Welke transceiver moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvgansewinkel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-09 13:43
Beste mede-tweakers

Aangezien we toch wat meer tijd hebben in deze crisis ben ik begonnen met een 10 gbit netwerk te leggen tussen mijn servers.

Ik heb voor een prikkie 2x IBM QLogic QLE8142 PCIe 10Gbps CNA weten te bemachtigen.

Echter ben ik een leek op dit gebied en weet ik niet welke transceivers hiervoor geschikt zijn :S

Graag jullie advies(linkje naar website met info is ook meer dan welkom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Hoe lang moeten de kabels zijn? Als je onder de 10meter blijft kan je dac kabels gebruiken.

Mocht je langer moeten, dan zou ik je aanraden om single mode te gaan trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvgansewinkel
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-09 13:43
Endpoint schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:02:
Hoe lang moeten de kabels zijn? Als je onder de 10meter blijft kan je dac kabels gebruiken.

Mocht je langer moeten, dan zou ik je aanraden om single mode te gaan trekken
De afstand die overbrugt moet worden zit onder de 10 meter. Maar de grootste vraag die ik heb is of er specifieke transceivers gebruikt moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Nu online
Voor thuisnetwerken zou ik dan gewoon White label dac kabels nemen.

Bijvoorbeeld van www.fs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
cvgansewinkel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:06:
[...]

De afstand die overbrugt moet worden zit onder de 10 meter. Maar de grootste vraag die ik heb is of er specifieke transceivers gebruikt moeten worden
Dat ligt aan de toepassing die je hebt,
Jouw kaarten hebben SFP+ poorten, hier moeten dus SFP(+) kabels/transceivers in.
Wat @Endpoint al zegt voor jouw toepassing is een DAC kabel het goedkoopste/makkelijkste, je hoeft immers maar 1 kabel te kopen i.p.v. 2 tranceivers plus glasvezelpatche(s)/kabel(s).
Moet je bijvoorbeeld paar honderd meter overbruggen kan je bijvoorbeeld een 10GBASE-SR (multimode) transceivers gebruiken of een 10GBASE-LR (single mode, 10km) transceivers.
Wil je nog verder? 10GBASE-ER (40km), nog verder? 10GBASE-ZR (80km) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:12
cvgansewinkel schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:52:
Beste mede-tweakers

Aangezien we toch wat meer tijd hebben in deze crisis ben ik begonnen met een 10 gbit netwerk te leggen tussen mijn servers.

Ik heb voor een prikkie 2x IBM QLogic QLE8142 PCIe 10Gbps CNA weten te bemachtigen.

Echter ben ik een leek op dit gebied en weet ik niet welke transceivers hiervoor geschikt zijn :S

Graag jullie advies(linkje naar website met info is ook meer dan welkom)
Volgens mij moet je gewoon de documentatie van IBM even nazoeken welke optics zijn ondersteunen en vanaf daar naar compatible Optics zoeken.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

levert voldoende leesvoer, de eerste hit komt al op een manual met de originele SKU's uit.

Dan kom ik bijvoorbeeld uit op 10Gbase-SR als IBM 49Y4218, eventuele DAC's kunnen ook, maar SM optics lijken niet ondersteund.

https://www.flexoptix.net...ddm-dom.html?co3089=80032

[ Voor 27% gewijzigd door mash_man02 op 30-04-2020 17:15 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

Pagina: 1