Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinnp1998
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-02-2021
Beste,

Ik heb thuis domoticz draaien op een rpi 3b+ met een harde schijf.

Mijn enige probleem is omdat ik meerdere usb heb aangesloten op de raspberry alleen opstart als ik alle andere eruit trek behalve de harde schijf.

Dit werkt dus niet als er stroom uitval ofso is geweest want dan start die niet automatisch op.

En heb al op internet gezocht en al eens geprobeerd maar kom er niet helemaal uit of de rpi start helemaal niet meer op.

Heeft iemand eens een rpi via usb geboot en zo ingesteld dat die alleen naar een bepaalde usb kijkt voor boot? Zodat ik alle andere erin kan laten?

Groetjes Justinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Tis even geleden maar ik had geloof ik boot files op een SD card staan die verwezen naar een USB drive, kan me niet meer herinneren hoe ik dat gedaan had maar ik weet wel dat het mogelijk was.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinnp1998
prutser001 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:53:
Tis even geleden maar ik had geloof ik boot files op een SD card staan die verwezen naar een USB drive, kan me niet meer herinneren hoe ik dat gedaan had maar ik weet wel dat het mogelijk was.
Ik heb USB Boot werkend.

Maar met meerdere usbs aangesloten start die niet op via de harde schijf.

En ik weet dat er een soort van manier is om altijd dezelfde usb te gebruiken en de andere uit te sluiten. Dus ik ben opzoek naar iemand die dit heeft gedaan of weet hoe omdat de vorige toen ik dit probeerde mijn pi helemaal niet meer bootte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:39
Meerdere USB wat?

Als dat geen dingen zijn met opslag moet je eigenlijk niets hoeven doen.

Hij gaat niet proberen te booten van je rfxcom

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinnp1998
Sine schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:19:
Meerdere USB wat?

Als dat geen dingen zijn met opslag moet je eigenlijk niets hoeven doen.

Hij gaat niet proberen te booten van je rfxcom
Zijn 3 arduinos dus ze hebben waarschijnlijk een reactie waardoor de raspberry denkt dat het de goede is. En heb ergens gelezen dat de rpi niet kan zien of het opslag is ja of nee en probeert te booten van de eerste die reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldiy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15-08 22:40
Wordt de hardeschijf ook via de usb van de raspberry gevoed?
Misschien trekt het geheel tijdens het opstarten meer stroom dan de voedingsadapter kan leveren.

https://www.youtube.com/channel/UCiHhuyYXyckkbeMgtu3Pr-w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinnp1998
ldiy schreef op donderdag 30 april 2020 @ 22:49:
Wordt de hardeschijf ook via de usb van de raspberry gevoed?
Misschien trekt het geheel tijdens het opstarten meer stroom dan de voedingsadapter kan leveren.
Heb een tweede power supply aangesloten naar een ander apparaat ipv alleen de rpi als voeding voor de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 21:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik zie het nut van het booten vanaf een USB-drive niet. Vanaf een SD-kaartje gaat gewoon goed en logs laat je gewoon naar een RAM-drive (of eventueel USB) wegschrijven zodat dat SD-kaartje daar geen last van heeft. En elke nacht automagisch een gezipte image van je SD-kaartje op die USB-drive maken is ook niet zo moeilijk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Pagina: 1