Nieuwe home set up

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dienn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
Mijn internet thuis is niet goed, naast de modem heb ik op 5ghz maar 42mps download dat vind ik ano 2020 heel slecht. Om het te verbeteren kocht ik een mesh systeem van devolo aan maar zonder succes, ik woon in een groot huis en er zijn nog steeds veel te veel dode hoeken. Als er teveel apparaten op netflix zitten is er niets mee aan te vangen. Dus ik was op zoek naar een nieuwe router maar ik kwam een probleem tegen:. Om internet toegang te krijgen heb je een modem nodig maar bij proximus is het een modem-router -switch in 1. Dus hoe moet ik dan een eigen router installeren als er in een router geen coaxkabel kan? Ik ben er zeker van dat ik iets over het hoofd zie.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Standaard proximus modem & devolo Magic 2 WiFi Starter Kit

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Dienn,

Waarom nou precies wil je de router van je provider veranderen ?
De snelheid op de 5GHz band zal echt niet beter worden door een nieuwe router laat staan als je poweline producten gebruikt.
Stop een een kabel in de Devolo Magic en verbind hier via de kabel een laptop of pc en meet dan eens de snelheden ? Mogelijk kun je via de powerlines al helemaal niet veel snelheid leveren.

Het beste blijft toch als je bedraad (UTP) een goede accespoint verbind en vandaar de 5GHZ band gebruikt.

Ga maar eerst uitzoeken of de devolo Magic 2 WiFi Starter Kit niet de bottleneck is want daar kan geen goede router wat aan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
log eens in in de proximus modem en ga zoeken naar de DSL sync waardes...
volgens mij is er zelfs een tabje "maximum achievable"

grote kans is de snelheid beperkt door je abbonement , of je locatie (dat je ver van de de straatkast woont)
om een idee te geven, proximus (op telefoonlijn) kan maar max 100mbps leveren

wil je meer bandbreedte is het naar de coax of glasvezel aanbieders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dienn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2020
ijske schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:28:
log eens in in de proximus modem en ga zoeken naar de DSL sync waardes...
volgens mij is er zelfs een tabje "maximum achievable"

grote kans is de snelheid beperkt door je abbonement , of je locatie (dat je ver van de de straatkast woont)
om een idee te geven, proximus (op telefoonlijn) kan maar max 100mbps leveren

wil je meer bandbreedte is het naar de coax of glasvezel aanbieders
Ik heb net rondgekeken en het enige dat ik met DSL kan vinden is xDSL. Het enige dat daar staat is dsl line status en dsl uptime

Als het op fiber aankomt kan ik nog lang wachten vrees ik, ik heb op de site van proximus gekeken en mijn straat komt momenteel biet in aanmerking. Het zal dan zo maar verder moeten vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
dienn schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb net rondgekeken en het enige dat ik met DSL kan vinden is xDSL. Het enige dat daar staat is dsl line status en dsl uptime

Als het op fiber aankomt kan ik nog lang wachten vrees ik, ik heb op de site van proximus gekeken en mijn straat komt momenteel biet in aanmerking. Het zal dan zo maar verder moeten vrees ik
google is op "bbox3 sagem modem tool"

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B9AYCbYIEAA5H0f.png
ik heb alleen ervaring met de a-modem (basicly een bbox3 maar zonder router functies) , daar kon je laatst dat ik checkte wel sync rates uitmeten, misschien in de laatste firmware van de bbox3 niet meer ?

btw, geen fan van coax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 11:23
Al eens een speedtest gedaan met je pc rechtstreeks op de proximus modem via een utp kabel?

Discogs collection

Pagina: 1