Ipad voor procreate met pen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ben me aan t orienteren over teken tablets met scherm. (voor een familielid.)
Niet profesioneel maar wel met enige rek.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Procreate schijnt erg goed te zijn.,

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Keus is wacom ,windows , die je aan een pc moet hangen of een ipad met software.
Voor 478,-- heb je een ipad 2019 128gb , pen er bij en 10tje voor procreate en je hebt een snelle standalone tekencomputer.

Wacom met ingebouwd scherm is ongeveer net zo duur.
Een tekentablet zonder scherm is nu een bamboo goedkoop als probeersel aangesloten op een laptop.
(een A4 schermloos , 1:1, tekentablet zou ook kunnen denk ik.)

Enige ideeën zijn welkom.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35
Onlangs ben ik begonnen met tekenen op de tablet icm de Apple Pencil en procreate. Ik ben geen professionele tekenaar. Puur beetje hobby. Momenteel volg ik diverse tutorials en cursussen online.
Verbaas me er echt over wat allemaal wel niet kan met dit programma. De mogelijkheden lijken wel oneindig. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, tenzij je er specifiek nog een tablet en pen voor moet kopen.
Hiervoor heb ik een Wacom gehad. Maar ben er nooit echt serieus mee aan de slag gegaan. Het is toch anders als direct op papier of een tablet tekenen. Met tablet heb je veel meer feeling wat je doet, daarbij komt het het dichtste bij tekenen op papier of canvas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:25

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Hooli-gan ja ik moet speciaal voor procreate investeren in een ipad wat opzich niet erg is als het gewoon de beste langetermijn oplossing is.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:35
Met een iPad kun je sowieso meer dan alleen tekenen. Dus dat is al een plus, lijkt mij.

Ik heb geen ervaring met een Wacom met ingebouwd scherm. De Wacom aan pc vond ik echter minder geslaagd. Dat ding staat hier stof te happen. Vindt het gewoon niet praktisch werken. Feeling is er gewoon niet.

Ben zeer blij met mijn iPad en pencil combo. Misschien moet je eens wat filmpjes kijken over gebruik en verschillen tussen Wacom en ProCreate.