Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatmike
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-07 20:48
Ik ben op zoek naar een tablet die aan mijn wensen voldoet (zie hieronder).

Volgens mij heb ik, voor het beoogde gebruik, geen supersnelle of moderne tablet nodig. Advies met betrekking op oudere tablets die aan mijn wensen voldoen is dus ook absoluut welkom, zeker gezien mijn budget.

Beoogd gebruik:
  • (Aan)tekeningen maken (in bijv. OneNote)
  • E-books en strips lezen
  • (Niet heel zware) spelletjes spelen (zou leuk zijn, geen vereiste)
Mijn wensen:
  • Budget € 200
  • Android of Windows
  • Schermdiagonaal tenminste 13 inch, bij voorkeur groter (max. 16 inch)
  • Schermresolutie 1920x1080 of vergelijkbaar
  • Wifi
  • Opslag: tenminste 16GB, bij voorkeur meer
  • SD of Micro SD cardreader
  • Mag een ouder model cq. 2e-hands zijn
  • Met stylus (dedicated, niet zoiets)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterTilly
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 19:02
De enige tablet met een scherm van 13" die mij direct te binnen schiet is de Ipad Pro, maar dat ga je zelfs 2e hands niet redden met een budget van €200,- vrees ik.

Ik heb zelf een Galaxy Tab A 10.1 2019 en ben daar best tevreden over, is alleen geen snelheidsmonster. Ticks all the boxes, behalve de dedicated stylus. Waar je naar linkt vind ik overigens voor bepaalde activiteiten prima werken tbh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 22:00
De beste optie die ik zie is de Lenovo Miix 520-12IKB BE. Deze tikt de meeste boxes en is maar €92 op Amazon.nl! Deze heeft alleen geen stylus maar wel 256 GB aan opslag en Windows 10 Pro

Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatmike
SuperToine123 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 00:43:
De beste optie die ik zie is de Lenovo Miix 520-12IKB BE. Deze tikt de meeste boxes en is maar €92 op Amazon.nl! Deze heeft alleen geen stylus maar wel 256 GB aan opslag en Windows 10 Pro

Hoop dat dit helpt!
Volgens mij gaat er iets mis. De Lenovo die je noemt is niet te vinden op Amazon.nl en volgens Tweakers schommelt de prijs tussen € 1200 en € 1500...

Ik ben heel benieuwd naar je bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Let op dat het ook om de Belgische variant gaat, dus met AZERTY toetsenbord van fabriek af (is wel makkelijk aan te passen want software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

99ruud99 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:18:
Let op dat het ook om de Belgische variant gaat, dus met AZERTY toetsenbord van fabriek af (is wel makkelijk aan te passen want software).
Dit is een tablet met aanklikbaar toetsenbord zoals de Microsoft Surface. Bij een BE versie krijg je dus waarschijnlijk een echt hardwarematig AZERTY-toetsenbord.

zoals @flatmike al aanhaalt kost die heel veel meer dan € 200. Misschien bedoelt @SuperToine123 alleen het toetsenbord?

Ik ben het verder eens met Basvanasperdt: de meest recente Galaxy Tab 10.1 is een aardig apparaat. Verwacht er geen wonderen van, maar hij is snel genoeg voor dagelijks gebruik.
Als je echt een dedicated pennetje wil, moet je eerder kijken naar de Tab S serie. Als je die tweedehands wil hebben, kom je misschien wel onder de € 200. Het scherm daarvan is vaak mooier (OLED, redelijk hoge resolutie) en de hardware sterker, dus een iets ouder model kan nog wel voldoen. Bij V&A zie ik alleen nog maar een S2 onder de € 200, en die begint toch wel serieus oud te worden met Android 6 en maar 32Gb opslag (wel uitbreidbaar).

Een grote tablet van 13-16" ga je echt niet tegenkomen. Als je echt die grootte wil, moet je eerder kijken naar een 2-in-1 laptop, maar die zijn normaalgesproken veel zwaarder. Misschien is een oudere Surface nog wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:47
Waarom bekruipt mij het vermoeden dat TS zelf nog totaal niet heeft rondgekeken? Dan had hij geweten dat 13 inch + haast niet voorkomt, al helemaal niet in deze prijsklasse.
Of vergist hij zich in hoe gigantisch 13 inch is voor een tablet?
Welke tablets heb je al gezien die je prima formaat vindt?

Goedkoopste nieuwe is 271 euro maar dan heb je maar 2 GB ram

[ Voor 9% gewijzigd door 99ruud99 op 01-05-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:29
Als je bereid bent zelf te flashen zou je kunnen proberen een note pro 12.2 te vinden, al zijn ze wel vrij zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 22:00
Sorry voor mijn eerdere post. De pricewatch was geglitch en gaf een bijzonder lage prijs van €92 aan terwijl de echte prijs veel hoger ligt. Ik ben wel nog even verder gaan zoeken maar de goedkoopste nieuwe die de meeste boxes tikt is de Xoro MegaPAD 1404 V4 zwart

Als je gaat kijken naar gebruikte tablets kan je kijken naar een Microsoft Surface 2 64GB en de Samsung Galaxy TAB

Hoop dat dit helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flatmike
99ruud99 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:58:
Waarom bekruipt mij het vermoeden dat TS zelf nog totaal niet heeft rondgekeken?
Juist omdat ik zelf eerst rond heb gekeken ben ik hier uitgekomen.. :)

Ik heb inderdaad gemerkt dat er maar weinig tablets zijn in het formaat dat ik zoek, helemaal binnen mijn budget. Vandaar dat ik met dit topic ook vooral op zoek ben naar advies wat betreft oudere cq. tweedehands modellen.
gwystyl schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 08:33:
[...]Een grote tablet van 13-16" ga je echt niet tegenkomen. Als je echt die grootte wil, moet je eerder kijken naar een 2-in-1 laptop, maar die zijn normaalgesproken veel zwaarder.
Gewicht is geen bezwaar dus een 2-in-1 laptop is een prima optie, dank voor dit inzicht! Advies hieromtrent ook zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

gwystyl

Beugeltje dan maar?

flatmike schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:35:
[...]

Gewicht is geen bezwaar dus een 2-in-1 laptop is een prima optie, dank voor dit inzicht! Advies hieromtrent ook zeker welkom!
Dat kan inderdaad als hij op tafel/standaard staat, maar als je hem in je hand houdt kan dat vies tegenvallen. Een beetje laptop is >1 kg, en tablet vaak maar 350g of daar in de buurt. Ik heb zelf een Lenovo Yoga 2 13", en de paar keer dat ik die als tablet heb proberen te gebruiken, kreeg ik na een paar minuten al kramp in mijn hand en arm. Een Surface is dan waarschijnlijk handzamer.

In het algemeen geldt denk ik dat een Windows computer wat meer futureproof is dan een Android tablet. Windows 10 is een rollende release, dus die blijft updates krijgen. Windows 7 is volgens mij nog steeds gratis te upgraden naar Windows 10. Android tablets staan niet bepaald bekend om updates, laat staan snel, vaak of lang. De door mij genoemde Tab S2 heeft nog Android 7 gekregen, maar verder alleen tot juli vorig jaar elk half jaar.

Nieuwe 2-in-1 laptops beginnen rond de € 400, maar als je even in de pricewatch rondkijkt, vind je wel namen die nu nog gebruikt worden en die bruikbaar zijn als zoekterm, zoals Lenovo Yoga, Microsoft Surface of HP x360

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 01-05-2020 09:59 ]

Pagina: 1