Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:31
Op 11 Mei verjaart mijn vrouw, maar met het Corona virus is het niet evident om iets te organiseren.

Meestal heb ik wel wat voorhanden van ideeën om te doen, maar die zijn allemaal op locatie. Zo zouden we normaal het weekend van de 9de Mei naar Praag gaan (wist ze nog niet), maar die tickets zijn, en terecht, geannuleerd.

Behalve een lekkere maaltijd die ik kan bestellen via een klasserestaurant en wat bloemen ben ik compleet zonder ideeën. Zijn er nog ideeën? Die hopelijk wat romantischer zijn dat deze clichés.

Wat achtergrond informatie:
  • We wonen in de buurt van Antwerpen (zuidrand - hove/edegem/kontich)
  • Ze wordt 38 jaar
  • We hebben twee kinderen (12 en 15)
PS:Ik weet dat dit een serieus Corona topic is, mogelijks staat dit verkeerd. Maar dacht toch dat het relevant was met alles wat er gaande is.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:28
Een briefje met: Je verjaardag is uitgesteld tot 1 augustus.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vooral de dag niet vergeten? Klinkt als een goed begin.

Cadeau's verstoppen door het huis heen, en bij elk een leuk verhaal van herinnering of voornemen van toekomst, en zo een romantische speurtocht?

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Ik heb het even voor je uitgerekend: 8 september wordt ze 2000 weken. Ik zou dat vieren. Is ook leuker dan 38 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Pierre Sec op 01-05-2020 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Jampot007 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:45:
Pierre Sec schreef op donderdag 30 april 2020 @ 23:58:
Ik heb het even voor je uitgerekend: in september wordt ze 2000 weken. Ik zou dat vieren. Is ook leuker dan 38 jaar.
En toch blijft die dag haar verjaardag. Een uitgestelde viering komt er nog, de tickets naar praag kunnen we op een ander moment gebruiken. Maar niets doen... Ik wil juist creatief zijn.
Virtuozzo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:46:
Vooral de dag niet vergeten? Klinkt als een goed begin.

Cadeau's verstoppen door het huis heen, en bij elk een leuk verhaal van herinnering of voornemen van toekomst, en zo een romantische speurtocht?
Huis is iets te klein, en ze is teveel thuis nu om daar iets rond te doen. Maar het is in die richting dat ik ideeën zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 30-09 17:39
Een puppy met een strik om haar nek :D

(Grapje natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maak een beetje tempo (je moet vandaag beginnen namelijk), maar koop voor elke dag van de maand mei tot in ieder geval haar verjaardag een leuk cadeau. Schrijf een brief/gedicht/vlog of vertel haar gewoon hoe ontzettend blij je met haar bent én dat je daarom elke dag van haar geboortemaand wil stilstaan bij het feit dat het haar geboorte maand is. Op de dag zelf laat je goed eten komen van een mooi restaurant in de buurt, misschien kunnen een paar mensen die dicht bij haar staan een leuk filmpje oid maken of je doet met een klein gezelschap een leuke digitale pubquiz oid.

Beetje in lijn met wat @Virtuozzo zegt denk ik, maar je hoeft het dan minder stiekem te doen.

Cadeaus wissel je af tot echt leuke en functionele cadeaus (stofzuiger, afwasborstel) tot aan mooie beloftes (waardebon voor de beste ijssalon van de stad) of fijne herinneringen (mooie foto van een topreis oid). Over die functionele cadeaus zou ik iets langer nadenken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Jampot007 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:45:
Je verjaardag wordt met een jaartje uitgesteld. :+ Gefeliciteerd met een extra jaartje 37.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:13
Je kan het natuurlijk vieren binnen je eigen gezin.

Zelf heb ik in april een jaar er bij gekregen, wat wij gedaan hebben is wat mensen die erg dicht bij ons staan een pakketje gebracht met een hapje/drankje (uiteraard op veilige afstand afgegeven) en een virtuele verjaardag gehad. 1 voor 1 beetje gevideobeld en dat zorgt toch dat je gezelschap hebt en je een beetje jarig/speciaal voelt. Daarbij kan je natuurlijk sws lekker een hapje eten bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel heel anders, maar onze oudste werd in april 5 jaar. Ze had het al zooo lang over haar eerste kinderfeestje, dus dat was wel sneu. Uiteindelijk hebben we dat creatief opgelost met (inderdaad) een speurtocht door het huis met allemaal cadeautjes. Familie en vrienden kwamen 1 voor 1 langs en bleven buiten staan om toch even te zingen en een cadeautje te geven. Er kwam dus de hele dag door visite. Hartstikke leuk. Haar lerares op school had een liedje voorbereid met andere kinderen en via videobellen gingen ze met zijn allen (vanuit hun eigen huis) "lang zal ze leven" zingen.

Heb je misschien vrienden of familie in het buitenland die speciaal voor die dag contact met haar kunnen leggen via videobellen? Is ook altijd wel wat bijzonders.
Vraag jullie favoriete restaurant naar het recept van iets dat je vrouw heel lekker vindt en ga het zelf thuis maken? Goed flesje wijn erbij, kaarsje op tafel. Zoiets? Ik kan mijn vrouw altijd wakker maken voor sushi, dus dan zou ik een dik plateau sushi bestellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2020 10:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor de Corona-verjaardag hebben wij bij een plaatselijk 'Sterren'-restaurant een 5-gangenmenu besteld. De jarige werd het huis uitgelokt voor een Coronawandeling en bij thuiskomst was de tafel exclusief gedekt door de fam, met een bubbeltje vooraf. We hadden het wel de dag voor de verjaardag gedaan, viel beter en groter verrassingseffect. Pakte heel leuk uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:46

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik ben zelf niet van de uitgebreide verjaardagen, vier de mijne zelden en vindt de gebeurtenis totaal niet bijzonder. Maar ik zou zeggen, maak het je niet te moeilijk. Soms is er niets mis met een cliché en gaat het om de gedachte er achter. Ontbijt op bed, maak er een verwendag van. Op de bank haar favoriete series/films kijken. In de avond voor haar koken (is altijd beter dan bestellen, tenzij je niet kan koken ;).

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08 19:00
tc982 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:12:

Huis is iets te klein, en ze is teveel thuis nu om daar iets rond te doen. Maar het is in die richting dat ik ideeën zoek.
Huis te klein is geen excuus : P raadsels en speurtochten kun je in je brein nog doen, daarom zijn ze zo leuk voor sommige mensen.

Ik heb ooit een speurtocht gedaan in een studentenkamer. Je maakt een gedicht of iets, met een hint naar een boek, waarin de volgende clue zit (of een raadsel), dan naar de badkamer tussen een paar handdoeken, naar de koelkast onder een product geplakt, naar de brievenbus, in een schoen, tussen een ander boek, weer naar de koelkast, etc. etc.

Maak de puzzels moeilijk en je bent wel even bezig. Of het leuk is, is een ander verhaal, want je publiek moet het natuurlijk wel liggen.

Ik heb ook een keer iemand een ansichtkaart geschreven met daarop een raadsel dat verstopt zat onder zinnen die twee keer gesleuteld waren. Het antwoord was het merk van een telefoon, want die persoon kreeg een telefoon (levering kwam laat). Daarmee heeft die iemand een vier uur durende autorit doorgebracht met puzzelen en denken. Soms vroeg iemand om hints, en die geef je dan, zodat men weer verder kan.
Een versleuteling van een raadsel kan heel simpel zijn, zoals de letter A staat gelijk aan de letter K, en zo ga je verder zodat je een woordsoep krijgt. Of je gebruikt symbolen in plaats van letters, of nummers. Als mensen dat leuk vinden zijn ze niet heel lang bezig, maar doe dat samen met andere raadsels en je huis doorzoeken en je hebt zo een paar uur gevuld.

Zoals gezegd, het moet je wel liggen : )
desmond schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:05:
Voor de Corona-verjaardag hebben wij bij een plaatselijk 'Sterren'-restaurant een 5-gangenmenu besteld. De jarige werd het huis uitgelokt voor een Coronawandeling en bij thuiskomst was de tafel exclusief gedekt door de fam, met een bubbeltje vooraf. We hadden het wel de dag voor de verjaardag gedaan, viel beter en groter verrassingseffect. Pakte heel leuk uit!
Zo weet ik nog een Sinterklaasfeest waar ook zoiets gedaan werd. Een speurtocht langs verschillende locaties (zeker nog te doen nu in deze tijd) en de laatste clue wees ons (kinderen toentertijd) weer terug naar huis waar St. Klaas net was geweest.
Zoiets moet met een verjaardag ook wel te regelen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Weltschmerz op 01-05-2020 16:51 ]

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:38
Mijn vriendin was begin april jarig.

Als een verassing had ik een aantal van onze gedeelde vrienden en haar vrienden/vriendinnen (heb ik nooit contact mee) als verrassing uitgenodigd in een video call. Ik had de laptop aangesloten op de tv, iedereen webcam aan. Call op tv zodat we iedereen daar konden zien, en spelletjes op het laptop scherm.
Zo hebben we (een versie van) cards against humanity gespeeld en zo'n teken raad spel.

Dit is natuurlijk iets wat je leuk moet vinden, maar als je een vriendengroep hebt waarmee je leuk spelletjes kan spelen is het zeker een aanrader. Het was ook helemaal niet awkward of iets dergelijks (ondanks de mix van twee groepen mensen die elkaar niet kenden). Spreek af dat je er een drankje bij doet en het word nog leuker. Van heel veel spellen zijn er (al dan niet gratis) online versies te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18-07 23:44
Iets leusk met zijn allen.. Een beetje lokaal misschien... Geocaches? Pas wel op, voor sommige mensen wordt dat erg verslavend.

Je zou ook -afhankelijk van het weer- één of enkele leuke voertuigen kunnen huren en een toertocht maken. Ouderwetse brommers, of een oldtimer met een leuke picknick.

En jij kunt nog in de Ardennen komen denk ik, en in de buurt van La Roche of Houffalize mountainbikes huren zal toch ook wel kunnen? Ik denk dat de kano verhuur daar nog dicht is, maar dat weet jij beter dan ik denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Onze dochter werd twee weken geleden tien.. Dat konden we niet zomaar voorbij laten gaan dus....:
  • Carbriolet van de buren geleend
  • Route gemaakt naar haar beste vriendinnetjes (eerst de ouders ingelicht natuurlijk)
  • Cake, twee slagroomspuiten en veel strooisel gefixt
  • Campingtafeltje achterin gegooid
  • Stoeltje met ballonen (trok veel bekijks onderweg als die uit de cabrio hangen)
  • Overal waar we kwamen de tafel en stoel uitgeklapt en de kids via de tafel/gepaste afstand een stukje cake + pakje drinken aangeboden
  • Na 15 minuten inpakken en weer door naar de volgende
  • Onvergetelijke dag voor haar en de vriendinnetjes :)
Zoiets moet ook op een simpele manier te regelen zijn voor je vrouw lijkt mij (wij hadden een kleine cabrio dus weinig plek, ik weet niet hoe je dat met vier personen doet maar goed. Ben creatief ;)

Alvast gefeliciteerd en maak er iets leuks van!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tc982 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:41:
Op 11 Mei verjaart mijn vrouw, maar met het Corona virus is het niet evident om iets te organiseren.

Meestal heb ik wel wat voorhanden van ideeën om te doen, maar die zijn allemaal op locatie. Zo zouden we normaal het weekend van de 9de Mei naar Praag gaan (wist ze nog niet), maar die tickets zijn, en terecht, geannuleerd.

Behalve een lekkere maaltijd die ik kan bestellen via een klasserestaurant en wat bloemen ben ik compleet zonder ideeën. Zijn er nog ideeën? Die hopelijk wat romantischer zijn dat deze clichés.

Wat achtergrond informatie:
  • We wonen in de buurt van Antwerpen (zuidrand - hove/edegem/kontich)
  • Ze wordt 38 jaar
  • We hebben twee kinderen (12 en 15)
PS:Ik weet dat dit een serieus Corona topic is, mogelijks staat dit verkeerd. Maar dacht toch dat het relevant was met alles wat er gaande is.
Met een beetje geluk is het mooi weer, en kun je een romantische picknick organiseren ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tc982
D-Ed schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 14:52:
Onze dochter werd twee weken geleden tien.. Dat konden we niet zomaar voorbij laten gaan dus....:
  • Carbriolet van de buren geleend
  • Route gemaakt naar haar beste vriendinnetje (eerst de ouders ingelicht natuurlijk)
  • Cake, twee slagroomspuiten en veel strooisel gefixt
  • Campingtafeltje achterin gegooid
  • Stoeltje met ballonen (trok veel bekijks onderweg als die uit de cabrio hangen)
  • Overal waar we kwamen de tafel en stoel uitgeklapt en de kids via de tafel/gepaste afstand een stukje cake + pakje drinken aangeboden
  • Na 15 minuten inpakken en weer door naar de volgende
  • Onvergetelijke dag voor haar en de vriendinnetjes :)
Zoiets moet ook op een simpele manier te regelen zijn voor je vrouw lijkt mij (wij hadden een kleine cabrio dus weinig plek, ik weet niet hoe je dat met vier personen doet maar goed. Ben creatief ;)

Alvast gefeliciteerd en maak er iets leuks van!
Dat vindt ik nu een leuk idee! Dat gaan we doen. Ik heb inderdaad iemand die ik ken die een cabrio heeft. Merci!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Strikje om jezelf en een bus slagroom :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
tc982 schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 13:20:
[...]

Dat vindt ik nu een leuk idee! Dat gaan we doen. Ik heb inderdaad iemand die ik ken die een cabrio heeft. Merci!
Leuk om te lezen, geniet ervan en denk eraan dat je niet teveel adressen doet! Je bent continue bezig de tafel, stoel en extra's neer te zetten/af te breken maar met een beetje geluk ga je haar een hele mooie herinnering geven d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:45
Een voucher voor een verjaardagsfeest, ergens dit jaar te verzilveren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Een vriendin van ons had de gedachte, wie jarig is, die trakteert, dus die had de auto vol met gebakjes geladen, en is langs de genodigden gereden. Er werd een gebakje klaargezet buiten, afstand bewaard, en zo is ze een middag aan het rijden geweest. Best een leuk idee.

Wel kregen we de avond ervoor een appje of we het leuk zouden vinden dat ze langs kwam, en of we wel thuis waren ;-)

while ( !$succeed ) { $try++ }

Pagina: 1