Toon posts:

dataverkeer om zeep.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn dataverkeer maar ik heb ondertussen geen idee meer of het nu een hardware of software probleem is dus ik heb maar voor de "hardware algemeen" gekozen. Mocht dit fout zijn dan verplaatsen jullie hem wel neem ik aan.

Wat is het verhaal:
Ik beschik over een abbo bij Cable Wanadoo. Ik heb nog het oude modem, het DEMOS-ding. Sinds een paar dagen lukt het me niet meer om dataverkeer tot stand te brengen. Ik heb niets gewijzigd aan de bekabeling (de hoofdkabel in de meterkast is gesplit, 1 naar de TV, en 1 naar het modem). Er zijn ook geen wijzigingen in de hardware in de Pc geweest.

Het inbellen gaat probleemloos, hij maakt verbinding, controleert userid en wachtwoord en klaar is kees. Wat echter niet lukt is het opvragen van Internetpagina's (hij vindt ze gewoon niet), het ophalen of versturen van emailberichten (krijg een socketfout) en het benaderen van nieuwsgroepen. Applicaties als ICQ of Audiogalaxy werken ook niet meer (geen connectie mogelijk).

Natuurlijk heb ik al het nodige gedaan om de fout op te sporen, maar zonder succes. Dit is wat ik al geprobeerd heb;

· De winsock.dll en de wsock32.dll opnieuw vanaf de win98SE cd gehaald (ik draai dus op win98SE).
· Met msconfig alle opstartzaken eruit gekiept zodat er geen coonflicten zijn met opstartprogramma's
· Met fsc een totale controle gedaan, geen fouten gevonden
· Zaken die problemen zouden kunnen geven (Kaaza bijvoorbeeld of webhancer) ge-uninstalled)
· Gekeken of ik kan pingen. Ping naar localhost gaat goed. Ping naar primaire en secundaire dns ging niet. Ping naar een www.xxxx.nl adres ging niet (onbekende doelhost)
· Ik heb de modem eruit gegooid (zowel in configuratie/modems als uit apparaatbeheer) en opnieuw geinstalleerd, geen succes, probleem bleef.
· De com-poort eruit gekiept en weer aangemaakt, niets geholpen
· Het netwerk en de tcp-ip eruit gegooid en weer geïnstalleerd (vanaf de win-cd)
· Een nieuwe externe toegang gemaakt, nakko.
· Windows opnieuw geïnstalleerd, over de bestaande heen.
· Hyperterminal geprobeerd, inbellen gaat probleemloos. Overigens vindt bij het inbellen ook (een klein beetje) dataverkeer plaats voor de handshake, is maar een paar Kbyte).
· Uiteindelijk, moedeloos als ik was, de C:\schijf geformateerd (eerst een ghost gemaakt) en windows clean geïnstalleerd. Externe toegang gemaakt. Modem geïnstalleerd. Precies hetzelfde probleem. 1 verschil, ik kan nu wel weer de primaire ensecundaire DNS pingen. Een www pagian echter nog altijd niet. Mail werkt evenmin.

Ik weet zeker dat de instellingen correct zijn (modem, externe toegang en de account in outlook).
Kortom: schiet mij maar lek, ik weet het echt niet meer. Het zou dus hardware kunnen zijn maar wat dan? Modem werkt wel, inbellen lukt prima. De bekabeling is volgens mij ook in orde, tv kijken (er zit een tv-kaart in) gaat uitstekend.

Wie o wie heeft nog suggesties???

Zwaluw

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:46

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Casema bellen of ze problemen met het netwerk hebben, anders modem laten vervangen.

I play my enemies like a game of chess...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik heb dit probleem ook een keer gehad... na 1 dag was het opeens voorbij weet nog steeds niet wat het is geweest

blup

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 13:07
Het lijkt erop dat de DNS servers van je provider eruit liggen.
Probeer eens te internetten naar een IP nummer (http://xxx.xxx.xxx.xxx/

en bellen met je ISP kan nooit kwaad...

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

Verwijderd

Kan toch kloppen dat je de dns niet kan pingen?

Tenminste ik heb diversen kennisnet netwerken geïnstalleert en bij kennisnet ken je ook de dns niet pingen.