Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scollie
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-05-2020
Mijn vraag
ik heb gisteren een nieuwe server met windows server standaard 2019 gekocht, maar krijg geen toegang op shares

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Computer in workgroep aangemeld shares aangemaakt de computer en shares zijn te zien op de andere computers, files en printer delen staat aan, als ik vanaf een andere computer de share wil benaderen krijg ik acces denied geen schrijfrechten
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Modbreak:Reageer dan niet...

[ Voor 84% gewijzigd door Question Mark op 01-05-2020 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:34
Wordt er gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord?
Welke rechten heeft de share? (Zowel share als NTFS rechten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-05 10:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

De gebruikers waarmee aangemeld is op de andere computers hebben standaard geen rechten op aangemaakte files en shares. Daar zul je nog wat instellingen voor moeten maken.

De meest voor de hand liggende oplossing is om af te stappen van het gebruik van een werkgroep, en het opzetten van een Windows domein. Dan krijg je te maken met centrale accounts, die zich in het domein bevinen, waarmee de computers ook lid worden van het domein. Door je gebruikers nu gebruik te laten maken van deze accounts (en deze accounts rechten te geven op de shares plus rechten op het filesysteem) kun je bereiken wat je wilt.

Wat leesvoer: :)

Windows Server 2019-Step by Step Installation of Domain Controller
How to Share Files and Folders with Specific Users

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B