Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zijn de SMART attributes van mijn HDD in orde?

Pagina: 1
Acties:
  • 223 views

Vraag

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45
Ik heb een twijfel of mijn HDD nog wel helemaal 100% is. Mijn NAS is niet bepaald de snelste de laatste tijd en daarom een Extend SMART test uitgevoerd die ongeveer 3 dagen duurde. Hier kwamen de volgende resultaten uit. Ik heb moeite met begrijpen van de resultaten. Wanneer is iets negatief, een risico of gewoon goed?

Het betreft een WD RED WD60EFRX

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArnFGF2c7D_DL_5BIuPD7yzqklY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wEzer0sM7QkINhoZnds593Up.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door Sjeefr op 30-04-2020 23:51 ]

Alle reacties

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ziet er nog gezond uit zoals ik het bekijk?

Wat is precies het probleem met je NAS wat doe je dat traag gaat?

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45
Update: Een week geleden heb ik het RAM geheugen verhoogd in mijn Synology DS216+, geheugencompressie uitgeschakeld en volgens mij nog een aantal andere gerelateerde aanpassingen gedaan. Het geheugengebruik is gezakt van 65-75% naar 12-15%. Sindsdien laat de GUI in 2 seconden en de applicaties eveneens. Bestandsoverdrachten lijken verbeterd, al zijn die over een gigabit lijn nog steeds niet naar verwachting, maar wel weer een stuk beter.

Mijn grootste ergernissen zijn opgelost, dankzij deze RAM upgrade.
Topic kan gesloten worden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 20:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor jouw initiele vraag had je hier prima terecht gekund : Check je SMART

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.