Informatie/reviews van andere sites in PW.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 07:28

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Links naar dergelijke sites zou een welkome aanvulling zijn voor de PW.
  • Bij voorkeur samen met een beoordeling over hoe nuttig de link was met bv een -1 tot +3 of 0 tot 5 sterren.
  • En eventueel met een in 1 of 2 zinnen omschrijving wat behulpzaam en/of invalshoek (bv Pro of thuis gebruik) van de review was in de link.
  • Eventueel, quote van doorslaggevende informatie of eindoordeel.
  • Automatische ordening van de meest nuttige links, naar gebruikers oordelen.
Zou voor mij de PW nog een stuk handiger maken, en minder zoekwerk opleveren.

[ Voor 12% gewijzigd door player-x op 05-11-2023 12:21 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 14:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Daar mag ons productteam over nadenken, dus move ik dit topic naar Mooie Features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Zou dit (her) overwogen kunnen worden.

Zou het zoekwerk naar nuttige reviews, na je keuze van kandidaten uit de PW een stuk makkelijker maken.

Zou daarnaast ook nog eens handige statistieken kunnen opleveren voor de redactie, welke review websites de meest gewaardeerd worden, en wat de redacties er van nog meer van zou kunnen leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
player-x schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:17:
Zou dit (her) overwogen kunnen worden.

Zou het zoekwerk naar nuttige reviews, na je keuze van kandidaten uit de PW een stuk makkelijker maken.

Zou daarnaast ook nog eens handige statistieken kunnen opleveren voor de redactie, welke review websites de meest gewaardeerd worden, en wat de redacties er van nog meer van zou kunnen leren.
Ik kan me voorstellen dat het je tijd en uitzoekwerk scheelt als informatie van allerlei verschillende websites bij elkaar staat. Ik denk echter niet dat de taak van Tweakers is om daar een invulling aan te geven. Wij hechten veel waarde aan onze onafhankelijkheid en kwaliteit van onze content. Juist dankzij onze testprocedures en de bijdragen, moderaties en kritische blik van onze community kunnen we ons onderscheiden van andere sites en reviewers. Op het moment dat je content van derden gaat tonen of integreren, al is het maar een linkje, kan dat diffuus worden. Wat is de autoriteit van die partij? Op welke manier hebben zij producten getest? Hoe zit het met hun onafhankelijkheid? Waarom tonen we de ene site wel en de andere niet en wie gaat dat bepalen?

Met zowel redactionele reviews als Best Buy Guides als gebruikersreviews proberen we onze bezoekers zoveel mogelijk te helpen en te gidsen. En daarmee bouwen we vooral op de autoriteit en kracht van ons eigen platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
jelle. schreef op maandag 5 februari 2024 @ 12:06:
Ik kan me voorstellen dat het je tijd en uitzoekwerk scheelt als informatie van allerlei verschillende websites bij elkaar staat.
Ja, dat zou enorm schelen, doe altijd degelijk onderzoek voor ik iets koop, een verzamelplaats zou daar bij enorm helpen.
Wij hechten veel waarde aan onze onafhankelijkheid en kwaliteit van onze content. Juist dankzij onze testprocedures en de bijdragen, moderaties en kritische blik van onze community kunnen we ons onderscheiden van andere sites en reviewers.
heb weinig kritiek daar op, maar staat tegenover dat jullie zeker ook niet alles kunnen testen!
Op het moment dat je content van derden gaat tonen of integreren, al is het maar een linkje, kan dat diffuus worden. Wat is de autoriteit van die partij? Op welke manier hebben zij producten getest? Hoe zit het met hun onafhankelijkheid?
is dat nou niet net juist de kracht van Tweakers?
Deze links zouden juist door de community worden aangeleverd, en beoordeeld op zijn waarde, net zo als bij user reviews dat nu ook gebeurd.

En als het geheel door de community wordt aangeleverd en beoordeeld, dan is tweakers alleen maar een facilitator, dan heb je ook weinig last van dat het diffuus word, wan user reviews worden ook niet als een diffuus onderdeel van t-net gezien.
En het enige wat t-net hooguit zou kunnen faciliteren is een blacklist van bepaalde sites door de FP mods bv.
Met zowel redactionele reviews als Best Buy Guides als gebruikersreviews proberen we onze bezoekers zoveel mogelijk te helpen en te gidsen. En daarmee bouwen we vooral op de autoriteit en kracht van ons eigen platform :)
Maar Tweakers heeft zeker geen onbegrensd budget om alles te testen, en ik zou dit veel meer als een echt geweldige aanvulling zien op de PW, dan het verwateren van Tweakers eigen reviews.

En als de review is gepost, zouden lezers een beoordeling kunnen aangeven, zoiets als:
  • Algemeen +2
  • Aankoop advies +2
  • Algemene informatie +1
  • Goede oplet/waarschuwingspunten +3
  • Goede vergelijking met andere producten +0
En een reactie sectie, net als bij gewone reviews.

Imho zou het voor mij de PW nog een stuk aantrekkelijker maken, dan het al is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
player-x schreef op maandag 5 februari 2024 @ 13:27:
is dat nou niet net juist de kracht van Tweakers?
Deze links zouden juist door de community worden aangeleverd, en beoordeeld op zijn waarde, net zo als bij user reviews dat nu ook gebeurd.

En als het geheel door de community wordt aangeleverd en beoordeeld, dan is tweakers alleen maar een facilitator, dan heb je ook weinig last van dat het diffuus word, wan user reviews worden ook niet als een diffuus onderdeel van t-net gezien.
En het enige wat t-net hooguit zou kunnen faciliteren is een blacklist van bepaalde sites door de FP mods bv.
Ik denk niet dat je die vergelijking zo kunt maken. De user generated content op Tweakers wordt juist zo goed gewaardeerd vanwege de inhoud die van de community zélf afkomstig is. Of dat nou een review, forumpost of reactie onder een artikel is. Het plaatsen van links zie ik echt als iets anders en ook van veel minder toegevoegde waarde, linkdumping op het forum wordt tenslotte ook niet gewaardeerd.

Bovendien zit er een aanname in dat gebruikers ook daadwerkelijk links gaan toevoegen en die gaan beoordelen. We hebben met eerdere tests (niet met reviewcontent weliswaar, maar iets anders) al gezien dat die behoefte niet heel groot is.
Imho zou het voor mij de PW nog een stuk aantrekkelijker maken, dan het al is.
Ik begrijp je wens en gedachte erachter, maar zoals gezegd bouwen wij vooral voort op de autoriteit en kracht van ons eigen platform.
Pagina: 1