Remmina werkt maar 5 keer??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:57
Mijn vraag
Voor thuiswerken/ werken op een andere locatie, kan ik inloggen op windows server via remote desktop. Ik log in op een remote desktop via een remote gateway met twee traps verificatie via microsoft authenticator op mijn mobiel. Via Windows (10) werkt dit prima.

Ik werk echter ook met een Raspberry Pi met Raspbian (ge-update) en Remmina. Ik loop tegen een raar probleem aan. Remmina werkt circa 5 keer inloggen prima. De 6e (of 7e? het verschilt) keer blijft hij echter hangen op connecting. Ik kan wel mijn credentials invullen, krijg keurig een challenge op mijn mobiel, maar het scherm blijft vervolgens zwart. De challenge op mijn mobiel blijft zich ook herhalen.

Enige oplossing die ik nu heb is ofwel raspbian opnieuw installeren, of een image van een nog werkende versie terugzetten. Bij beide loop ik na x keer weer tegen het probleem aan.

komt dit jullie bekend voor? is er ergens een log waar ik kan zien wat er wel of niet aan de hand is? (Mijn linux kennis is beperkt, maar niet nul)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Raspberry pi 3 (met GertVGA666)
Raspbian versie... (nu, uiteraard geupdate)
Remmina

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
opnieuw installeren. Opties met security en screen resolution hebben geen effect. Wat ook niet uit zou moeten maken want de boel werkt in beginsel gewoon!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Was een reboot, opnieuw inloggen of simpelweg Remmina opnieuw starten niet voldoende om verbinding te kunnen maken?

Voor eventuele extra informatie kan je natuurlijk altijd Remmina via een terminal starten. Maar kijk ook eens in je home map in .xsession-errors (ja, die punt ervoor moet, het is hierdoor een verborgen bestand).

Heb je toegang tot de server als beheerder? Want dan kan je kijken wat er op de achterliggende omgeving gebeurt op het moment dat je geen fatsoenlijke verbinding meer krijgt.

Zelf gebruik ik Remmina veelvuldig op m'n werk zonder problemen, maar daar hebben we geen gateway server en MFA.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cageman1984
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 23:57
Hero of Time schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 17:32:
Was een reboot, opnieuw inloggen of simpelweg Remmina opnieuw starten niet voldoende om verbinding te kunnen maken?

Voor eventuele extra informatie kan je natuurlijk altijd Remmina via een terminal starten. Maar kijk ook eens in je home map in .xsession-errors (ja, die punt ervoor moet, het is hierdoor een verborgen bestand).

Heb je toegang tot de server als beheerder? Want dan kan je kijken wat er op de achterliggende omgeving gebeurt op het moment dat je geen fatsoenlijke verbinding meer krijgt.

Zelf gebruik ik Remmina veelvuldig op m'n werk zonder problemen, maar daar hebben we geen gateway server en MFA.
((gaaf icoontje. Zelda op de NES?))

nee een reboot is helaas niet afdoende. En ik ben ook geen beheerder van de server. Een collega van de IT afdeling heeft me echter wel gewezen op de resolutie icm videogeheugen. Resolutie verlagen heeft in ieder geval als effect dat ik wel kan inloggen... mogelijk daar dus nog even mee klooien. Bedankt voor je reactie in ieder geval. Mocht er nog iets relevants uitkomen, dan post ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je kan eventueel nog spelen met de kwaliteit van de zaken, dus iets als compositing uitzetten. Maar dit is de eerste keer dat ik iets hoor over videogeheugen. Bovendien slaat het nergens op, want het zou dan bij de eerste keer al onderuit moeten gaan als dat de beperkende factor zou zijn.

Remmina houdt trouwens ook een cache bij, je zou daar eens kunnen kijken en de boel opruimen als het weer mis gaat. Let hierbij op dat Remmina niet alleen is, er is ook freerdp wat het feitelijk gebruikt voor de verbinding.

Ja, Link van de eerste Zelda. 8 bit FTW! :P

Commandline FTW | Tweakt met mate