Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC €700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag goed/snel en probleemloos gamen. Dit wordt mijn eerste game pc en ik heb wat research gedaan etc, maar alles wordt heel snel duur en er zijn allemaal opties en ik heb geen idee meer ondertussen wat ik nou moet nemen. Vandaar dat ik jullie hulp vraag. Ik wil een goede pc hebben die alles goed draait.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je
nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken?

Ik wil dus gamen. Ik wil graag fortnite op 100 FPS+ en gta V etc op een goed niveau willen spelen. Ik heb geen specifieke software die ik ga gebruiken o.i.d.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil er max 700-750 euro voor betalen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb dus geen componenten dit is mijn eerste gaming pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb geen idee wat wel of niet genoeg is... Ik heb het liefst dat de pc de games dus op een hoog niveau kan draaien.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb geen voorkeur in principe.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou graag willen dat hij iets wat stil is. Ook zou ik mogelijkheden willen houden tot verbeteringen. En als die er zijn die over het budget heen gaan kunnen jullie die dan voorleggen?

Ga je overklokken?
Hangt er vanaf of jullie het adviseren.
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ik wil graag maximum prestaties.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop dat jullie een erg goede pc bij elkaar kunnen maken die dus zoals ik al zei goed loopt de games makkelijk aankan en fortnite heel goed draait op hoge FPS. Ik zal ook een 144 Hertz monitor erbij kopen. Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Zelf ben ik compleet de weg kwijt hoe en wat.
Dus nog even kort
- Moet alle games kunnen dragen
- Moet snel zijn.
- Moet goed werken op fortnite
- Het liefst wat stiller

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in de build van mijn pc. Tenzij jullie iets anders aanraden. Als jullie nog wat onduidelijk is vraag het alstublieft ik zal waarschijnlijk heel onduidelijk overkomen. Dit komt omdat ik vrijwel niks weet van dit onderwerp😬.

Beste antwoord (via Verwijderd op 02-05-2020 12:08)

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:23:
En @TTLCrazy dan heb ik nog twee vragen: 1 kan ik dan beter voor de 3600 die in t lijstje staat gaan of voor de 1600? En wat voor een monitor adviseert u hierbij? Onder de 150 euro?
De 3600 is duidelijk de betere processor, de vraag voor welke je moet gaan kan je allen zelf beoordelen. Je kunt bijvoorbeeld ook nu de 1600 kopen en later als de volgende Ryzen serie komt de 3600 voor nog minder kopen. Ik moet wel zeggen dat de 3600 echt wel een scherpe prijs heeft op het moment, voor dat geld is het verreweg de beste cpu.

Monitors heb ik niet echt veel verstand van en kan ook best persoonlijk zijn: wil je RGB op de monitor, vind je contrast belangrijk of kleur echtheid of reactietijd (ms). De keuze is behoorlijk groot, iemand anders met meer verstand hier over kan hier edenk ik een veel beter antwoord op geven :)
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:33:
@TTLCrazy en is een 2e hands 3600 kopen mogelijk? Of is dit niet slim?
Een 2e hands kopen is uiteraard een optie, voordeel is lagere prijs, nadeel kan zijn garantie halen bij defect etc. Als je er 1 kan vinden bij een betrouwbare aanbieder, waarom niet.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Alle reacties

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21-10 19:36
Beste Dakduif046,

Met een PC van €700 kan je prima Fortnite en GTA spelen op 100+ FPS. Ik ga er van uit dat je 1080P speelt en dat je een 144HZ scherm hebt om deze 100+ frames daadwerkelijk te zien.

Voor je eerste PC zal ik niet aanraden te overclocken voor 2 redenen:
1. met overclocken kan altijd iets fout gaan en dat risico voor een eerste PC is het niet waard.
2. de cooling van je processor kan het overclocken niet aan tenzij je een flink deel van het busget (€50+) er aan uitgeeft.

Hieronder de componenten en uitleg:
- CPU: Ryzen 5 1600 12 nm (Ook bekend als 1600AF) Deze ryzen 5 is een 2600 maar dan goedkoper en is voor gamen in 2020 genoeg. Als je budget vergroot kan een upgrade naar een Ryzen 53600 ook interessant zijn.
- Moederbord: ASRock B450M Steel Legend: Dit moederbord heeft prima allround features en een prima power delivery. Als je later wilt upgraden naar een 3600 , of tegen de tijd misschien wel 4600 kan dat met dit moederbord. Als bonus heeft dit moederbord ook nog een beetje RGB
- Koeler: de standaard AMD Wraith Stealth koeler is goed genoeg voor dit systeem en koelt de CPU peima zolang er niet wordt geoverclocked. Deze cooler is redelijk stil.
- RAM / Werkgeheugen: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB. Deze RAM-Kit is 3200 MT/s wat deze snel genoeg maakt voor Ryzen dat graag snel geheugen heeft. Ook heeft deze kit een CAS Latency van 16 wat het nog iets beter moet maken. Deze kit heeft helaas geen RGB.
- Videokaart: Asus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC Edition: de 5700 geeft meer FPS per Euro dan wat voor videokaart dan ook. Deze Asus TUF heeft ook nog eens een geweldige 3 fan cooler en een (naar mijn mening) mooie grijs / zwarte buitenkant met backplate!
- Opslag: Crucial P1 500GB: SSD’s zijn tegenwoordig standaard, daarom heb ik een 500GB razendsnelle Nvme SSD hierin gedaan. Later kan je nog een 1 of 2 TB HDD toevoegen als je opslag tekort komt.
- Powersupply: Cooler Master MWE Bronze 550. Deze PSU is 80+ Bronze en is 550W. In de toekomst kan je met gemak je Videokaart en CPU upgraden zonder dat je in problemen komt met je PSU. Deze powersupply is helaas alleen niet-modulair.
- Behuizing: Cooler Master Q300L: De behuizing is zeer gebaseert op mening. Met het budget dat nog over was kon ik net deze nette Cooler master behuizing erin krijgen, deze biedt prima support en decent features.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed€ 108,29€ 108,29
1MoederbordenASRock B450M Steel Legend€ 88,05€ 88,05
1VideokaartenAsus TUF Gaming X3 Radeon RX 5700 OC edition 8GB GDDR6€ 317,24€ 317,24
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 46,99€ 46,99
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 78,30€ 78,30
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 550€ 52,99€ 52,99
1Solid state drivesCrucial P1 500GB€ 66,71€ 66,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 758,57

Ik hoop dat dit heeft geholpen!

alternatief kan je ook voor een 256 GB SSD gaan en dan nog een 1TB HDD erbij

• 2.DIE.4
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 22:54
Zou juist de TUF-versie van de 5700 niet aanbevelen, die wordt niet zo hoog aangeschreven ...

Verder zou ik voor ongeveer dezelfde prijs Crucial RAM aanraden: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B.

Wat de case betreft zou ik zelf eerder kijken naar een Antec Dark Phantom 301M of een NX300 bijvoorbeeld. Zijn toch wel wat aantrekkelijker dan die Q300L.

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je kunt beginnen met het BBS mainstream game systeem en van hieruit wat aanpassingen doen. Dit systeem is €780,- maar met wat aanpassingen kan je wel op €700,- uitkomen. Bijvoorbeeld de cpu uit @SuperToine123 z'n lijstje.

Verwijderd

Topicstarter
Dus wat zou u precies aanbevelen TTLCrazy?

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Het is maar net wat je wilt, een RX5700 is rond €350, terwijl de 5600XT rond de €310,- is. De RX5700 is de snellere kaart maar het scheelt ook weer niet zoveel.

Zoals ik al zei, het lijstje wat je hier vind, is prima als je de cpu vervangt voor een pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 (12nm) Wraith Stealth koeler Boxed. Dit scheelt ongeveer €70,- waardoor de totaal prijs op €700,- zit.

Beide voorstellen zijn goed imo, je kan je geen buil vallen :)

Verwijderd

Topicstarter
En @TTLCrazy dan heb ik nog twee vragen: 1 kan ik dan beter voor de 3600 die in t lijstje staat gaan of voor de 1600? En wat voor een monitor adviseert u hierbij? Onder de 150 euro?

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • Beste antwoord

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Verwijderd schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:23:
De 3600 is duidelijk de betere processor, de vraag voor welke je moet gaan kan je allen zelf beoordelen. Je kunt bijvoorbeeld ook nu de 1600 kopen en later als de volgende Ryzen serie komt de 3600 voor nog minder kopen. Ik moet wel zeggen dat de 3600 echt wel een scherpe prijs heeft op het moment, voor dat geld is het verreweg de beste cpu.

Monitors heb ik niet echt veel verstand van en kan ook best persoonlijk zijn: wil je RGB op de monitor, vind je contrast belangrijk of kleur echtheid of reactietijd (ms). De keuze is behoorlijk groot, iemand anders met meer verstand hier over kan hier edenk ik een veel beter antwoord op geven :)
Verwijderd schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 00:33:
Een 2e hands kopen is uiteraard een optie, voordeel is lagere prijs, nadeel kan zijn garantie halen bij defect etc. Als je er 1 kan vinden bij een betrouwbare aanbieder, waarom niet.

Pagina: 1