Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05-2020
Hallo allemaal,

Ik ben mijn mogelijkheden aan het onderzoeken om mezelf om te scholen naar iets wat ik leuk vindt. Ik zal jullie mijn situatie uitleggen:

Ik heb altijd gewerkt. 'Goede' banen gehad, maar plezier in het werk had ik niet. Omdat ik geen opgever ben, wel altijd doorgegaan en doorgegaan. Dat resulteerde tien jaar geleden in een ernstige burn-out. Dat was uiteraard verre van leuk, maar het leerde me wel iets te moeten doen waar ik blij van word. Inmiddels ben ik simpelweg gewoon niet blij met niets doen. Ik wil ook mijn plek in de maatschappij hebben en ik ben graag onafhankelijk en dop graag mijn eigen boontjes. Dit staat er mild, maar geloof me als ik zeg dat ik echt heel graag aan de slag wil.

Qua opleidingen zit ik niet in de buurt van wat ik graag wil. Ik zal me dus moeten omscholen. Hierin zitten belemmerende en beschermende factoren:

Belemmerende:
- ik heb niet de financiën om een dure opleiding te gaan doen. In alle eerlijkheid, ook een niet-dure opleiding zal waarschijnlijk nu niet tot de mogelijkheden behoren.
- in wiskunde zit niet mijn kracht. Althans, op de basisschool werd me dagelijks ingepeperd dat ik niet kon rekenen dus zou het ook nooit wat met me worden. Leuk voor een kind van 7 om te horen. En makkelijk om te gaan geloven :(. Inmiddels ben ik wel begonnen met ophalen. Via diverse sites, youtube etc. etc. probeer ik mijn rekenkunde en wiskunde (extra extra basis) in te halen. En hoewel ik niet te vroeg wil juichen, want, ben aan het begin... denk ik wel: 'waarom zeiden die leraren dat eigenlijk'?

Beschermende:
- doorzettingsvermogen en wilskracht.
- bereid alles aan te pakken.
- leergierig.
- auto-didactisch.

Mijn doel is niet om dit te gaan doen om rijk te worden. Mijn doel is mijn hersenen prikkelen, bezig te zijn, gevoel hebben weer iets te betekenen in de maatschappij, maar dan WEL met iets waar ik ook gelukkig van word.

Ik ben al begonnen met een online-course van Udemy van Jose Salvatierra. Programmeren in Python. Gewoon om te kijken of het wat is.

Nu naar mijn vraag:

Ik zou graag willen weten waar ik het beste kan beginnen. Python is, naar ik begreep, een makkelijke taal om te leren en een goede basis om op verder te bouwen. Ik ben er nog niet uit of ik nu perse de webdeveloper-kant uit wil of wellicht een andere kant. Er is zoveel binnnen dit vak waar ik van denk (want het is nog een jungle voor me) dat ik het interessant vind.

Voor wat wiskunde betreft zou ik graag willen weten welke onderwerpen belangrijk zijn om onder de knie te hebben. En, mocht ik toch niet al te geweldig blijken in wiskunde, is mijn kans dan verkeken?

Heeft het zin om recruiters aan te schrijven met eventuele mogelijkheden tot leren in het bedrijf? Of zeggen die bij voorbaat al: ga eerst maar papiertje halen? Snap ik ook natuurlijk. Maar, vragen kan nooit kwaad.

Wat heb ik zelf al gedaan?
Ik heb, zoals gezegd, een online cursus opgepakt. Dat zal vast niet zo hip zijn als een dure cursus, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb. Het is niet anders. Verder ben ik mezelf wiskunde aan het leren.

Ik heb het hele internet de laatste weken al afgespeurd, maar echt gericht vind ik niet mijn antwoorden.

Ook het forum heb ik doorgespit, mocht ik toch een misser hebben gemaakt door dit te openen, correct me.

Ik hoop wat wijzer te worden door mensen die al in het vak zitten, of misschien ook die niet in het vak zitten. Ik zou jullie heel erg erkentelijk zijn.

Alvast mijn dank en sorry voor het lange verhaal. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
Oh ja, ik heb ook nog een test gedaan via Winc-academy (simpel internet-testje) en daar het nodige aan informatie opgezocht. Maar ik heb mijn twijfels of dat wel de weg is voor mij. Plus dat zij echt alleen web-development doen. Niet dat dat slecht is hoor. Zoals gezegd, ik ben echt helemaal blue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Tja, wat wil je. Web programming of app programming. Eerste geval zou ik gewoon beginnen met php. In tweede geval met c#

Tegenwoordig kun je dat gewoon via Youtube leren als je een beetje een goed kanaal hebt.

[ Voor 27% gewijzigd door Saven op 01-05-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even voor jouw beeld: Rekenen != wiskunde. Uiteraard helpt het wel wanneer je gevoel hebt voor getallen en wat je daar mee moet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 07:53
wat sypie zegt. voor rekenen hebben we rekenmachines, dat is beter dan hoofdrekenen. Wiskunde en formules verzinnen is iets heel anders. Daarnaast zie ik python juist veel gebruikt worden voor AI en het ontwikkelen van wiskundige formules etc.

Ik ben zelf C# programmeur en vind het ontzettend leuk, je kan dit ook nog combineren met frontend ontwikkeling. Het vak is erg breed en als jij niet zoveel zin hebt in veel wiskunde is misschien frontend development meer voor je weggelegd React en Angular zijn erg populair op dit moment.

Doe wat zelfstudie, probeer de basis te begrijpen, en zet je CV onlinje met de opmerking dat je het wilt leren. Genoeg partijen die jou de kans willen bieden. Of begin meteen bij een grote partij. Vaak krijg je daar als 'junior' een basis cursus met de absolute basis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amras
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 16:22
Ik zou mij niet teveel blindstaren op wiskunde an sich. Wat volgens mij belangrijk is voor programmeurs is een sterk analytisch en probleemoplossend vermogen. Bij mijn opleiding (computer science, TU Delft) ben ik doodgegooid met wiskunde, waarvan ik nu concreet niets meer gebruik als .NET programmeur. Hooguit wat goniometrie als ik zelf aan een spelletje zit te knutselen.

Python lijkt mij een prima taal om de programmeerconcepten onder de knie te krijgen, Java of C# zijn ook goede kandidaten. Veel concepten zul je ook terugzien in andere talen, misschien iets anders genoteerd.

Om je studie een beetje af te bakenen, zou ik wel een keuze maken in de richting die je op wilt gaan. Jezelf gelijk opleiden tot full-stack developer betekent dat je een hele berg talen, frameworks en concepten moet leren.

In ieder geval wil ik je veel succes wensen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Amras op 01-05-2020 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Er zijn tegenwoordig plaatsen op jnternet waar je gratis en goed keermateriaal kan vinden. Kijk eens bij coursera en kahn academy of het vak en de onderliggende skills bij jou passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

ik wil ook de programming basics onder de knie krijgen en collega's hadden goede ervaringen met EDX; heb
er zelf helaas nog geen tijd voor kunnen vinden maar misschien helpt het jou!

https://www.edx.org/cours...ampaign=triggered_shareit

*-Specs-*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wiskunde is overschat als het om programmeren gaat. Programmeren draait om complexe problemen en die dan stapsgewijs en logisch denkend oplossen. Maar complex rekenwerk zullen de meeste programmeurs niet dagelijks doen.

Dat neemt niet weg dat er wel een verband is. Als je goed bent in wiskunde dan betekent dat vaak dat je ook goed logisch kunt denken. Maar als je door gebrek aan opleiding, of gewoon gebrek aan interesse, niet erg goed in wiskunde bent dan is dat niet per definitie een probleem als je gaat programmeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
"Omscholen naar programmeur" klinkt erg breed en zonder doel (business case, resultaat) ook lastig te verkopen tijdens sollicitaties, vermoed ik. Er zijn zat technologisch georienteerde cursusplatforms om te leren programmeren. Kan je niet andersom denken: waar liggen je semi-zakelijke interesses of kennisgebieden en vind daar IT- of Programmeer-gerelateerde casussen bij. Dan wordt het tastbaar voor nieuwe werkgevers.

Bijvoorbeeld:
  • Search engine optimalisatie. Begrijpen hoe het google-platform werkt, en daar een dienst tegenaan aanbieden/programmeren/scripten.
  • Reddit-platform bot bouwen. Laagdrempelig met API's leren spelen, met functioneel resultaat op de voorgrond. Voor de leuk, en toch leerzaam, toont je interesse
  • Salesforce-platform optimaliseren, tailoren voor MKB
    (Dit zijn slechts voorbeelden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:29

Standeman

Prutser 1e klasse

downtime schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:41:
Wiskunde is overschat als het om programmeren gaat. Programmeren draait om complexe problemen en die dan stapsgewijs en logisch denkend oplossen. Maar complex rekenwerk zullen de meeste programmeurs niet dagelijks doen.

Dat neemt niet weg dat er wel een verband is. Als je goed bent in wiskunde dan betekent dat vaak dat je ook goed logisch kunt denken. Maar als je door gebrek aan opleiding, of gewoon gebrek aan interesse, niet erg goed in wiskunde bent dan is dat niet per definitie een probleem als je gaat programmeren.
Klopt helemaal. Alhoewel er wel zaken zijn die dicht tegen wiskunde aan schuren die wel heel belangrijk zijn zoals boolean logica, theoretische informatica en verzamelingenleer. Die gebruik ik veel vaker dan de wiskunde die ik op de havo heb gekregen :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
Oh wow! Wat een reacties al. Allereerst heel erg bedankt daarvoor.

@Saven: Heel terechte vraag. Ook op dat punt probeer ik uit te vogelen wat er precies is en te zien wat mij ligt.

@Rule: of ik gevoel heb voor getallen probeer ik uit te vinden. Tot nu toe heb ik vooral geloofd in wat mijn leraar me vertelde. Ik vind het wel leuk om te doen, maar dat is misschien ook wel mijn eigenwijze honger naar hetgeen ik niet weet. Dat is geen garantie helaas of ik er gevoel voor heb. Het stelt me wel gerust dat mijn kansen niet verkeken zijn als blijkt dat ik er gewoon echt een hark in ben.

Fijn te horen dat er bedrijven zijn die me wel kansen zouden willen bieden. Maar wat je ook aangeeft, wat zelfstudie kan geen kwaad. Ik denk niet dat ik vrolijk wordt als ik naar een bedrijf met met 0 skills. Daar wordt een mens ook niet heel zeker van haha. Ik ga op onderzoek uit, ook naar C#. Brutale vraag, maar stel ik zou die kant opgaan en vragen hebben, mag ik je lastigvallen?

@Amras goeie punten. Dat moet ik inderdaad gaan uitzoeken. Is er ergens een site die bijvoorbeeld de diverse functies verzameld heeft en die informatie geeft per functie wat het inhoudt? Je geeft me een opdracht om de komende dagen mee aan de slag te gaan. Thanks!

@R1 wat leuk! Ik ben niet alleen dus. Ben jij, net als ik, ook blanco? Of zit jij al in de ICT?

@Desmond: je hebt helemaal gelijk. Ik ga daar dan ook mee aan de slag.

Een andere vraag: ik gaf al aan dat ik via Udemy een cursus deed. Is dit een goede site? of zit ik in de verkeerde hoek? De cursus op zich vind ik erg leuk namelijk, maar ik moet ook praktisch denken, het moet me uiteindelijk natuurlijk wel verder brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
R1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:41:
ik wil ook de programming basics onder de knie krijgen en collega's hadden goede ervaringen met EDX; heb
er zelf helaas nog geen tijd voor kunnen vinden maar misschien helpt het jou!

https://www.edx.org/cours...ampaign=triggered_shareit
Dit ziet er wel interessant uit. Dank je voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:43
Met een HBO soms zelfs MBO nemen traineeship partijen iedereen aan met een goede motivatie.

Qua zelf leren programmeren is het volgens mij net zoals op school, maar dan specifieker. Je ploertert eerst een online cursus of basis boek door zodat je weet wat er mogelijk is. Je bezit dan 'de vocabulaire' in je achterhoofd. Dan ga je met die kennis kleine simpele opdrachtjes doen en leer je vanzelf de theorie in praktijk om te zetten. Op school leer je immers ook eerste de theorie, ga je kleine herhalende oefeningen doen en kun je ze daarna toepassen in de praktijk.

Qua programmeer keuzes zou ik globaal een keuze maken tussen frontend en backend (zelf wat filmpjes kijken) en dan 1 van de 3 grote talen kiezen en daar een x aantal jaar mee aan de slag gaan. Dus voor backend is dat Java/C#/Python en voor frontend Angular/React of puur Javascript (iig dat waren de rijtjes een paar jaar geleden).

Als je er dan een tijdje mee bezig bent op het werk en je begrijpt de principes en je gaat voor de hobby extra dingen doen, ga je vanzelf andere dingen ook leren. Voor die tijd zou ik een keuze maken en vooral focussen om je skills te honen op 1 taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CalcoBoy
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09-2022
Zelf vond ik dit een prettig leertraject voor Python: https://edube.org/study/pe1
Je krijgt steeds een stuk theorie gevolgd met opdrachten. De studie modules zijn gratis alleen de eindtoets voor een certificaat kost geld.

Een vriend van me heeft deze ook gevolgd en daarnaast een paar projecten gedaan en op zijn github gezet. Hij had de certificaten (brons en zilver) wel gehaald, maar tijdens de solicitaties was niemand daar van onder de indruk, zijn github profiel hadden ze meer interesse in. Uiteindelijk is hij wel gestart als developer (zonder IT opleiding).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:47
Paar vragen:
- Wat is je educatieve achtergrond. En wat voor baan heb je hiervoor gehad Dan weten we waar je vandaan komt. En daar gaan we echt niet kleinerend over doen. Puur voor advies.

- Wat wil je zelf. Wat heb je gezien wat je leuk lijkt qua programmeren? Wat is het wat je zo leuk lijkt aan programmeren? Hoe kom je op het idee?

- Welke weg lijkt je leuk: Backend Systemen, Websites/WebApps, Embedded met Microcontrollers etc, misschien wel apps voor mobieltjes, games o.i.d.

- Ben je bereid dan om je wiskunde op te krikken tot minimaal HAVO niveau? Qua lineaire algebra. Loop gewoon het begin van Wiskunde af op https://www.khanacademy.org/ en skip blokken als het je te makkelijk af gaat en daarna gewoon verder volgen.

- Besef je dat een taal, maar een schroevendraaier is. Het ontwerpen van software is pas echt moeilijk. De taal begrijpen is pas stap 1.

- Het is geen korte route naar succes en rijkdom. Integendeel, het is best lastig. In het leven moet je gewoon dingen proberen en proberen totdat je iets vind waar je echt vooral PLEZIER aan hebt. Ga dus zeker leren programmeren, want dat is alleen maar rijkdom aan je eigen intellectueel vermogen. Als het niks is, heb je alleen maar gewonnen en ga je verder met je zoektocht. Daarnaast gebruiken veel mensen bijvoorbeeld python in een baan waar helemaal geen programmeren voor nodig is. Dus python leren is absoluut geen verspilde tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isabliss
Immutable schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:57:
Paar vragen:
- Wat is je educatieve achtergrond. En wat voor baan heb je hiervoor gehad Dan weten we waar je vandaan komt. En daar gaan we echt niet kleinerend over doen. Puur voor advies.
Mijn educatieve achtergrond is, met dank aan de onzekerheid die mijn leraren me meegaven, min of meer een zootje. Ik heb uiteindelijk niets afgemaakt. Ik kwam op de MAvo terecht (wel diploma), maar daar verveelde ik me na drie maanden al dood. Spijbelen was het gevolg. Niet omdat de motivatie er niet was, maar omdat er niets te halen was voor me. Ik werd totaal niet uitgedaagd. Wel uitgedoofd. Ik slaagde uiteindelijk op D-niveau met 8'en, 9;s en 10-en. En een 5 voor handelskennis :D.
De jaren erna heb ik wel trainingen en dergelijke gedaan en ik kan ook zeggen dat ik op HBO+ niveau zit. Ik kom vanuit de overheids/juridische kant. Met de hersenen zit het dus wel goed. Het zelfvertrouwen wat minder. Wordt aan gewerkt.
- Wat wil je zelf. Wat heb je gezien wat je leuk lijkt qua programmeren? Wat is het wat je zo leuk lijkt aan programmeren? Hoe kom je op het idee?
Is iets dat al jaren borrelt. Het fascineert me hoe het een aangestuurd wordt door het ander. Ontwikkelen van apps bv. Of het ontwikkelen van webpagina's. Wat me het meest fascineert, al heel lang, is gaten en openingen zoeken in sites en systemen. Het zgn ethical hacken. Ik ben iemand die van nature zich ergens in vastbijt en net zolang doorgaat tot ik gevonden heb wat ik wil of zeker weet dat hetgeen ik zoek er niet is. Dat lijkt me echt ontzettend leuk om te gaan doen.
- Welke weg lijkt je leuk: Backend Systemen, Websites/WebApps, Embedded met Microcontrollers etc, misschien wel apps voor mobieltjes, games o.i.d.
Zoals gezegd, het liefst zou ik problemen en veiligheidsissues opzoeken en uitzoeken. Of dat een mogelijkheid is, geen idee. Maar dat is wel hetgeen ik heel erg leuk zou vinden. Of actief meewerken aan veiligheidssystemen online.
- Ben je bereid dan om je wiskunde op te krikken tot minimaal HAVO niveau? Qua lineaire algebra. Loop gewoon het begin van Wiskunde af op https://www.khanacademy.org/ en skip blokken als het je te makkelijk af gaat en daarna gewoon verder volgen.
Zeker. Ik leer graag en het geeft me een kick als ik het dan toch blijk te kunnen, al is het maar de basis. Dank voor je link, die ga ik vastzetten.
- Besef je dat een taal, maar een schroevendraaier is. Het ontwerpen van software is pas echt moeilijk. De taal begrijpen is pas stap 1.
Dat realiseer ik me heel goed. Blijven ontwikkelen is ook geen probleem voor me, om eerlijk te zijn is dat eerder een wens. Als ik leren voor mezelf moet omschrijven dan zeg ik: iets dat ik ontzettend graag doe. Ik heb altijd een honger naar kennis. Dat maakt het tegelijk ook zo zuur dat men dat vroeger niet in me gezien heeft. Maar, dat is verleden tijd.
- Het is geen korte route naar succes en rijkdom. Integendeel, het is best lastig. In het leven moet je gewoon dingen proberen en proberen totdat je iets vind waar je echt vooral PLEZIER aan hebt. Ga dus zeker leren programmeren, want dat is alleen maar rijkdom aan je eigen intellectueel vermogen. Als het niks is, heb je alleen maar gewonnen en ga je verder met je zoektocht. Daarnaast gebruiken veel mensen bijvoorbeeld python in een baan waar helemaal geen programmeren voor nodig is. Dus python leren is absoluut geen verspilde tijd.
Hoeft ook niet. Rijk worden is geen doel. Natuurlijk moet ik realistisch en praktisch zijn en dus moet ik er wel een boterham mee kunnen verdienen, maar.... ik zit nu op het minimum dus heel simpel gezegd, alles erbij is fijn. Maar ik red het nu heel goed (met mijn kinderen) en daar ben ik trots op.
Dat het geen korte route is, is prima. Mijn primaire doel is dat ik er gelukkig van wordt, dat ik me uitgedaagd voel, me gewaardeerd voel en dat ik een voorbeeld kan zijn voor mijn kinderen. Vertellen wat mama gedaan is is leuk, maar dat niet kunnen bijzetten met acties is niet leuk. Geld is niet iets wat in mijn doelen voorkomt. Meer een fijne bijkomstigheid die niet hoeft. Maar ik voel me nu ontzettend nutteloos en dat wil ik niet meer. Alleen wil ik wel datgene doen waar ik gelukkig van wordt.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord en feedback. Dat waardeer ik enorm en het helpt me enorm (van jullie allemaal!). Ik plaatste mijn bericht hier met het gevoel van: die mensen zullen wel denken: heb je er weer een. Maar dat gebeurde niet. Ik krijg positieve en opbouwende feedback en dat helpt mij enorm. Ik heb al een hele schat aan informatie opgeslagen, links vastgezet, zit van alles te kijken op YT en de mist lijkt een beetje op te trekken. Dus van mijn kant aan jullie allen, bedankt! Dit helpt mij echt op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:46
Isabliss schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:21:
Nu naar mijn vraag:

Ik zou graag willen weten waar ik het beste kan beginnen. Python is, naar ik begreep, een makkelijke taal om te leren en een goede basis om op verder te bouwen. Ik ben er nog niet uit of ik nu perse de webdeveloper-kant uit wil of wellicht een andere kant. Er is zoveel binnnen dit vak waar ik van denk (want het is nog een jungle voor me) dat ik het interessant vind.
Ligt er aan wat je uiteindelijk je doel is. Als je gewoon wilt leren programmeren als hobby dan is Python een uitstekende taal om te leren.

Als je een baan wilt vinden als software ontwikkelaar dan zou ik er wel rekening mee houden dat Python een stuk minder wordt gevraagd in startersbanen dan PHP, Java, C#, JavaScript.

Het is wel belangrijk om een duidelijk doel voor ogen te hebben om zo wat focus te houden. Een veel voorkomende valkuil is om van de ene taal naar de andere taal of techniek te springen. Met het risico om nooit echt goed de fundamenten te leren.
Dat resulteerde tien jaar geleden in een ernstige burn-out. Dat was uiteraard verre van leuk, maar het leerde me wel iets te moeten doen waar ik blij van word. Inmiddels ben ik simpelweg gewoon niet blij met niets doen.
Wat heb je gedaan sinds je burn-out? Als ik dit lees dan maak ik er uit op dat je sindsdien niet gewerkt hebt maar dan maak ik wellicht een verkeerde aanname.

[ Voor 9% gewijzigd door retoohs op 02-05-2020 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miena21
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Probeer via een partij of Calco of Createment binnen te komen bij een grote organisatie.

Ik hekel zulke visie lose partijen, maar ze zijn vaak wel de juiste ingang om een vliegende start te maken en mensen om je heen te krijgen die je veel kunnen leren.

Dat je wellicht jaren wordt uitgemolken moet je dan maar als investering zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
miena21 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 21:17:
Probeer via een partij of Calco of Createment binnen te komen bij een grote organisatie.

Ik hekel zulke visie lose partijen, maar ze zijn vaak wel de juiste ingang om een vliegende start te maken en mensen om je heen te krijgen die je veel kunnen leren.

Dat je wellicht jaren wordt uitgemolken moet je dan maar als investering zien.
Dank je wel! Ik ga ernaar kijken. Ach, ik zit nu op het minimum. En ik red het prima. Een paar jaar voor weinig werken en wel ervaring opdoen zie ik als een soort van betaling voor opleiding. Je moet immers toch ergens beginnen denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
Ik heb het hele weekend gezeten, gezocht, me verdiept etc. Al jullie informatie meegenomen, info van andere bronnen meegenomen en uiteindelijk heb ik voor mezelf een hand-out gemaakt met daarin de vraag wat ik wil, en daaronder alle sub-categorieën die mogelijk zijn. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen te gaan voor Front-end developer. Wel met de wens uiteindelijk ook de back-end goed eigen te maken. Ik denk dat ik daarmee een goede basis leg en een haalbare.

Daarvoor moet ik HTML en CSS beheren. Ik kwam erachter dat daar nog behoorlijk wat van diep in mijn brein zat weggestopt. JavaScript, ook belangrijk, daar heb ik nog geen kennis van dus dat is dan mijn eerste insteek.
Dat eenmaal onder de knie zijn er uiteraard nog vele andere dingen die ik me eigen moet maken, maar hopelijk ga ik dat gaandeweg allemaal leren.

Ik was al bezig met een cursus Python en ook al was ik die nog maar net begonnen, die maak ik wel af want dat vond ik wel leuk. En Python is nooit slecht.

Ik had al een aantal beginnersboeken Python aangeschaft, maar ik vroeg me af of het niet ook handig zou zijn om een JavaScript boek aan te schaffen. Alleen heb ik geen idee welke. Iemand daar tips voor? Of is het helemaal niet nodig? Als het even kan in het Nederlands. Mijn Engels is uitstekend, maar als het kan vind ik dat wel fijn.

Mijn vraag aan jullie: heb ik zo een juiste uiteenzetting gemaakt? Is het haalbaar? En kan ik er straks wat mee?

Mijn wens om te gaan Ethical hacken blijft, maar ik denk dat dit haalbaarder is (en ook leuk, anders deed ik het niet natuurlijk). Ik heb dat op mijn lijst gezet voor een later moment.

[ Voor 3% gewijzigd door Isabliss op 04-05-2020 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 11:38
Als ik jou was zal ik alle boeken en online cursussen links laten liggen. Leuk voor ontwikkelaars die weten wat ze willen leren of (de beginnerscursussen) om te ontdekken of programmeren echt wat voor jouw is of om gewoon te hobbyen, maar niet om als leek te switchen naar de functie als ontwikkelaar.

Als je echt zeker weet dat je een baan als programmeur wil, zou ik eens kijken naar https://tweakers.net/carr...nformation-engineering-bv of https://next.youngcapital.nl/traineeships/it (hebben ze zelfs cyber security trainee traject)

Je wordt in een korte tijd omgeschoold en je krijgt gewoon salaris (wel minimaal) waarna je bij een bedrijf wordt gezet.
Ik ken vrij veel mensen die zo succesvol naar een baan als ontwikkelaar zijn geswitcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
Frank!in schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:52:
Als ik jou was zal ik alle boeken en online cursussen links laten liggen. Leuk voor ontwikkelaars die weten wat ze willen leren of (de beginnerscursussen) om te ontdekken of programmeren echt wat voor jouw is of om gewoon te hobbyen, maar niet om als leek te switchen naar de functie als ontwikkelaar.

Als je echt zeker weet dat je een baan als programmeur wil, zou ik eens kijken naar https://tweakers.net/carr...nformation-engineering-bv of https://next.youngcapital.nl/traineeships/it (hebben ze zelfs cyber security trainee traject)

Je wordt in een korte tijd omgeschoold en je krijgt gewoon salaris (wel minimaal) waarna je bij een bedrijf wordt gezet.
Ik ken vrij veel mensen die zo succesvol naar een baan als ontwikkelaar zijn geswitcht.
Dat ziet er verdomd interessant uit. (Ik vond trouwens die boeken nou net zo interessant staan op mijn tafel hahaha). De eerste schrikt me een beetje af omdat ze daar een afgeronde HBO/WO-opleiding vragen. Die heb ik niet. Wel het denkniveau, maar geen papieren. De tweede ziet er wat toegankelijker uit. Alleen vraag ik me dan wel af of ze daar niet jonge mensen zoeken. Ik ben 45. Niet echt meer interessant voor veel bedrijven :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-05 11:38
Isabliss schreef op maandag 4 mei 2020 @ 09:59:
[...]

Dat ziet er verdomd interessant uit. (Ik vond trouwens die boeken nou net zo interessant staan op mijn tafel hahaha). De eerste schrikt me een beetje af omdat ze daar een afgeronde HBO/WO-opleiding vragen. Die heb ik niet. Wel het denkniveau, maar geen papieren. De tweede ziet er wat toegankelijker uit. Alleen vraag ik me dan wel af of ze daar niet jonge mensen zoeken. Ik ben 45. Niet echt meer interessant voor veel bedrijven :(.
Niet geschoten altijd mis natuurlijk :) Deze twee die ik linkte zijn niet de enige twee bedrijven die dit doen, dus je zou eens verder kunnen Google of je nog andere kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isabliss
Frank!in schreef op maandag 4 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Niet geschoten altijd mis natuurlijk :) Deze twee die ik linkte zijn niet de enige twee bedrijven die dit doen, dus je zou eens verder kunnen Google of je nog andere kan vinden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ga ook hier mee aan de slag. You never know :). Dank je wel!
Pagina: 1