Verhuisd modem blijft in zoek stand naar netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:33
Mijn vraag
Ik ben gisteren verhuist, alles aangesloten in het nieuwe huis en alles werkte prima. Vandaag was het plan om alles op te hangen in de meterkast, nadat gedaan te hebben is het niet meer gelukt om internet te krijgen. De Ziggo modem blijft maar zoeken naar een netwerk, hij knippert groen en je ziet van die pijltjes. Ik zie ook gewoon het netwerk en kan daar mee verbinden, maar er wordt steeds gezegd dat het niet beschikbaar is.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik werk met de modem Next van Ziggo, die in bridge mode staat. Het internet ontvang ik normaal via de Netgear Nighthawk.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ziggo Modem, brandt groen knipperend en daarboven groene pijltjes, verder heb ik de router en modem gereset. Ook heb ik alles vanaf begin weer opgebouwd. Verder ben ik druk met zoeken naar het antwoord op Tweakers, maar heb ik helaas nog niets gevonden.

Hebben jullie nog ideeën die ik gemist heb?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:37

job

Okay, dus voor de duidelijkheid. Internet werkte gisteren wel, maar vandaag niet meer.
Wat heb je allemaal veranderd sinds gisteren?
marijn15 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:28:
Maar er wordt steeds gezegd dat het niet beschikbaar is.
Wat zegt dit? En wat is er niet beschikbaar.

Probeer vast te stellen waar het mis gaat. Jij weet zeker dat het misgaat tussen modem en ziggo?
Al eens ingelogd in het webmanagement van het modem?

edit: post aangepast.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 30-04-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Bedankt voor de snelle reactie.

Enige verschil met gisteren is dat tijdens het ophangen van modem en router, dat ze uit zijn geweest. Met niet beschikbaar, bedoelde ik dat er wel een netwerk is, maar dat het niet mogelijk is om gebruik te maken van het internet.

Ik heb nog niet ingelogd via Ziggo, wel via Nighthawk. De reden dat ik denk dat het tussen modem en router is, is omdat het symbool dat de modem laat zien betekent dat hij zoekt naar een netwerk.

[ Voor 27% gewijzigd door marijn15 op 30-04-2020 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat zei ziggo toen je je verhuizing meldde/de service desk belde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan moet je Ziggo bellen, want de aansluiting in de wijkkast is niet aangesloten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Ik begrijp jullie reactie, maar alles is gemeld bij Ziggo en wij hadden tot het ophangen van de modem en router geen problemen het werkte fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:11
Heeft het op het nieuwe adres wel gewerkt of niet?
Als het nooit op het nieuwe adres heeft gewerkt moet je bij Ziggo zijn. Dan zit het waarschijnlijk in de wijkkast of administratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

marijn15 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:50:
Ik begrijp jullie reactie, maar alles is gemeld bij Ziggo en wij hadden tot het ophangen van de modem en router geen problemen het werkte fijn.
Dan heeft de monteur het niet goed begrepen, en heeft ie de aansluiting afgekoppeld.. Been there, done that..

Ziggo bellen :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
.Maarten schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:51:
Heeft het op het nieuwe adres wel gewerkt of niet?
Als het nooit op het nieuwe adres heeft gewerkt moet je bij Ziggo zijn. Dan zit het waarschijnlijk in de wijkkast of administratief.
Alles heeft gewerkt op het nieuwe adres, heb Internet en tv en alles werkte prima. Maar na het ophangen wil het niet meer lukken om internet te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 17:00
En als je alles terug naar de oude situatie plaatst, werkt het dan weer?

Zo niet, dan moet Ziggo monteur maar even langskomen. Misschien is er iets kapot gegaan bij het ophangen of is er ergens een kabelbreuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
marijn15 schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:54:
[...]

Alles heeft gewerkt op het nieuwe adres, heb Internet en tv en alles werkte prima. Maar na het ophangen wil het niet meer lukken om internet te krijgen.
Heel basic:

Zit de coaxkabel in het modem?
Zit de coaxkabel in de splitter? Welke splitter heb je trouwens?
Zit de Splitter in het AOP?
Werkt je TV op dit moment wel?

Het ja het werkte eerst wel en nu niet geeft geen informatie.

Dat mijn auto vorige week prima werkte en nu niet start geeft geen informatie over de tussendoor uitgevoerde handelingen.

Wil je antwoorden vertel dan zoveel mogelijk. Hoe meer relevante informatie je geeft hoe sneller je tot de oplossing komt. Door het algemene ongedetailleerde wazige gebral zonder enige inhoudelijke specifieke handelingen, informatie, etc zal je nooit een duidelijke oplossing krijgen.

Wil je zelf absoluut geen moeite nemen om iets duidelijker te zijn? Bel dan 0900-1884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:04
Wat lelletje zegt: terugplaatsen naar vorige werkende situatie en kijken of het dan wel weer werkt. Zo nee: Ziggo bellen, zo ja: kijken wat het verschil is met de meterkast opstelling.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
MediaZoo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:58:
[...]

Heel basic:

Zit de coaxkabel in het modem?
Zit de coaxkabel in de splitter? Welke splitter heb je trouwens?
Zit de Splitter in het AOP?
Werkt je TV op dit moment wel?

Het ja het werkte eerst wel en nu niet geeft geen informatie.

Dat mijn auto vorige week prima werkte en nu niet start geeft geen informatie over de tussendoor uitgevoerde handelingen.

Wil je antwoorden vertel dan zoveel mogelijk. Hoe meer relevante informatie je geeft hoe sneller je tot de oplossing komt. Door het algemene ongedetailleerde wazige gebral zonder enige inhoudelijke specifieke handelingen, informatie, etc zal je nooit een duidelijke oplossing krijgen.

Wil je zelf absoluut geen moeite nemen om iets duidelijker te zijn? Bel dan 0900-1884
Zit de coaxkabel in het modem? Ja
Zit de Splitter in het AOP? Nee, er zit een splitter op van Braun Telecom
Werkt je TV op dit moment wel? Ja

Ik wil graag veel informatie geven, maar het probleem is redelijk onverwacht ontstaan. Heb het systeem namelijk uit mijn oude huis meegenomen naar mijn nieuwe woning, en heb daarin alles weer het zelfde opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Lelletje schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:57:
En als je alles terug naar de oude situatie plaatst, werkt het dan weer?

Zo niet, dan moet Ziggo monteur maar even langskomen. Misschien is er iets kapot gegaan bij het ophangen of is er ergens een kabelbreuk.
Heb inderdaad alles eruit gehad en weer er opnieuw ingezet. Had ook contact gezocht met Ziggo via chat wat geen succes was, zal dan maar eens een keer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Kun je misschien enkele foto's maken van je setup?

Als je tv hebt hoort internet ook gewoon zijn ding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
MediaZoo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:22:
Kun je misschien enkele foto's maken van je setup?

Als je tv hebt hoort internet ook gewoon zijn ding te doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jshOXn5ZkY1eylscvogIPzrC_Vk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sskIpLYJEp7NHhl76WagBH76.jpg?f=fotoalbum_large

Hopelijk duidelijk genoeg, maar het zwarte boven is mijn router.

[ Voor 5% gewijzigd door marijn15 op 30-04-2020 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Die f-connector bij het modem :'( Die kun je beter direct in de vuilnisbak gooien en vervangen door een goede POFC070, QFC5 of QFA5. Deze is zo signaal lek als een mandje, sluit nooit goed aan op de kabel en bij niet goed op de kabel gemonteerd werkt het niet eens.

De KOKWI 3 kan ook boosdoener zijn, net als bij je crappie f-connector, massa tegen kern en het werkt niet. Ik denk dat je in 1 van beiden de oorzaak kan terug vinden. Een slecht gemonteerde/kwaliteit connector en je diensten werken gewoon niet (goed).

En je AOP is niet geaard. Iets wat ook wel prettig is voor een goede werking van de diensten.

[ Voor 8% gewijzigd door MediaZoo op 30-04-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04 18:01

ToolBee

Audiofiel met soldeerbout

Wellicht de Ziggo-doos resetten?
En dan niet via het "knopje" maar via local network.(192.168.1.1 meestal, maar je hebt er nog een router tussen lees ik)

Weet je meteen of die het uberhaupt doet.

Gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
ToolBee schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:36:
Wellicht de Ziggo-doos resetten?
En dan niet via het "knopje" maar via local network.(192.168.1.1 meestal, maar je hebt er nog een router tussen lees ik)

Weet je meteen of die het uberhaupt doet.
Dan zou ik de router er tijdelijk tussen uit moeten halen, kan ik dit ook doen als de ziggo modem in bridge mode staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
MediaZoo schreef op donderdag 30 april 2020 @ 17:32:
Die f-connector bij het modem :'( Die kun je beter direct in de vuilnisbak gooien en vervangen door een goede POFC070, QFC5 of QFA5. Deze is zo signaal lek als een mandje, sluit nooit goed aan op de kabel en bij niet goed op de kabel gemonteerd werkt het niet eens.

De KOKWI 3 kan ook boosdoener zijn, net als bij je crappie f-connector, massa tegen kern en het werkt niet. Ik denk dat je in 1 van beiden de oorzaak kan terug vinden. Een slecht gemonteerde/kwaliteit connector en je diensten werken gewoon niet (goed).

En je AOP is niet geaard. Iets wat ook wel prettig is voor een goede werking van de diensten.
Dank voor de tips, dus de KOKWI 3 zou ik in principe kunnen laten zitten en de F connector moeten ik dus vervangen? De vervangende onderdelen die je op noemde zijn alleen het eindstukje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

Daar heb je me! :) Geen ervaring hiermee.

Bridgemode is gewenst voor een router erachter, dat weet ik dan weer wel, maar hoe de adressering dan verloopt?

Iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

Intussen gevonden:
https://www.wifiwijs.nl/wat-is-bridge-mode/

Hier staat een ander adres bij vermeld, en een ruime instructie voor je setup. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolBee

ToolBee

Ow, en check voor de gein even of je de wifirouter in de juiste LANpoort op de Ziggomodem hebt zitten.
Bij mijn weten is er slechts 1 geschikt als bridge-uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn15
Iedereen bedankt voor de hulp, na het vervangen van de coaxkabel is het probleem verholpen.
Pagina: 1