Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb een tweedehands tp-link router aangeschaft (archer c7 v2) om, als access point, het wifi bereik in huis te verbeteren.

Aansluiten lijkt prima gelukt, ik type dit nu op een laptop verbonden aan dat access point, en kan dus op het www komen.

Waar ik niet op kan komen is de admin pagina van de linksys router om de factory instellingen aan te passen.

zowel tplinkwifi.net als de default ip adressen werken niet. Heb ook de android app geprobeerd, maar die kan 'm ook niet vinden.

Iemand zoiets wel eens gehad, en zo ja hoe op te lossen?

Beste antwoord (via nietorigineel op 30-04-2020 22:26)

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gewoon even resetten met het knopje. In de handleiding staat hoe, en alleen je pc/laptop even via de gele poort aansluiten. Verder niets anders.
Dan kun je naar het adres onderop of 192.168.1.1 wat het vaak is.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Gewoon even resetten met het knopje. In de handleiding staat hoe, en alleen je pc/laptop even via de gele poort aansluiten. Verder niets anders.
Dan kun je naar het adres onderop of 192.168.1.1 wat het vaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:37

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat voor gateway geeft hij nu aan via dit commando?
ipconfig /all

Vaak helpt een reset ook, want mogelijk denk de router nog dat hij een ander IP heeft die ingesteld zou zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 30-04-2020 21:21 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Probeer het eens met een oudere browser :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
jeroen3 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 21:19:
... alleen je pc/laptop even via de gele poort aansluiten. Verder niets anders.
het was even zoeken naar een usb ethernet adapter en een extra kabel, maar hiermee kom ik er in. Nu verder stoeien met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Overigens: het default adres van de router is 192.168.0.1, het is wel belangrijk om dat, als je even bedraad bezig bent, te veranderen naar iets in de subnet range van je ziggo router (in mijn geval 192.168.1) als je de router als access point opzet. Anders kan je er na je bedrade wijzigingen weer niet bij.

Oplossing voor de laatste probleem: tijdelijk je ip adres in windows op iets in dezelfde subnet range zetten.

Inmiddels werkt het EN kan ik bij de admin pagina, dank voor het meedenken allen!
Pagina: 1