Overeenkomst opgezegd - hoe geld terugkrijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 13.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:18
Mevrouw President besloot in maart om een lidmaatschap te nemen op een grote sportclub via internet. Vanwege de uitbraak van de Corona en de sluiting van de sportscholen (waar toen pas 1 week gebruik van gemaakt kon worden) heeft ze dit netjes opgezegd binnen de 14 dagen. Inmiddels zijn we 1,5 maand verder en hebben we het geld nog niet binnen en kunnen we het geld ook niet op kort termijn verwachten:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nu: ik begrijp dat het allemaal wat langer kan duren, maar mijn begrip houdt ergens op. Mede omdat het niet een kleine sportschool betreft, maar een grote keten.

De vraag is: wat is mijn vervolgstap? Ze hebben erkent dat de overeenkomst ontbonden is en dat we geld tegoed hebben, maar betalen dit niet terug 'vanwege de Coronacrisis'. Nu kunnen we natuurlijk rustig nog wat weken of maanden gaan wachten tot de vestigingen weer open gaan, als ze voor die tijd niet failliet gaan...

Wat is de volgende gratis stap in deze? Heeft een aangetekende brief nog meerwaarde? Melding aanmaken bij AMC? Incassobureau? Of moet ik maar gewoon accepteren dat ik het geld niet heb? Het gaat mij niet om het geld zelf, maar meer om het feit dat een groot bedrijf meerdere malen toezeggingen doet en dit niet nakomt... Om vervolgens achteraf een vage "Alle tegoed bedragen kunnen wij pas overmaken zodra wij weer geopend zijn" te geven.

Tijdlijn:
4 maart: abonnement online afgesloten
15 maart: abonnement online ontbonden, geld zou worden overgeboekt
3 april: gebeld, er was wat fout gegaan bij accountmanager en geld zou binnen 14 dagen worden overgemaakt
4 april: wederom mail gestuurd met link Consuwijzer en stukjes ACM
8 april: mail terug dat het vanaf 3 april binnen 14 werkdagen op onze rekening zou verschijnen
17 april: mail gestuurd omdat het geld nog niet binnen was, er was weer iets fout gegaan dus nu zou het geld toch echt binnen 2 weken overgemaakt worden
29 april: geld nog niet binnen. Gebeld. Mail ontvangen dat ze het geld pas overmaken als de vestigingen weer open gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31
Je kunt nog aangeven dat je niet akkoord gaat met wachten tot opening, maar dat je nu je geld terug wilt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
bregweb schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:22:
Je kunt nog aangeven dat je niet akkoord gaat met wachten tot opening, maar dat je nu je geld terug wilt.
Dat hebben we telefonisch gisteren duidelijk gemaakt, maar daar hadden ze geen boodschap aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er wordt wel ergens op een kantoor gewerkt, want je e-mail wordt ook beantwoord. verder zal men ook hun vaste lasten moeten betalen, dus lijkt mij een smoes om te moeten wachten tot vestigingen weer opengaan

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:18

BCC

Smoes? Dit lijkt mij net als de KLM een poging om de cashflow nog een beetje binnen de perken te houden. Het mag niet (bij de KLM ook niet), dus je kan juridische stappen zetten. Of je dat wil moet je zelf bedenken voor het bedrag en de omstandigheden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ze hebben geen geld en kunnen niet betalen. Zo eenvoudig is dat wanneer je hun antwoord leest, wanneer ze weer open zijn hebben ze inkomsten en kunnen ze betalen. Je zou kunnen proberen via een incasso traject geld terug te krijgen en vervolgtraject de daarna is faillissement aanvragen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:12

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Mijn eerste stap zou zijn om een aangetekende brief te sturen waarin je binnen x dagen het bedrag terug gestort wil krijgen. Dan staat het zwart op wit, een telefoontje kan men makkelijk vergeten en is moeilijk te bewijzen. Meestal voldoet men er dan wel aan en anders kun je een juridisch / incasso traject starten.

Voorbeeld briefje: https://www.juridischloke...dbrief-ingebrekestelling/

Tja dat ze geen geld hebben is een ondernemersrisico. Zelf heb ik in het buitenland een horecabedrijf wat tijdens deze crisis natuurlijk ook niet erg lekker loopt. Dan heb je de keuze om op andere manieren omzet te generen (bezorging), er zelf meer (prive)geld in te steken, besparingen door te voeren/ontslagen, of failliet te gaan. Het op de klant afwikkelen zoals de sportschool lijkt te proberen vind ik "not done". In goede tijden komen ze ook niet opeens de winst delen....

[ Voor 48% gewijzigd door sh4d0wman op 01-05-2020 05:56 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:52
De vraag is inderdaad hoe ver wil je gaan. Op papier een berichtje sturen dat je er niet mee eens bent kan altijd. Of je daarna verder wil gaan voor dit bedrag zal een persoonlijke afweging zijn.

Offtopic:
Ik heb mijn abbo bij de sportschool op pauze gezet, maar dat doe ik altijd in de zomer zodat ik lekker buiten kan sporten.
Ondertussen kreeg ik wel van die mooie mailtjes met de teksten: "Wij gaan nog wel kijken welke opties we gaan aanbieden. Eigenlijk hopen we dat je gewoon blijft betalen en het voldoende vindt dat wij één keer per week een training op FB gooien zodat je thuis bezig kunt blijven. Wij gaan er wel vanuit dat jij ons gewoon blijft sponsoren zodat we na de corona niet failliet zijn."

Daarop kreeg ik de neiging om te vragen of ze dat zelf (en al hun personeel) ook doen. Dus hun leveranciers (bijv. Gas/Electra, Koffiebonen, enz) krijgen gewoon hetzelfde bedrag betaald ondanks dat ze minder afnemen. De jongere personeelsleden maken elk weekend netjes geld over naar de horeca enz.

[ Voor 0% gewijzigd door ydderf op 01-05-2020 08:36 . Reden: typo ]

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je met een automatische incasso betaald? Dan kan je wellicht nadenken om het te storneren. Zoals ik het lees heb je voldoende gedaan om het terug te krijgen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 01-05-2020 08:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-01-2024
Een aangetekende brief als onderstaand sturen?

Beste <sportschool>,

Ik ga er niet mee akkoord dat jullie pas wanneer jullie open gaan mij terugbetalen. Graag zou ik mijn geld zo spoedig mogelijk, maar toch voor <gestelde datum> op mijn rekening terug hebben. Ik heb hier volgens het consumentenrecht recht op en dit kan door jullie niet geweigerd worden. Mochten jullie onverhoopt het geld niet terugstorten overweeg ik vervolg stappen te nemen door een incasso procedure te starten.

Afwachtende van uw reactie.
Met vriendelijke groet,

President

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom wil iedereen hier naar een incasso toewerken? Daar schiet je geen ene barst mee op, die worden net zo goed aan het lijntje gehouden als jijzelf. Als ze het al oppakken, aangezien ze nog tig dezelfde meldingen hebben met een verwacht nul resultaat...

In wezen moet je voor jezelf bepalen wat je als einddoel wilt hebben. Wil je geld dan moet je gewoon even op internet zoeken hoe je ze in gebreke moet stellen inclusief wachttijden etc. En daarna vol naar de rechter (die momenteel dicht is, oftewel dat kost je alsnog maanden)
Grote kans dat als zij zien dat jij echt naar de rechtbank gaat (en niet slechts ermee dreigt) dat er dan wel iemand het geld kan overmaken.

Maar voor de rest kan je weinig doen, het is een beleid wat ingezet is om faillisement tegen te gaan. Dat beleid kunnen ze niet zo makkelijk breken voor 1 persoon, want dan moet het voor iedereen.
Oftewel je moet zwaar geschut gebruiken om voorbij het beleid te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Gomez12 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:56:
Waarom wil iedereen hier naar een incasso toewerken? Daar schiet je geen ene barst mee op, die worden net zo goed aan het lijntje gehouden als jijzelf. Als ze het al oppakken, aangezien ze nog tig dezelfde meldingen hebben met een verwacht nul resultaat...
En wat denk je wat er gebeurd wanneer de rollen waren omgedraaid? Als iedereen ineens weigert te betalen dan kan je verwachten dat zij ook incasso/deurwaardes gaan inschakelen.

Deze Corona tijd is momenteel best vervelend maar dat veranderd niet dat zij zich aan de regels moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
De reden dat ik dat adviseer is omdat TS aangeeft zijn geld terug wil. De eerste stap is een aangetekende brief met een aankondiging van vervolg stappen. Het makkelijkst is een incasso dit te laten doen gezien die er meer ervaring mee heeft. Je kan ook zelf naar de rechter dat klopt, maar niet iedereen durft/wil dat.

Iets anders dat me nu te binnen schiet is je rechtsbijstand, kijk of die misschien iets kunnen.

Vegan for a better world ||| De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen ||| Durf jij je consumptie van dierlijke producten te verdedigen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:46
Arthion-nl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:04:
[...]

En wat denk je wat er gebeurd wanneer de rollen waren omgedraaid? Als iedereen ineens weigert te betalen dan kan je verwachten dat zij ook incasso/deurwaardes gaan inschakelen.

Deze Corona tijd is momenteel best vervelend maar dat veranderd niet dat zij zich aan de regels moeten houden.
Het probleem is hier dat je "aan de regels" houden gegarandeerd een faillissement oplevert, er zal dan immers geen cashflow meer zijn, geld moet terug naar de abo houders en de huren e.d. moeten ook betaald worden. Dat gaat natuurlijk niet lukken. Dit soort unieke situaties passen helaas niet altijd exact binnen de regels.

Neemt niet weg dat TS recht heeft op zijn geld. De vraag is echter hoe hard wil je het spelen. Als je het tot aan de rechter speelt zal TS gelijk krijgen, dat lijkt me zeker. Maar moet je dat ook willen, dat is even de vraag denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Arthion-nl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:04:
[...]

Weigert of niet kan betalen? Klein maar belangrijk verschil. Tegen de tijd dat jij de hele molen door bent om een uitspraak te krijgen dat jij je geld moet krijgen, vervolgens het volgende traject om daadwerkelijk betaald te krijgen (dat zijn aparte zaken), tijd en kosten moet je maar hopen terug te krijgen, is het je allemaal waard?

En die opmerking over corona is onzin, dat is alleen van toepassing als je er zelf beter of niet slechter van wordt, tot je zelf aan de andere kant van het verhaaltje staat.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 01-05-2020 10:14 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Dennism schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:11:
[...]

Het probleem is hier dat je "aan de regels" houden gegarandeerd een faillissement oplevert, er zal dan immers geen cashflow meer zijn, geld moet terug naar de abo houders en de huren e.d. moeten ook betaald worden. Dat gaan natuurlijk niet lukken. Dit soort unieke situaties passen helaas niet altijd exact binnen de regels.
Dit probleem onstaat ook wanneer elke abbonee ineens stopt met betalen en zal deze reden ook gebruiken om juist incasso/gerechtsdeurwaardes te sturen naar zijn klanten, of de klanten nou willen of niet kunnen betalen.
SinergyX schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:13:
[...]

Weigert of niet kan betalen? Klein maar belangrijk verschil.
Ze betalen op verzoek van TS niet binnen 14 dagen en mededelen nu pas te betalen wanneer ze openen.
Ik lees geen redenen waarom dit zo is dus ik kan alleen de conclusie trekken dat ze weigeren.
De wijze hoe ze communiceren zoals TS beschrijft kan ik geen andere conclusie trekken.

Tevens er bestaat ook nog eens een ondernemings risico maar goed zo kijk ik ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 10:56
(jarig!)
Het feit dat jij je binnen de bedenktijd beroept op je herroepingsrecht heeft niks te maken met het feit of hun sportscholen nou open of dicht zijn. Of dit de reden van jouw opzegging is staat daarbij buiten kijf.

Dit is nu een juridisch vraagstuk dat mijns inziens vrij eenvoudig op te lossen is. De sportschool moet naar rato jou het abonnementsgeld terug overboeken. Als jij dus dus binnen twee weken hebt opgezegd, dan moet men jou dus nog 50/52e deel terug overboeken binnen een redelijke termijn. Voor webwinkels is een redelijke termijn bijvoorbeeld 14 dagen.

Je hebt twee oplossingen:
1) Leg het voor aan je rechtsbijstand, die zullen dan eerst jou adviseren in de verdere communicatie richting sportschool, of erna zelf de communicatie van je overnemen.
2) Je hebt geen rechtsbijstand, check het juridisch loket, of stuur zelf een goed onderbouwde brief waarbij je aangeeft dat je niet wil wachten op een terugbetaling, gezien de termijn daarvan onbekend is en jij je beroept op het herroepingsrecht waarbij dus ook een redelijke termijn van terugbetaling van toepassing is.

[ Voor 0% gewijzigd door Terminus op 01-05-2020 10:45 . Reden: Zin liep niet helemaal lekker. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 17:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Een sportschool zou toch geen problemen met de cashflow moeten hebben? Je betaalt niet aan de receptie voor een training, maar tekent doorgaans voor een automatische incasso. Er zal nog steeds geld binnenkomen.

Hoe het ook zij: stel een brief op waarin je ze wijst op jouw onverschuldigde betaling, constateert dat ze ondanks herhaaldelijk verzoek niet hebben voldaan aan de terugbetalingsverplichting en hen in gebreke stelt. Deze brief verstuur je per e-mail en per post.

Hoe verder als men niet reageert of betaalt? Voor zo'n klein bedrag schakel je natuurlijk geen gerechtsdeurwaarder in, maar stel je zelf een dagvaarding op. De deurwaarder heb je volgens mij wel nodig om de dagvaarding rechtsgeldig te laten betekenen. Maar zover laat je het niet komen: als men na de ingebrekestelling in verzuim raakt, stuur je hen eerst een concept-dagvaarding. Hopelijk gaat daar voldoende dreiging van uit om hen van gedachten te veranderen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Misschien is dit een optie:

https://www.rechtspraak.n...ent-door-schuldeiser.aspx

Afbeeldingslocatie: https://e-legal.nl/media-resize/d567ba677e3d0b30d57773eda74659e6/faillissementsaanvraag.jpg

Als je juridisch op de meest agressieve wijze inzet, loop je misschien wat risico (op griffierechten, juridische kosten) maar heeft de tegenpartij ook al het belang om zo snel mogelijk te settelen.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Thijsmans schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:23:
Een sportschool zou toch geen problemen met de cashflow moeten hebben? Je betaalt niet aan de receptie voor een training, maar tekent doorgaans voor een automatische incasso. Er zal nog steeds geld binnenkomen.
Een sportschool heeft juist grote problemen met de cashflow. Jaarlijks verlengende abbonnementen met telkens 1 jaar erbij mag al een paar jaar niet meer.

Oftewel 90% oid van de klanten betaalt per maand en een hele hoop van die 90% die heeft momenteel ook simpelweg de betaling stopgezet omdat ze niet kunnen sporten. Terwijl alle andere kosten gewoon doorlopen voor die sportschool.

En een beetje sportschool kan ook niet echt bezuinigen omdat het personeel al vaak half-vrijwilligerswerk is en het geld voornamelijk in huur pand en apparaten zit en die rekeningen lopen gewoon door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yakmak
Gomez12 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:29:
[...]

Een sportschool heeft juist grote problemen met de cashflow. Jaarlijks verlengende abbonnementen met telkens 1 jaar erbij mag al een paar jaar niet meer.

Oftewel 90% oid van de klanten betaalt per maand en een hele hoop van die 90% die heeft momenteel ook simpelweg de betaling stopgezet omdat ze niet kunnen sporten. Terwijl alle andere kosten gewoon doorlopen voor die sportschool.

En een beetje sportschool kan ook niet echt bezuinigen omdat het personeel al vaak half-vrijwilligerswerk is en het geld voornamelijk in huur pand en apparaten zit en die rekeningen lopen gewoon door.
Toch is dat geen reden om daar het probleem van TS van te maken. Ik zou ook niet betalen voor iets waar ik niets voor krijg, het is geen liefdadigheidsinstantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:57
304euro + advocaatkosten, als het een principekwestie is en je kan het missen dan zou ik er voor gaan. De kans dat je wat terug krijgt na de preferent schuldeisers acht ik wel vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Laatst online: 06-10 17:08

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

3x3 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:29:

[Afbeelding]

Als je juridisch op de meest agressieve wijze inzet, loop je misschien wat risico (op griffierechten, juridische kosten) maar heeft de tegenpartij ook al het belang om zo snel mogelijk te settelen.
Een faillissement kun je niet in je eentje aanvragen, daargelaten of dit een reëele en betamelijke optie is onder de gegeven omstandigheden.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Laatst online: 22:10
https://steunvordering.nl/

Overigens denk ik niet dat je dit op dit moment moet willen. Normaliter treedt ik vrij agressief op, maar in dit geval heeft het allemaal weinig nut. Ook de rechtbank is immers gesloten.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op donderdag 30 april 2020 @ 16:25:
[...]

Dat hebben we telefonisch gisteren duidelijk gemaakt, maar daar hadden ze geen boodschap aan.
Wij hebben zoiets ook aan de hand met Hallmark. We hebben naar de kleinkinderen via Hallmark ballonnen verstuurd met garantie dat de helium een aantal dagen goed moet blijven in de ballon die lekvrij moet zijn. Een ballon hing na een paar uur al als een ouwe zatlap naar beneden. Gemeld bij Hallmark en geprobeerd per telefoon. Hallmark is onbereikbaar voor garantie. Toen maar via FB geprobeert. Binnen 1 dag een bericht van Hallmark die het afschuiven op het coronavirus en zeggen dat het ontzettend druk is. Daar heb je dus niets aan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Thijsmans schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:23:

Hoe het ook zij: stel een brief op waarin je ze wijst op jouw onverschuldigde betaling, constateert dat ze ondanks herhaaldelijk verzoek niet hebben voldaan aan de terugbetalingsverplichting en hen in gebreke stelt. Deze brief verstuur je per e-mail en per post.

Hoe verder als men niet reageert of betaalt? Voor zo'n klein bedrag schakel je natuurlijk geen gerechtsdeurwaarder in, maar stel je zelf een dagvaarding op. De deurwaarder heb je volgens mij wel nodig om de dagvaarding rechtsgeldig te laten betekenen. Maar zover laat je het niet komen: als men na de ingebrekestelling in verzuim raakt, stuur je hen eerst een concept-dagvaarding. Hopelijk gaat daar voldoende dreiging van uit om hen van gedachten te veranderen.
Na nog een week te hebben nagedacht en gewacht op bericht van Fit for Free gaat er van het weekend een ingebrekestelling uit.

Een faillissement aanvragen gaat mij voor nu nog wat ver, maar wachten op 1 september vind ik helemaal te zot. straks gaan ze in juli of augustus echt failliet en hebben ze mij al die tijd aan het lijntje gehouden

[ Voor 3% gewijzigd door President op 09-05-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sowieso zit een faillessements aanvraag pas veel verder in het traject en moet je simpelweg altijd beginnen met een ingebrekestelling.

Oftewel zonder je huidige ingebreke stelling kan je nog niet eens iets verder gaan doen...
En ik zou me wel bedenken wat de volgende stappen zouden moeten zijn als je 1 september te zot vindt dan zul je toch iets zwaarders uit de kast moeten trekken dan enkel een ingebrekestelling verwacht ik...

Ik verwacht dat ze wel meer ingebrekestellingen krijgen momenteel en die gewoon op de stapel na opengaan te behandelen donderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Nou, op de ingebrekestelling kregen we geen reactie. Maar weer gebeld en uiteindelijk via de mail bevestiging gekregen van ontvangst en dat ze hem 'gaan doorzetten naar iemand anders omdat ze niet weten wat ze hiermee moeten'..

zucht...

Nu maar netjes de aangegeven termijn in de ingebrekestelling afwachten voor de volgende stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Ondanks de ingebrekestelling heeft Fit for Free laten weten dat de verwachting is dat de restituties pas worden uitgekeerd op het moment dat de clubs weer open zijn.

Tot dan zijn de restituties on hold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminus
  • Laatst online: 23-09 10:56
(jarig!)
President schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:30:
Ondanks de ingebrekestelling heeft Fit for Free laten weten dat de verwachting is dat de restituties pas worden uitgekeerd op het moment dat de clubs weer open zijn.

Lastig verhaal dan, ze zullen voet bij stuk proberen te houden. Je kunt wachten, of als je het echt wil, verdere stappen ondernemen; dan zul je echter al snel juridische stappen moeten ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FFF is gestopt met incasseren dus dat zal de reden zijn dat ze niet zo happig zijn om je nu al terug te betalen. ze wachten dat ze weer geld hebben van andere leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:54
Thijsmans schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:09:
[...]

Een faillissement kun je niet in je eentje aanvragen, daargelaten of dit een reëele en betamelijke optie is onder de gegeven omstandigheden.
Onzin. Je kunt prima in je eentje een faillissement aanvragen. Sterker nog, ik denk dat 95% van de aanvragen door 1 aanvrager wordt gedaan. Om tot een faillissement te komen, moet je wel aantonen dat er meerdere schuldeisers zijn. Eitje hier, want de keten geeft zelf al aan alle restituties on hold te hebben gezet :+

Maar goed, het faillissement aanvragen voor een vordering van deze grote doe je alleen uit principe. Je hebt behoorlijke kans dat ze direct betalen nadat je het faillissement aanvraagt (het is een prima pressiemiddel), maar dan ben je wel al meer dan dat bedrag aan advocaatkosten kwijt.

Dus @President, eigenlijk kun je niet zo heel veel. Je hebt recht op terugbetaling, maar zult moeten bijten om betaling ook daadwerkelijk af te dwingen. Je zou er een heel gedoe van kunnen maken met dreigementen en het inschakelen van de Consumentenbond, kassa, etc. Maar of het je dat waard is? Helaas is dit, net zoals bij KLM, David vs Goliath. Pas als er in brede zin aandacht wordt besteed aan dit soort praktijken gaan dat soort clubs bewegen.

off-topic: Overigens hou ik wel van principezaken. Ik ben bezig met het opstellen van een dagvaarding voor een bedrag van 250 euro (dat met alle proceskosten etc. oploopt tot over de 500). Mijn wederpartij kon dit allemaal voorkomen door simpelweg in gesprek te gaan met me en een voorstel te doen, maar hij is nogal eigenwijs en dacht dat ik niet zou doorzetten :+ Het enige wat het mij kost is tijd, ik kan zelf de stukken opstellen en alle harde kosten kan ik op hem verhalen.

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Dan zou ik die erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-09 09:05

Enorm vervelende situatie dit natuurlijk, maar bij veel bedrijven is het nu ook een kwestie van kiezen tussen kwaden. Natuurlijk sta jij 100% in je recht. Maar op het moment dat de sportschool aan al haar verplichtingen voldoet kunnen ze wellicht hun personeel niet meer betalen. Sportscholen en veel andere bedrijven zitten nu gewoon in een enorm moeilijke positie en hebben weinig/geen cashflow. Ik zou in jouw geval ook balen, maar het wel gewoon afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:35
Ik denk dat een relativering op zijn tijd af en toe ook nuttig kan zijn. Het is vervelend, maar ik zou mijn humeur er niet aan willen opofferen.

Schrijf het bedrag mentaal af en probeer er een interessant traject van te maken, waar je je zelf niet in verliest.

Ik kan dit zelf niet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Terminus schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:39:
[...]

Lastig verhaal dan, ze zullen voet bij stuk proberen te houden. Je kunt wachten, of als je het echt wil, verdere stappen ondernemen; dan zul je echter al snel juridische stappen moeten ondernemen.
Het gaat mij niet om het geld, dat missen we niet. Het gaat ons vooral om twee dingen:
1. ze hadden vanaf het begin af aan eerlijk moeten zijn, in plaats ons 4 weken lang wijs maken dat het door 'een storing' kwam
2. een recht is een recht, hadden ze empathisch uitgelegd waardoor het niet lukt dan hadden wij er meer 'vrede' mee gehad.
Gunner schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 09:47:
FFF is gestopt met incasseren dus dat zal de reden zijn dat ze niet zo happig zijn om je nu al terug te betalen. ze wachten dat ze weer geld hebben van andere leden.
Alhoewel ik dat snap zat mijn vrouw nog in haar 14-dagen bedenkttijd. Naar mijn mening hebben ze het geld dan dus ook nog niet uitgegeven, maar is het gewoon 'ons geld' totdat de bedenktijd voorbij is. In dat opzicht zou het geld dus gewoon zonder probleem gerestitueerd moeten kunnen worden?
DeKever schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:58:
Ik denk dat een relativering op zijn tijd af en toe ook nuttig kan zijn. Het is vervelend, maar ik zou mijn humeur er niet aan willen opofferen.

Schrijf het bedrag mentaal af en probeer er een interessant traject van te maken, waar je je zelf niet in verliest.

Ik kan dit zelf niet trouwens.
Ik wil geen faillissement aanvraag gaan indienen en wil ook niet dat het honderden euro's voor mij of voor FfF gaat kosten om het geld terug te krijgen... Maar zelfs een 'het spijt ons' of 'sorry' of 'wij begrijpen dat dit vervelend voor jullie is' kan er niet eens vanaf... In dat opzicht hebben ze sowieso een toekomstige (blijvende) klant verloren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:35
President schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:56:
[...]

Ik wil geen faillissement aanvraag gaan indienen en wil ook niet dat het honderden euro's voor mij of voor FfF gaat kosten om het geld terug te krijgen... Maar zelfs een 'het spijt ons' of 'sorry' of 'wij begrijpen dat dit vervelend voor jullie is' kan er niet eens vanaf... In dat opzicht hebben ze sowieso een toekomstige (blijvende) klant verloren
Ik begrijp je volkomen, maar de kunst is jezelf niet te verliezen.

In dit geval moet geen euro's afschrijven maar je gevoelens, de opdracht blijft precies hetzelfde. Ga dit als een interessante casus beschouwen. Kan je dat niet zo laat het gaan. Mijn inschatting is dat je niks kunt winnen, anders dan een leerervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12

Tja, en daarmee heeft Fit for Free gewonnen en exact bereikt wat ze wilden.

Want nu Rutte heeft uitgesproken dat ze waarschijnlijk op 1 juli weer open mogen is een verdere rechtzaak oid ook zinloos, want zelfs al krijg je een spoedzaak met spoeduitspraak, dan alsnog is binnen 30 dagen betalen binnen een redelijke termijn.

Ik vind het bizar om te zien hoe Corona eventjes decennia lang opgebouwde consumentenrechten om zeep heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol fit for free heten en dan blijk je thuis niet fit voor een paar honderd euro.

Opties zijn genoemd, of je zet juridisch door of je wacht af.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Gomez12 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 21:28:
[...]

Tja, en daarmee heeft Fit for Free gewonnen en exact bereikt wat ze wilden.

Want nu Rutte heeft uitgesproken dat ze waarschijnlijk op 1 juli weer open mogen is een verdere rechtzaak oid ook zinloos, want zelfs al krijg je een spoedzaak met spoeduitspraak, dan alsnog is binnen 30 dagen betalen binnen een redelijke termijn.

Ik vind het bizar om te zien hoe Corona eventjes decennia lang opgebouwde consumentenrechten om zeep heeft geholpen.
Zo bizar om te zien dat bedrijven waarvan de cashflow totaal onverwacht maandenlang voor 100% opdroogt niet gewoon even onbeperkt geld uit het niets kunnen toveren en zich aan alle terugbetalingsregels kunnen houden en ook aan al hun overige verplichtingen t.a.v. personeel en huur etc voldoen terwijl daar 0 inkomsten tegenover staan!

Ja, zo werkt het dus op dit moment even niet. Het is vaak een kwestie van niet kunnen in plaats van niet willen. Je houden aan alle betalingsverplichtingen aan toeleveranciers, consumenten etc. zou binnen enkele weken vaak al leiden tot een faillissement. Daar wordt al helemaal niemand blij van, en al helemaal de consumenten niet die iets terug te vorderen hebben. In deze situatie is het uiteraard heel vervelend voor iedereen die langer op zijn geld moet wachten, maar het is wel een volstrekt logische gang van zaken. Het is even niet anders.

Laten we nu gewoon een beetje geduld en begrip hebben in deze crisis :). FFF en veel andere bedrijven zijn echt niet voor de lol in strijd aan het handelen met consumentenrecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Lan Mandragoran op 29-05-2020 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Lan Mandragoran schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:49:
[...]
Zo bizar om te zien dat bedrijven waarvan de cashflow totaal onverwacht maandenlang voor 100% opdroogt niet gewoon even onbeperkt geld uit het niets kunnen toveren en zich aan alle terugbetalingsregels kunnen houden en ook aan al hun overige verplichtingen t.a.v. personeel en huur etc voldoen terwijl daar 0 inkomsten tegenover staan!
A : Als dat het achterliggende principe zou zijn dan zou ik het nog niet eens zo erg vinden, dan zouden namelijk werkelozen oid ook geen rekeningen van bedrijven meer hoeven te betalen toch? Of werkt dat dan weer anders?
B : Maar wat ik veel interessanter vind is waar jij vandaan haalt dat er 0 inkomsten zijn, dat zou betekenen dat FFF dus buiten alle staatsregelingen etc valt. Het zou kunnen, maar het lijkt mij bijna onmogelijk behalve als je het als eigen keuze doet als bedrijf.
In deze situatie is het uiteraard heel vervelend voor iedereen die langer op zijn geld moet wachten, maar het is wel een volstrekt logische gang van zaken. Het is even niet anders.
Zolang we het ook maar gaan toepassen als de consument even wat krapper bij kas zit en daardoor even een paar rekeningen niet wil (oh nee, kan..) betalen...

Oftewel we schaffen incasssobureaus af, we schaffen gerechtsdeurwaarders etc af.
Laten we nu gewoon een beetje geduld en begrip hebben in deze crisis :). FFF en veel andere bedrijven zijn echt niet voor de lol in strijd aan het handelen met consumentenrecht.
Consumenten die incassokosten krijgen of die nog verder gerechtskosten of zelfs beslaglegging krijgen, die doen dat zeker wel voor hun lol? Waar is het begrip dan?

Toch heel erg apart hoe begrip en solidariteit en flexibiliteit en vele andere dingen waartoe opgeroepen wordt enkel maar 1 kant uit moeten werken... Richting de consument moet het blijven regels zijn regels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

President schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:56:
Alhoewel ik dat snap zat mijn vrouw nog in haar 14-dagen bedenkttijd. Naar mijn mening hebben ze het geld dan dus ook nog niet uitgegeven, maar is het gewoon 'ons geld' totdat de bedenktijd voorbij is. In dat opzicht zou het geld dus gewoon zonder probleem gerestitueerd moeten kunnen worden?
Zoals ik al eerder in het topic vroeg... heb je geen mogelijkheid om te storneren? Neem aan dat ze het per automatische incasso hebben gedaan. Je hebt zoals ik lees je heel erg coulant opgesteld en alle formele processen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Gomez12 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:25:
[...]

A : Als dat het achterliggende principe zou zijn dan zou ik het nog niet eens zo erg vinden, dan zouden namelijk werkelozen oid ook geen rekeningen van bedrijven meer hoeven te betalen toch? Of werkt dat dan weer anders?
B : Maar wat ik veel interessanter vind is waar jij vandaan haalt dat er 0 inkomsten zijn, dat zou betekenen dat FFF dus buiten alle staatsregelingen etc valt. Het zou kunnen, maar het lijkt mij bijna onmogelijk behalve als je het als eigen keuze doet als bedrijf.

[...]

Zolang we het ook maar gaan toepassen als de consument even wat krapper bij kas zit en daardoor even een paar rekeningen niet wil (oh nee, kan..) betalen...

Oftewel we schaffen incasssobureaus af, we schaffen gerechtsdeurwaarders etc af.

[...]

Consumenten die incassokosten krijgen of die nog verder gerechtskosten of zelfs beslaglegging krijgen, die doen dat zeker wel voor hun lol? Waar is het begrip dan?

Toch heel erg apart hoe begrip en solidariteit en flexibiliteit en vele andere dingen waartoe opgeroepen wordt enkel maar 1 kant uit moeten werken... Richting de consument moet het blijven regels zijn regels...
Echt letterlijk elke zin van je post is whataboutism.

Prima hoor, maar de vergelijking gaat een beetje mank. FFF zal op dit moment duizenden, zo niet tienduizenden schuldeisers hebben. En tienduizenden leden die niet betalen. Voor individuele gevallen bel je met het incassobureau en tref je een betalingsregeling; van een kale kip kun je immers niet kunt plukken. Van een bedrijf met tienduizenden schuldeisers kun je moeilijk verwachten dat met iedereen een persoonlijke regeling getroffen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Lan Mandragoran schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:32:
[...]
Echt letterlijk elke zin van je post is whataboutism.
Tja, ik beweer ten minste niet dat ze 0 inkomen hebben terwijl de staat er massa's geld inpompt.
Prima hoor, maar de vergelijking gaat een beetje mank. FFF zal op dit moment duizenden, zo niet tienduizenden schuldeisers hebben. En tienduizenden leden die niet betalen. Voor individuele gevallen bel je met het incassobureau en tref je een betalingsregeling; van een kale kip kun je immers niet kunt plukken. Van een bedrijf met tienduizenden schuldeisers kun je moeilijk verwachten dat met iedereen een persoonlijke regeling getroffen wordt.
FFF heeft ook honderden, zoniet duizenden medewerkers, oftewel als je het gewoon naar schuldeisers per medewerker gaat omrekenen zit er niet zo heel veel verschil met de gemiddelde consument hoor.
Een consument waar beslaglegging plaats vind heeft ook bijna nooit maar 1 schuldeiser hoor, die heeft eerst het ene gat met het andere proberen te vullen en daarmee ook tientallen schuldeisers gecreeerd.

Maar als ik het goed begrijp moet je dus bij weinig schuldeisers wel je aan de wet houden, maar als je boven een x grens komt dan hoeft dat niet meer? Aparte instelling... Want je kan dan dus beter schuldeisers hebben dan 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan Mandragoran
Gomez12 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:32:
[...]

Tja, ik beweer ten minste niet dat ze 0 inkomen hebben terwijl de staat er massa's geld inpompt.
Wow. Nu ook een persoonlijke whataboutism! Ja, ik had de NOW niet meegenomen, dat klopt. Ik zie dat niet als een echte cashflow, omdat het enkel en alleen gebruikt mag worden om medewerkers deels uit te betalen.
[...]

FFF heeft ook honderden, zoniet duizenden medewerkers, oftewel als je het gewoon naar schuldeisers per medewerker gaat omrekenen zit er niet zo heel veel verschil met de gemiddelde consument hoor.
Een consument waar beslaglegging plaats vind heeft ook bijna nooit maar 1 schuldeiser hoor, die heeft eerst het ene gat met het andere proberen te vullen en daarmee ook tientallen schuldeisers gecreeerd.
Weer whataboutism. En geen supergoede vergelijking tevens, dit omrekenen van schuldeisers per medewerker. Lijkt me niet heel werkbaar om alle sportschoolmedewerkers persoonlijke regelingen te laten treffen met schuldeisers.
Maar als ik het goed begrijp moet je dus bij weinig schuldeisers wel je aan de wet houden, maar als je boven een x grens komt dan hoeft dat niet meer? Aparte instelling... Want je kan dan dus beter schuldeisers hebben dan 10.
En ook nog een stropopredenering! Nee, dat begrijp je niet goed. Iedereen moet zich aan de wet houden. Soms is het alleen niet mogelijk zonder geld te toveren.

Voor nu stop ik overigens met reageren op al deze rare drogredenaties, de zin ervan ontgaat me volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:37
@President en heb je je geld al terug? Of moeten we met hooi vorken langs komen? Lijkt mij ook wel eens leuk. Al moeten we dan wel bedrijfsnaam hebben en dat mag natuurlijk niet.☹️🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
loki504 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:13:
@President en heb je je geld al terug? Of moeten we met hooi vorken langs komen? Lijkt mij ook wel eens leuk. Al moeten we dan wel bedrijfsnaam hebben en dat mag natuurlijk niet.☹️🤣
Nope, gratis fit is nog steeds niet over de brug gekomen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
President schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:03:
[...]

Nope, gratis fit is nog steeds niet over de brug gekomen...
Dat wel erg want ze zijn nu gewoon open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
loki504 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:05:
[...]

Dat wel erg want ze zijn nu gewoon open.
Ja, ik weet niet goed wat ik nu kan doen... Alle opties kosten mij geld, dat is belachelijk. Ze geven aan dat ze restituties nog niet kunnen uitkeren en bedanken ons 'voor het begrip en het wachten'...

[ Voor 7% gewijzigd door President op 11-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:13:
[...]

Ja, ik weet niet goed wat ik nu kan doen... Alle opties kosten mij geld, dat is belachelijk. Ze geven aan dat ze restituties nog niet kunnen uitkeren en bedanken ons 'voor het begrip en het wachten'...
Tijd om social media vol te spammen.

Geld weg for free dan maar publiek aan de schandpaal. Dat werkt meestal beter.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2020 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Tijd om social media vol te spammen.

Geld weg for free dan maar publiek aan de schandpaal. Dat werkt meestal beter.
Ook op Social media contact geprobeerd, geen succes. Afgelopen week nog geprobeerd te bellen, kom in de wachtrij te staan waarna de verbinding wordt verbroken.

Gok dat we wel kunnen fluiten naar het geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
President schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Ook op Social media contact geprobeerd, geen succes. Afgelopen week nog geprobeerd te bellen, kom in de wachtrij te staan waarna de verbinding wordt verbroken.

Gok dat we wel kunnen fluiten naar het geld
Klinkt als dat je er een dagvaarding uit moet gooien. Dan kunnen ze heel snel het geld inc dagvaarding overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoeHoe
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-01-2024
Na diverse e-mails met onder andere 2x ingebrekestelling hebben wij nog steeds ons geld niet terug van FFF.
Mijn man is jaren lid geweest en wij betalen altijd in januari voor een heel jaar. Begin maart opgezegd vanwege een verhuizing, dichtsbijzijnde FFF is ruim 40 km verder.

De opzegging ging allemaal prima, snel een bevestiging ontvangen dat we 150 euro terug gaan krijgen en dat het abonnement miv half april is beeindigd.

Toen kwam Corona en jullie raden het al, nog steeds geen geld terug. In het begin was het steeds, over 2 weken moet u het hebben, en in mei kwam het hoge woord eruit, we kunnen niet terugbetalen, we kunnen pas weer betalen als de sportscholen open zijn.
Deze zijn nu een maand open, dus 2 weken terug maar weer een ingebrekestelling (nr. 2) gestuurd met als uiterste datum 1 augustus.

Indien zij niet voor die datum hebben betaald(waar wij van uit gaan), gaan wij onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Waarschijnlijk gaan we het geld dan krijgen van de rechtsbijstandsverzekering, wat ik dan wel weer jammer vind, want FFF "leert" daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
BoeHoe schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:39:
Na diverse e-mails met onder andere 2x ingebrekestelling hebben wij nog steeds ons geld niet terug van FFF.
Mijn man is jaren lid geweest en wij betalen altijd in januari voor een heel jaar. Begin maart opgezegd vanwege een verhuizing, dichtsbijzijnde FFF is ruim 40 km verder.

De opzegging ging allemaal prima, snel een bevestiging ontvangen dat we 150 euro terug gaan krijgen en dat het abonnement miv half april is beeindigd.

Toen kwam Corona en jullie raden het al, nog steeds geen geld terug. In het begin was het steeds, over 2 weken moet u het hebben, en in mei kwam het hoge woord eruit, we kunnen niet terugbetalen, we kunnen pas weer betalen als de sportscholen open zijn.
Deze zijn nu een maand open, dus 2 weken terug maar weer een ingebrekestelling (nr. 2) gestuurd met als uiterste datum 1 augustus.

Indien zij niet voor die datum hebben betaald(waar wij van uit gaan), gaan wij onze rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Waarschijnlijk gaan we het geld dan krijgen van de rechtsbijstandsverzekering, wat ik dan wel weer jammer vind, want FFF "leert" daar niet van.
/Edit excuses ik dacht dat het mogelijk was.
Je kan uiteraard wel je RBV links laten liggen zelf dagvaarden.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 28-07-2020 09:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-10 19:26
@loki504
Klinkt niet heel logisch.
De verzekering keert de volledige schade uit (150 euro) en je gaat dan alsnog 150 euro eisen bij FFF?
Stel dat FFF alsnog uitkeert, dan moet die 150 euro terug naar de verzekering lijkt mij? Aangezien je geen schade meer hebt. Je kan niet meer overhouden dan de originele schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Met de uitkering door de RB cedeer je je vordering op FFF natuurlijk ook aan de RB. Die kun je dan niet meer innen, dat kan alleen de RB nog voor zichzelf doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 09:15
3x3 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 13:29:

[Afbeelding]

Ik zou ook faillissement aanvragen als ik probeer in te loggen met de reader van de ABN op een stuk papier. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
Faillissement aanvragen gaat wellicht wat ver, maar het begint zo te horen langzaam maar zeker toch echt tijd te worden voor een dagvaarding. Zijn ze al in gebreke gesteld en heb je het verzuim al aangezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Zou je ook niet een gezamelijk een zaak kunnen beginnen. Gezien er op Tweakers al 2 mensen zijn die het zelfde hebben. Zullen er in Nederland vast meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
SkiFan schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 09:38:
Faillissement aanvragen gaat wellicht wat ver, maar het begint zo te horen langzaam maar zeker toch echt tijd te worden voor een dagvaarding. Zijn ze al in gebreke gesteld en heb je het verzuim al aangezegd?
Ingebrekestelling is al gestuurd ten tijde van dit topic en bevestiging ontvangen. Daarna meerdere keren nog gesproken en 'geld komt eraan, alleen onduidelijk wanneer'

Vandaag om 9u meteen bij opening de klanten service gesproken. De medewerker kan niks betekenen. Sprak tegen dat er sprake is van faillissement. Gaf aan dat we door een manager wilde worden teruggebeld. Hij gaf aan dat we verzoek konden indienen en dat hij nummer zou doorgeven, maar liet wel weten dat we waarschijnlijk toch niet gebeld zouden worden.

Helaas hier geen rechtsbijstand. Ik heb geen ervaring met juridische aanpak en wil ook geen 150 euro moeten betalen om uiteindelijk mijn 250 euro terug te krijgen (en dus effectief maar 100 over te houden). Geen idee ook wat er gebeurt als we vandaag procedure opstarten en ze morgen het geld storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
Geld wat je uitgeeft aan dagvaarding komt bij de vordering erbij, dat krijg je bij een toewijzend vonnis gewoon terug. Het gaat dan overigens om zo'n 110€ kosten om de aanmaning te betekenen, en een beperkt bedrag griffierechten. Maar goed, die kost gaat voor den baat uit.

Overigens, vaak is het uitbrengen van de dagvaarding al voldoende. Wil je niet gelijk zo ver gaan, dan is het ook redelijk gebruikelijk om een concept dagvaarding naar de afdeling juridische zaken van FFF te sturen. Zorg er wel voor dat die helemaal klaar is om door een deurwaarder uitgebracht te worden. Dan geef je ze als het ware nog een paar dagen om toch over de brug te komen voordat je de dagvaarding uitbrengt.

[ Voor 8% gewijzigd door SkiFan op 28-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoeHoe
Ik heb bij klachtenkompas van de consumentenbond ook een klacht neergelegd, staan er meerdere zag ik. Normaal gesproken kan je binnen tien dagen een antwoord van het bedrijf verwachten.We gaan het zien.

Wij wachten nog 10 dagen en dan is het geduld op en gaan we de rechtbijstandsverzekering inschakelen. Het is de makkelijkste weg, maar we kunnen het geld goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nu op sociale media delen is het enige wat je kan. Bescherm je medemens!
Ik ben er gelukkig zelf al jaren geleden vertrokken (ook met moeite, als het aankomt op stoppen, opzeggen, geld terug......beginnen de problemen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Update:
Een FFF medewerker belde om door te geven dat het geld terug gestort is inclusief 4 procent rente en dat het uiterlijk mandag op de rekening zal staan

Zoals jullie wel begrijpen wacht ik eerst maar af tot dinsdag voordat ik een vreugdedansje doe omdat we eindelijk ons geld terug hebben :-P

Edit: en we hebben het geld binnen! Geen idee of het komt door belletje met klantenservice, klachten op allerlei websites of de mail naar het overkoepelende investeringsbedrijf :-)

[ Voor 23% gewijzigd door President op 30-07-2020 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoeHoe
Morgen dan ook maar eens bellen, want hier nog steeds niets binnen. Ben wel benieuwd naar het mail adres van het overkoepelende investeringbedrijf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoeHoe
Vorige week de rechtsbijstandsverzekering ingeschakeld en gisteren stond het bedrag op de rekening, plus een kleine vergoeding voor het wachten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.