Ik denk dat het makkelijker is dat er bij elke nieuws artikel er een soort van tweede reactie gedeelte komt die alleen bedoelt is voor typfouten te melden. Dan heb je alle fouten van de artikel bij elkaar, is het voor de mensen makkelijker te zien of de fout al gemeld is en hoeft er niet om de zoveel tijd een nieuwe form topic geopend te worden.
Voor tikfoutjes wordt er slechts 1 keer in de héél veel tijd een topic geopend. De eerste post uit deel 1 is van 24-11-2003. Dat is dus 16,5 jaar geleden. Sindsdien kunnen tikfouten daar gemeld worden. Dat mensen soms voor een klein foutje zelf een nieuw topic openen is onwetendheid waarschijnlijk.
Als je kijkt hoe vaak er tot nu toe een nieuw "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes -" topic geopend is dan is dat 1 keer in de 4,5 maanden gemiddeld. Dat valt toch best wel mee?
Als je kijkt hoe vaak er tot nu toe een nieuw "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes -" topic geopend is dan is dat 1 keer in de 4,5 maanden gemiddeld. Dat valt toch best wel mee?
Dat valt inderdaad mee. Maar als de optie bij de artikel zit is het dus makkelijker te vinden (minder kans op onwetendheid). En heb je alle fouten van de artikel ook bij elkaar. Dan hoef je ook geen 1 of 2 pagina's (met alle fouten van de andere artikelen) door te kijken of de fout al gemeld is. En misschien dat andere mensen sneller geneigd zijn om iets te melden omdat het makkelijker te vinden is. Ik zeg eerlijk dat ik het eigenlijk alleen wist omdat ik al eens eerder gezien heb dat mensen typfouten in de reacties zette en daar and weer als antwoord kregen waar je het moet melden.
Andere optie zou dan ook kunnen zijn een "meld hier de typfouten" knop erbij
Andere optie zou dan ook kunnen zijn een "meld hier de typfouten" knop erbij