Het grootte nadeel van Glasvezel is naar mijn mening dat je voor elke TV weer een aparte settopbox nodig hebt. Naast dat het onhandig is en meer ruimte vraagt zijn er ook extra maandelijks terugkerende (hoge) kosten aan verbonden. Reeds in 2014 (nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox) werd gemeld dat er ondersteuning zou komen voor CI+ modules (1.4 standaard) voor IPTV. Tot op heden is er nog geen glasvezel leverancier die dit ondersteunt. Hoewel ik een glasvezel aansluiting heb houdt dit mij tegen (ik zou graag willen). Van de 3 TV's heb ik er twee met een CI+ module en kan daar ook geen settopbox hebben. Je kunt natuurlijk wel gaan streamen via je telefoon en een Chromecast maar het blijft toch meer gedoe dan gewoon met 1 afstandsbediening en je TV. Het is ook niet voor alle gebruikers weggelegd.
Mijn vraag is; gaan de IPTV/glasvezel providers nog ooit de CI+ module 1.4 ondersteunen en implementeren? Waarom werd dit lang geleden wel aangekondigd maar is het er tot op heden nooit gekomen?
PS
Het is een enorme klanten binder voor Ziggo en de andere providers laten de concurrentie daar liggen.
Mijn vraag is; gaan de IPTV/glasvezel providers nog ooit de CI+ module 1.4 ondersteunen en implementeren? Waarom werd dit lang geleden wel aangekondigd maar is het er tot op heden nooit gekomen?
PS
Het is een enorme klanten binder voor Ziggo en de andere providers laten de concurrentie daar liggen.