken.
Heeft dat verder ook nog beperkingen in het gebruik of kan je daarna de CPU volledig benutten in deze mobo's?

[ Voor 37% gewijzigd door Milo44 op 01-05-2020 15:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JOM92
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Bios hoeft bij veel B450/x470 borden niet meer geupdate te worden en zijn out of the box compatible met Ryzen 3600. MSI B450 Tomahawk Max is bijv een prima moederbord met veel functies en kan je in de toekomst ook nog een eventuele upgrade naar de 4rd gen Ryzen doen. Ik zou zelf daarom niet voor een x570 gaan, gezien de meerprijs.

Check nog wel even je huidige RAM als je die mee wilt nemen, ook of deze door het moederbord ondersteunt wordt. Ryzen werkt het best met snelle RAM rond de 3200 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Deze even een schopje geven; ik wacht nog ff met upgraden tot de nieuwe B550 mobo's er zijn!
Ook ga ik tegen die tijd mijn EVGA GeForce GTX 1070 SC upgraden naar een Radeon RX 5700 XT en dan pak ik de Gigabyte of MSI variant.

Als er nog op- of aanmerkingen zijn hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 14:41
Milo44 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:25:
Deze even een schopje geven; ik wacht nog ff met upgraden tot de nieuwe B550 mobo's er zijn!
Ook ga ik tegen die tijd mijn EVGA GeForce GTX 1070 SC upgraden naar een Radeon RX 5700 XT en dan pak ik de Gigabyte of MSI variant.

Dan zou ik eerder voor de MSI variant gaan. De Gigabyte heeft nogal wat problemen die niet allemaal driver gerelateerd zijn, zoals thermal throtteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
PEBKAC schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:41:
[...]

Dan zou ik eerder voor de MSI variant gaan. De Gigabyte heeft nogal wat problemen die niet allemaal driver gerelateerd zijn, zoals thermal throtteling.
Dan ben ik erg benieuwd hoe de MSI het doet qua temperaturen tegenover de Gigabyte, weet je dat toevallig?

*Googled ondertussen*

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 26-05-2020 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Milo44 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:25:

Dan zou je ook nog even kunnen wachten op de 3000 refresh van juli.
nieuws: 'AMD komt in juli met Ryzen 3000-refresh op basis van Zen 2'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-10 14:41
Milo44 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:54:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd hoe de MSI het doet qua temperaturen tegenover de Gigabyte, weet je dat toevallig?

*Googled ondertussen*
Als je de reviews op Tweakers leest van de kaart komt dat ook naar voren. Het is niet bij elke kaart, er zijn sommige kaarten die daar last van hebben. Het is dus een gok wat je neemt als je die kaart koopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 16:46
Wat heeft het hebben van een kronkel in je kop met je pc upgraden? ;-)

Maar als je je oude voor een goeie prijs kan verkopen altijd doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:21
Kunt ook een ASRock gaming 4 bord pakken als je perse x570 wilt
Pagina: 1