Motion Artifacts Philips 55OLED854/12

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyvhugten
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 27-10-2020
Hallo,

Ik ben sinds 3 weken de trotse eigenaar van de 55oled854/12 van Philips

Mooi toestel, mooie vormgeving en mooi beeld. Echter zit ik met een groot probleem.

Motion artifacts, vooral op 24p content (netflix) ik weet het een veel voorkomend issue bij TV's en naar wat ik gelezen heb juist meer bij OLEDS is vanwege de lage response tijd van het scherm waardoor een beeld langer te zien is op het scherm.

Nu heb ik al vanalles geprobeerd en ook contact gehad met Philips (deze kwamen met nieuwe firmware e.d die niks uithaalde en zelfs in feite een oudere firmware versie was). Het probleem zit hem in de Perfect natural motion beeldverbeteraar. Deze kan ingesteld worden op minimum medium en maximum en zorgt ervoor dat mijn beeld niet stottert doormiddel van BFI en nog wat technieken (niet duidelijk terug te vinden). Zet ik hem uit, dan stottert mijn beeld heel erg, dus is niet mee te kijken. En al zet ik hem maar op minimum dan begin ik al Motion artifacts te zien. Philips concludeert dat ik moet kiezen tussen stotterend beeld of soms bij complexe beelden artifacts. Echter vind ik dat de artifacts veel voorkomen bij elk object dat maar bijv sneller voor een achtergrond beweegt. Je moet wel goede ogen hebben om het te zien, maar toch blijf ik het zien. LG heeft instellingen m.b.t trumotion en real cinema die dit probleem oplossen. Echter bij de Philips TV's kan ik dit dus niet achterhalen.

Wie kan me hiermee helpen en dolgelukkig maken ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij Phillips is natural motion frame interpolatie. Perfect clear motion is frame insertion. Hierbij wordt het beeld normaal gesproken donkerder en moet je de helderheid omhoog zetten. Verder heb je nog in motion stijl een aantal opties. Deze moet op persoonlijk staan om interpolatie of insertion te kunnen activeren.

Je zou dit kunnen doen en alleen; clear motion op aan zetten en natural motion op uit. Insertion zorgt voor flikkering en een donkerder beeld. Inerpolatie zorgt voor artifacts en soe. Verder kan je ook enkel in motion stijl voor de optie fillm/movie kiezen. Uiteindelijk moet je een balans vinden tussen de presets welke voor jou werkt. Voor de een zou dat zijn met natural motion (interpolatie) uit en clear motion (insertion) op minimum en voor de ander minimum interpolatie en medium insertion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyvhugten
Dank voor je reactie.

Ik heb op dit moment de insertion maar op max gezet om te proberen het probleem te ondervangen. Maar zonder interpolatie blijft het beeld schokkerig. Ongeacht de insertion instelling. De motion stijlen zijn mijn inziens niks meer dan een voorinstelling van de insertion en interpolatie zoals jij omschrijft. Maar het frustreert me dus dat er volgens mij geen enkele mogelijkheid is om zonder interpolatie te kijken en dus artifacts te voorkomen.

Want dit zijn de enige instellingen die daarvoor dienen toch ?

Ik wil dus eigenlijk weten of er nog een mogelijkheid is de artifacts te ondervangen zonder stotterend beeld te hebben.

De insertion zou toch eigenlijk ook moeten zorgen voor minder schokkerig beeld, zelfs bij 24p content?

Alvast bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Een andere TV halen. Ik heb zelf ook een Philips, maar motion is gewoon niet hun sterke punt. Een LG of Sony OLED gaat daar beter mee om.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remyvhugten
Dank voor je reactie,

Maar dat vind ik onzin. Alle reviews op tweakers en home cinema roemden ze juist voor hun motion handling en beeldkwaliteit daarom baal ik er ook zo van dat dit achteraf tegen valt. Ik weet dat beelkwaliteit behoorlijk persoonlijk is, maar het vreemde is dat dit probleem toch wel een OLED probleem is dat niet alleen bij philips geldt. Dit lees je alleen in geen enkele review over OLED's.
Alleen als je gaat zoeken na problemen kom je het tegen.

Het is zelfs zo dat mijn vorige ks7000 van samsung van 2016 mooier beeld had dan de OLED die ik nu heb op zwartwaarden na waarschijnlijk. Het bevreemd me gewoon.

Maar nu wil ik graag weten hoe we het probleem eventueel zouden kunnen oplossen, als het op te lossen valt. Anders moet ik misschien terug naar de oude techiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Jammer. Ik heb hier totaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
remyvhugten schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:40:
Dank voor je reactie,

Maar dat vind ik onzin. Alle reviews op tweakers en home cinema roemden ze juist voor hun motion handling en beeldkwaliteit daarom baal ik er ook zo van dat dit achteraf tegen valt. Ik weet dat beelkwaliteit behoorlijk persoonlijk is, maar het vreemde is dat dit probleem toch wel een OLED probleem is dat niet alleen bij philips geldt. Dit lees je alleen in geen enkele review over OLED's.

Het is zelfs zo dat mijn vorige ks7000 van samsung van 2016 mooier beeld had dan de OLED die ik nu heb op zwartwaarden na waarschijnlijk. Het bevreemd me gewoon.

Maar nu wil ik graag weten hoe we het probleem eventueel zouden kunnen oplossen, als het op te lossen valt. Anders moet ik misschien terug naar de oude techiek.
ik denk dat er heel wat anders aan de hand is..

normaal gesproken moet je bij philips niet te veel flauwekul activeren

zoveel mogelijk functies uitschakelen is meestal beter

wat voor input gebruik je?

wat voor signaal?

wat voor connectiemethode?

geef eens een volledig plaatje van je setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyvhugten
Ik heb geen hele uitgebreide setup. Namelijk deze tv, ps4 en horizon box van ziggo. Beide aangesloten op hdmi met high speed hdmi kabel.

De content is gewoon de built-in netflix app. Hier zijn de meeste problemen (24p)

Uitschakelen, akkoord als dat kon. De interpolatie uitzetten zorgt ervoor dat de artifacts verdwijnen maar het beeld is dan niet meer vloeiend. Het hakkelt dan heel erg (judder/stutter geloof ik dat dat heet) met insertion lijkt er niks te veranderen.

https://www.avforums.com/...facts+philips&o=relevance

Hier omschrijven meer mensen het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:11
remyvhugten schreef op donderdag 30 april 2020 @ 19:40:
Dank voor je reactie,

De philips oled heeft naar mijn inziens 1 van de beste beelden. Ik wilde in januari de lg oled c9 kopen maar in de winkel stond deze naast de philips oled en er was kabel tv op.. De philips had veel beter upscaling beeld.. Dus ik heb het er maar bij gelaten. De philips was 300 euro duurder dan de 1300 van de lg toen en de philips was mij te laag op de voet. Sowieso wil ik de tv hoger en zeker als er een soundbar voor ""moet"" of wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyvhugten
De beeld kwaliteit is ook prima, de motion handling niet. Daar gaat mijn vraag over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:35
Hou er vooral rekening mee dat alle streaming diensten (Netflix, Disney+, Apple TV+, etc) de bitrate en daarmee de kwaliteit van de streams hebben verlaagd, omdat iedereen nu thuis zit ivm Covid-19. Ik merk ook degelijke motion artifacts op mijn LG OLED tv.

Je kan eens kijken of je het ook ervaart bij het afspelen van een bronbestand van hoge kwaliteit zoals een .mkv bestand of een Blu-ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Heb je ook geprobeerd om zowel natural als clear motion uit te zetten en alleen een van de motion stijlen (behalve persoonlijk) te gebruiken? Ondanks dat het presets zijn... Eigenlijk wat Philips hier suggereert. Men zegt dat ‘film‘ voldoende is voor het wegwerken van judder, en ‘standaard’ voor vloeiende pan-beelden.

Bovenstaand of een balans/mix van natural- en clear motion zijn de enige opties hiervoor. Clear motion zou in ieder geval zorgen voor een correcte 5:5 pulldown functie. Probeer verder via verschillende bronnen af te spelen. Via de native-tv-apps, een externe box of cast. Als je het via een app doet pas de kwaliteit in 'over de app' aan in 'hoog'.

Deels blijft het een eigenschap van 24p content (lage frame rate) in combinatie met de (bijna) instant pixel response van oled's en de sample-and-holdtechniek wat het effect versterkt. Ooggevoeligheid en de effectiviteit/implementatie van de 'hulp' features van de fabrikant spelen een rol. De verwerking kan persoonlijke voorkeur zijn. Dezelfde content zou je dan op andere oled's moeten afspelen om te kijken of dit het geval is.

[ Voor 7% gewijzigd door benbaba op 01-05-2020 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-06 16:59

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

astonmbp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:07:
Je kan eens kijken of je het ook ervaart bij het afspelen van een bronbestand van hoge kwaliteit zoals een .mkv bestand of een Blu-ray.
Wat @astonmbp zegt ;) Probeer eens een hoge kwaliteit .mkv bijvoorbeeld of een UHD Bluray bijvoorbeeld, dan weet je in ieder geval zeker dat het niet aan de bron ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:03
Sinds de verlaging van de bitrate is netflix op mijn 55oled804 om te janken... ligt echt aan het bronbestand want overige 1080p bronnen speelt die subliem af in de film modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Hi,

Ik heb zelf ook een Philips OLED 55 804/12 en het lijkt wel alsof er meer Judder is dan vroeger (of het valt mij meer op).
Bij F1 zie je het heel erg, auto's schokken naar voor als het ware..

Ik heb echt veel verschillende instellingen geprobeerd maar nog niet de juiste gevonden.
Bij TV kijken (ziggo - mediabox next - standaard HDMI kabel 1.4 volgens mij) zie ik dus vaak schokken.

Ik heb geen blue ray speler of het aan de tv ligt of aan de bron.

Iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22-03-2021
beste, heeft u al een oplossing gevonden ? Ik zit namelijk met hezelfde probleem 🤔remyvhugten schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:04:
Hallo,

Mooi toestel, mooie vormgeving en mooi beeld. Echter zit ik met een groot probleem.

Motion artifacts, vooral op 24p content (netflix) ik weet het een veel voorkomend issue bij TV's en naar wat ik gelezen heb juist meer bij OLEDS is vanwege de lage response tijd van het scherm waardoor een beeld langer te zien is op het scherm.

Nu heb ik al vanalles geprobeerd en ook contact gehad met Philips (deze kwamen met nieuwe firmware e.d die niks uithaalde en zelfs in feite een oudere firmware versie was). Het probleem zit hem in de Perfect natural motion beeldverbeteraar. Deze kan ingesteld worden op minimum medium en maximum en zorgt ervoor dat mijn beeld niet stottert doormiddel van BFI en nog wat technieken (niet duidelijk terug te vinden). Zet ik hem uit, dan stottert mijn beeld heel erg, dus is niet mee te kijken. En al zet ik hem maar op minimum dan begin ik al Motion artifacts te zien. Philips concludeert dat ik moet kiezen tussen stotterend beeld of soms bij complexe beelden artifacts. Echter vind ik dat de artifacts veel voorkomen bij elk object dat maar bijv sneller voor een achtergrond beweegt. Je moet wel goede ogen hebben om het te zien, maar toch blijf ik het zien. LG heeft instellingen m.b.t trumotion en real cinema die dit probleem oplossen. Echter bij de Philips TV's kan ik dit dus niet achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
remyvhugten schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:38:
De beeld kwaliteit is ook prima, de motion handling niet. Daar gaat mijn vraag over.
#remyvhugten,.. Nu ben ik zover dat ik een Philips oled heb.. De 855. En ik loop tegenhetzelfde probleem aan.. Maar niet op 24p content zoals jij schrijft, netflix. Maar ik kijk alleen gewoon ziggo kbel tv via humax 5200c decoder.
Ik weet niet wat voor beeldfrequentie deze uitzendingen zijn.. Ik las in een artikel op tweakers dat programma's of series ook op lagere/verschillende framerate opgenomen worden.. En uitgezonden ??

Mijn probleem is dat in alle beeld-stijlen grote bewegingen van handen en vingers (op de voorgrond) zo storend bewegen. Ik heb dit nog nooit gezien.. Ik kom dan ook van een kleien 28 inch crt sony,.. maar ook op de samsung ks9500 van mijn broer heb ik nooit zo iets gezien.

Moet ik hier mee leren leven.. De tv kan niet terug naar Expert.

Nog een oplossing gevonden. Ik kijk toevallig zonder reden via de beeldstijl "natuurlijk" maar de vreemde bewegingen zitten in alle beeldstijlen zoals philips ze noemt. Ik moet wel op vloeiend zetten anders krijg je allemaal schokjes in de gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:15
Mischien een idee om even de tv rechtstreeks op het signaal van Ziggo te proberen en vergelijken hoe je beeld dan eruit ziet ten opzichte van je Humax box??
Verder even de AI instellingen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
dinandus schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:14:
Mischien een idee om even de tv rechtstreeks op het signaal van Ziggo te proberen en vergelijken hoe je beeld dan eruit ziet ten opzichte van je Humax box??
Verder even de AI instellingen proberen?
Ik dacht dat je de huma met de kaart nodig was om de tv-signalen te decoderen.. Zoals dat apparaat heet.. decoder.. ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ziggo heeft al 10 jaar een ongecodeerd basispakket. Even de televisie laten scannen met netwerkcode 4444 en beeld, geen decoder nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
Ik heb een philips 55Oled804 en heb ook problemen met de motion. De beeldmodus staat op films, maar de motion moet ik op standaard zetten, op films schokt het beeld te hard.
Het vreemde is dat bij talkshows, voetbal, of wielrennen er geen probleem is. Enkel bij series of films heb ik het probleem, er zijn dan bij bewegingen een soort 'waas' te zijn rond de personen en rond handen enzo. Het beeld is verder super scherp ! Doch weet ik geen raad met de motion. Het is zowel op netflix (zelfs bij dolby vision) als bij gwn hd via telenet digibox. Ik kan dus geen films of series kijken, zonder me mateloos te ergeren.

Wat me ook al opgevallen is, bij een serie 20 jaar oud, (fc de kampioenen die werd uitgezonden op tv) had de tv het probleem niet. Daar werden geen motionfouten opgemerkt.

Heeft iemand een oplossing ?

Grtz Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Fox91 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:08:
Ik heb een philips 55Oled804 en heb ook problemen met de motion. De beeldmodus staat op films, maar de motion moet ik op standaard zetten, op films schokt het beeld te hard.
Het vreemde is dat bij talkshows, voetbal, of wielrennen er geen probleem is. Enkel bij series of films heb ik het probleem, er zijn dan bij bewegingen een soort 'waas' te zijn rond de personen en rond handen enzo. Het beeld is verder super scherp ! Doch weet ik geen raad met de motion. Het is zowel op netflix (zelfs bij dolby vision) als bij gwn hd via telenet digibox. Ik kan dus geen films of series kijken, zonder me mateloos te ergeren.

Wat me ook al opgevallen is, bij een serie 20 jaar oud, (fc de kampioenen die werd uitgezonden op tv) had de tv het probleem niet. Daar werden geen motionfouten opgemerkt.

Grtz Stijn
Het is al meerdere keren voorbijgekomen, maar dit is gewoon inherent aan de veel snellere pixel response times van OLED televisies. Perfect clear motion op laag, perfect natural motion helemaal uit, anders krijg je dat cheap ass TV series beeld (SOE).

Vind je dat niet lekker kijken? Dan zul je gewoon een (Q)LED moeten halen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
Hoe komt dat dit dan enkel bij films en series is ? Ik als ik de motion niet op standaard zet, is het beeld zeer schokkend.
Zijn er nog andere manieren om dit op te lossen ? Heb 1400 euro voor een oled tv betaald ;) dus zou jammer zijn als dit zo zou blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 16:37
Gewoon zoveel mogelijk de beeld'verbeteraars' uitzetten. Je hebt een goede tv, stop er een goede bron in, en je hebt al die meuk niet nodig.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Fox91 schreef op zondag 27 december 2020 @ 11:08:

Grtz Stijn
Ik heb mijn setup onlangs veranderd.

Soundbar Hw-Q950T er tussen.

De Telenet digibox staat er op aangesloten en de Apple TV 4K.

Als ik via de Telenet digibox kijk (ik heb wel niet de recentste versie met cloud, maar de laatste met harde schijf) merk ik dit nu ook op. Bij bepaalde programma’s zie ik artifacts als de camera snel beweegt.
Zou dit kunnen liggen aan het feit dat dit nog een lagere beeldkwaliteit heeft dan de nieuwe TV box van Telenet? Of heb jij de recentste?

Via Netflix met de ingebouwde app heb ik het ook.

Raar maar waar: via de Apple TV 4K speelt alles wel zeer goed 🤷🏻‍♂️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
Steven,

Had je het probleem eerst niet ? Alvorens je er een soundbar tussen zette ? Ik heb ook niet de recenste digibox van telenet ik heb de 2200 denk ik.

Heb jij er ook last van als je koers of voetbal kijkt ? Of ook enkel bij films en series ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:14
remyvhugten schreef op donderdag 30 april 2020 @ 14:04:
Hallo,

Kom je van een plasma tv af? Geef jezelf de tijd om te wennen en pak goed bronmateriaal. Probeer de “verbeteraars” zoveel mogelijk uit te zetten zoals randen verbeteren enz. Een kleine dejudder toepassen moet kunnen zonder giga veel artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Fox91 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:19:
Steven,

Had je het probleem eerst niet ? Alvorens je er een soundbar tussen zette ? Ik heb ook niet de recenste digibox van telenet ik heb de 2200 denk ik.

Heb jij er ook last van als je koers of voetbal kijkt ? Of ook enkel bij films en series ?
Ik had het probleem eerder niet gezien. Maar het viel me onlangs op terwijl mijn vrouw familie keek dat een gebouw wel erg schokte. En vanaf dan ben ik er op beginnen letten. Bij sport nog niet opgevallen. Ik vind het vooral vervelend dat ik er nu op begin te letten. Ik ga als de digicorder leeg is al eens beginnen met die naar de nieuwste versie te vervangen.

Heb ook nog een nieuwe HDMI kabel besteld gezien ik nu voor de digibox een oude 1.4 kabel gebruik waarvan ik dacht dat het geen verschil maakte. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
stevenleemans schreef op zondag 27 december 2020 @ 17:05:
[...]

Ik had het probleem eerder niet gezien. Maar het viel me onlangs op terwijl mijn vrouw familie keek dat een gebouw wel erg schokte. En vanaf dan ben ik er op beginnen letten. Bij sport nog niet opgevallen. Ik vind het vooral vervelend dat ik er nu op begin te letten. Ik ga als de digicorder leeg is al eens beginnen met die naar de nieuwste versie te vervangen.

Heb ook nog een nieuwe HDMI kabel besteld gezien ik nu voor de digibox een oude 1.4 kabel gebruik waarvan ik dacht dat het geen verschil maakte. Je weet maar nooit.
Op welke stijl heb je jou motion staan ?
Hdmi kabel scheelt wel veel hoor ! Je moet 2.0 hdmi hebben, dat scheelt al heel erg veel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenleemans
Bij mij staat die gemiddeld.

Hdmi 2.1 kabel ( niet nodig voor de digibox, maar wel future proof) komt morgen. De oude was er een van meer dan 10j geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Wat ik vreemd vind is.. dat de sony 49"XH8599 tv van mijn moeder als ik op de knop druk die info over de bekeken zender geeft,.. zegt,.. 1080i, 25 Hz. Gewoon nederlandse zender 1 of 2.. of ander tv zenders..

25 Hz ???

[ Voor 15% gewijzigd door belmonde op 28-12-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
stevenleemans schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:53:
Bij mij staat die gemiddeld.

Hdmi 2.1 kabel ( niet nodig voor de digibox, maar wel future proof) komt morgen. De oude was er een van meer dan 10j geleden.
Welke tv heb jij ? Ik ben benieuwd of je verbetering ervaart met de andere hdmi-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 19:22
Fox91 schreef op maandag 28 december 2020 @ 02:35:
[...]

Op welke stijl heb je jou motion staan ?
Hdmi kabel scheelt wel veel hoor ! Je moet 2.0 hdmi hebben, dat scheelt al heel erg veel normaal.
Ik heb een Philips 55pos9002 en heb ook het probleem met bewegende beelden, maar enkel bij films in HDR met lage bitrate. Bij een hoge bitrate heb ik het probleem niet (met de motion optie "film").
Ook bij games oid heb ik het probleem niet.

Gaat een betere HDMI kabel echt werken? Die bits komen aan of niet toch? Als ik geen last heb van beeld dat uitvalt, zelfs niet met een HDR Bluray, dan is een HDMI 2.1 kabel toch overbodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox91
Pastapipo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Ik heb een Philips 55pos9002 en heb ook het probleem met bewegende beelden, maar enkel bij films in HDR met lage bitrate. Bij een hoge bitrate heb ik het probleem niet (met de motion optie "film").
Ook bij games oid heb ik het probleem niet.

Gaat een betere HDMI kabel echt werken? Die bits komen aan of niet toch? Als ik geen last heb van beeld dat uitvalt, zelfs niet met een HDR Bluray, dan is een HDMI 2.1 kabel toch overbodig?
Het verschil tussen 1.4 hdmi en 2.0 hdmi is toch wel merkbaar vind ik.... Als ik de motion 'films' selecteer, vind ik dat het beeld heel er stottert, hier wordt ik zelfs duizelig van. Het beeld is enkel rustig vanaf 'motion standaard' maar dan heb ik constant last van blur, bij bewegingen... Echt erg voor een tv van 1400 euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pastapipo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:16:
[...]

Ja dat is correct. Tenzij je daadwerkelijk een hogere kwaliteit / frequentie over de kabel stuurt. Dan gaat een 1.4 kabel maar 30Hz kunnen bij 4K en een ultra high speed kabel (hdm 2.0) 60Hz bij 4k

Als het signaal hetzelfde is, maakt de kabel niet uit (tenzij het beeld echt niet goed doorkomt, echt uitvalt of artifacts bevat ofzo)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06 19:22
Ik heb nieuwe HDMI 2.1 kabels gekocht en zie echt helemaal geen verschil met mijn 4 euro Action kabels :')
Zal wel het source materiaal zijn dan.
Pagina: 1