Terminal Server: Server=Linux, Client=W9x / W2k

Pagina: 1
Acties:

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
In mijn kleine thuisnetwerkje heb ik momenteel een RH Linux servertje draaien. Sinds kort heb ik er een aantal oude pc'tjes bijgekregen. Nu weet dat als je gebruikt maakt van een terminal server dat de clients niet zoveel hoeven te hebben en dus alles van de server gebruiken. Nu vroeg ik me af of het volgende mogelijk was:

De "werkstations" wil ik graag Windows9x of Windows 2k via een terminal server geven. De server die ik dan beschikbaar heb, is de RH Linux bak. Kortom:

Server=Linux
Clients=W9x / W2k

Kan dit :?

edit:
Op OS nivo

huh, heb ik dat gedaan?

Verwijderd

Terminal server is dus dat de processen op de server draaien en dat de terminal (client) alleen de output/input verzorgt, vaak als X-terminal....

Als ik jouw vehraal begrijp wil je dus win2k laten draaien *op* de linux bak om a la terminal de in-/output op de win2k-bak te zien :? :?

Nee dat kan niet :)

edit:
tenzij je niet op OS-niveau maar applicatie-niveau bedoelt, dan is het een ander verhaal

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Ja dat is mogelijk.
Je gaat op de linux-bak een x-windows server/daemon draaien, waardoor de win9x machines een x-windows schil krijgen.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nee, je gaat op de clients X-servers draaien. :)

Een X-server is het gedeelte van X dat een terminal aanbiedt, X-client het gedeelte dat daar gebruik van maakt. (de programma's op je linux bak dus)
Op maandag 06 augustus 2001 11:04 schreef rene_404 het volgende:
De "werkstations" wil ik graag Windows9x of Windows 2k via een terminal server geven. De server die ik dan beschikbaar heb, is de RH Linux bak.
Maar je wilt Windows op Linux laten draaien? Dat gaat niet goed werken. Zul je al iets als VMware moeten gebruiken, en dat *vreet* resources. Maar het kan wel. :)

• rene_404
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03-2007
Wat ik dus begrijp dat het icm. VMWARE wel moet kunnen.
Laten we dat maar eens keertje gaan proberen dan... :o

huh, heb ik dat gedaan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maar als je vmware gebruikt zul je dus voor elke client (de windows machine's) een aparte VM moeten opstarten, hoeveel ram heb je in die machine zitten? minimaal 512mb lijkt me dan wel gewenst, oh nn een paar processoren ook wel... 2 of meer.. ghz cpu's dan..

maar toch suc6 ermee, je kan natuurlijk ook je RH linux machine vervangen door win2k en via dat thin clients maken, (gebruik dan ook citrix metaframe) dan werkt het perfect! (zelfs met 286 machine's kun je dan w2k draaien)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1