Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ik ben wel een beetje verbaasd, mijn advertentie krijgt totaal geen enkele reactie. Omdat ik er helemaal niets meer mee doe dacht ik het snel te verkopen maar blijkbaar is een Sony nex-7 met kitlens, 128GB en draagtas niet interessant meer?

Het is niet om meer aandacht te genereren maar meer om te begrijpen wat er aan de hand is.

Is de prijs gewoon te hoog of is er gewoon geen behoefte aan dit soort camera's meer?

[ Voor 5% gewijzigd door InflatableMouse op 30-04-2020 12:45 ]

Beste antwoord (via InflatableMouse op 01-05-2020 15:04)

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
@InflatableMouse een blik op de verkochte artikelen op ebay.de geeft vaak een goede indicatie, ook vwb de verkoop in NL op bijv. marktplaats.

https://www.ebay.de/sch/i...c&LH_Sold=1&LH_Complete=1

Wel goed de vergelijkbare aanbiedingen eruit vissen.
Ik denk dat je met een vraagprijsdaling van 350 naar 250€ wel in de goede richting zit. Evt. nog wat onderhandelingsspeelruimte naar 220€ en het zou moeten lukken.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:05

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Binnen Sony heeft vooral de A7 aandacht ook buiten de Sony gebruikers om. Er is niets mis met de aps-c lijn van Sony, maar de vraag is lager....ik zou dus vooral je bereik vergroten, door het ook te plaatsen op fotoapparatuur.nl , marktplaats.nl en eventueel facebook verkoop groepen. Die laatste gebruik ik soms...met veel tegenzin (haat facebook :P), maar het werkt wel....de groep kopers/verkopers is best groot op facebook.

Of je prijs klopt durf ik niet te zeggen, ik weet weinig van aps-c van Sony :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
Ligt er maar net aan wat je vraagt. Feit blijft dat het camera is met bijna 9 jaar oude techniek. Het focussysteem is op basis van contrastdetectie. Daarnaast gaf de sensor wat problemen met scherpte naar de randen toe.
De A6000-serie heeft de NEX-serie snel naar de achtergrond geduwd.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Vraagprijs is 350 euro, ik zag een enkele advertentie op marktplaats vorige week en die is volgens mij voor dezelfde prijs niet verkocht.

Ik kan fotoapparatuur.nl wel even bekijken, meestal beperk ik me met electronica tot Tweakers. Vaak dezelfde dag of een dag later al weg als de prijs reeel is. 350 leek mij niet irreeel eigenlijk maar daaorm vraag ik het maar even want de nex-7 is zelden meer te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09
Ik denk dat je gewoon te hoog zit met je prijs.
Volgens mij heb ik 2jaar geleden mijn Canon 7d verkocht voor die prijs. Dan zonder lens, maar is wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Ik pas hem aan, als het dan nog steeds niets oplevert houd ik hem wel voor die ene keer in het jaar dat ik een betere foto wil maken dan mijn telefoon kan.

Tx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:57
In algemene zin kan je het volgend stellen.
- Lenzen behouden goed hun waarde (mits het systeem waar ze voor zijn nog populair is).
- Camera bodies schrijf je zo goed als helemaal af. De sensortechniek gaat snel genoeg dat na 10 jaar vrijwel elke instapcamera goedkoper en beter is dan jouw midrange/highend camera.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vanoverdegrens
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-05 13:34
@InflatableMouse een blik op de verkochte artikelen op ebay.de geeft vaak een goede indicatie, ook vwb de verkoop in NL op bijv. marktplaats.

https://www.ebay.de/sch/i...c&LH_Sold=1&LH_Complete=1

Wel goed de vergelijkbare aanbiedingen eruit vissen.
Ik denk dat je met een vraagprijsdaling van 350 naar 250€ wel in de goede richting zit. Evt. nog wat onderhandelingsspeelruimte naar 220€ en het zou moeten lukken.
Pagina: 1