Internetradio stopzetten bij uitzetten stereo icm AUX

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilkra
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 31-03 09:41
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn opa&oma hebben geen internet en gaan daar ook nooit meer volledig aan starten. Nu is het zo dat er wel de behoefte is om naar bepaalde internetradio's te luisteren.

Wat ik geregeld heb is het volgende:
- telefoon met enkel de functionele internetradio apps icm goedkope internet simonly
+ aux kabeltje om verbinding te maken met de Stereo die zij hebben staan.

De werking van de telefoon en apps is super makkelijk gemaakt, maar waar is mee zit is het volgende:

Om de databundel niet op te slurpen is het zaak dat de app waarop de internetradio draait altijd op pauze wordt gezet wanneer ze klaar zijn met luisteren. Dit kan natuurlijk door in de app simpelweg op pauze te drukken, maar als ze dit 1 keer vergeten, zal dit gelijk de hele databundel opmaken. Het uitzetten van de stereo zorgt er helaas niet voor dat de streaming op de telefoon stopt.

Is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de telefoon stopt met streamen zodra de stereo wordt uitgezet?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:29
Ga es bij tasker kijken https://play.google.com/s...sch.android.taskerm&hl=nl
Als aux niet detecteerbaar voor tasker is misschien een beetje knutselen. Iets met bluetooth gelijk aanschakelen met de radio. Dit kan tasker sowieso herkennen en dan de app in en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kan je niet een deal maken met de buren? Mee liften op hun WiFi in ruil voor een taart

Invoegen doe je zo!