Goedemorgen Tweakers,
Misschien een beetje een apart probleem maar het overkomt me helaas wel.
Ik ervaar al een tijd dat als ik mijn computer uitschakel, de wifi niet meer werkt. (wel een verbinding er gebeurt echter niks)
Als ik de netwerkkabel uit mijn uitgeschakelde pc haal, werkt de wifi wel weer.
Het is als volgt aangesloten:
Experiabox KPN (meterkast beneden) -> Wifi versterker KPN (zolder)
Wifi versterker -> Zyxel switch
Zyxel switch -> PC
Zyxel switch -> NAS
Voordat ik verhuisde heb ik het zelfde probleem gehad, met de zelfde switch. Toen haalde ik elke avond de netwerk kabel uit me computer. Nu ben ik dat wel zat en zoek ik naar een oplossing.
De switch heeft low/medium/high priority aansluitingen. Ik weet verder niet of het uitmaakt op welke manier ik de kabels hier in plug.
Dus bij deze de vraag:
Hoe voorkom ik dat ik de netwerk kabel elke avond uit mijn computer moet halen, zodat ik toch goede wifi heb?
Alvast bedankt
Misschien een beetje een apart probleem maar het overkomt me helaas wel.
Ik ervaar al een tijd dat als ik mijn computer uitschakel, de wifi niet meer werkt. (wel een verbinding er gebeurt echter niks)
Als ik de netwerkkabel uit mijn uitgeschakelde pc haal, werkt de wifi wel weer.
Het is als volgt aangesloten:
Experiabox KPN (meterkast beneden) -> Wifi versterker KPN (zolder)
Wifi versterker -> Zyxel switch
Zyxel switch -> PC
Zyxel switch -> NAS
Voordat ik verhuisde heb ik het zelfde probleem gehad, met de zelfde switch. Toen haalde ik elke avond de netwerk kabel uit me computer. Nu ben ik dat wel zat en zoek ik naar een oplossing.
De switch heeft low/medium/high priority aansluitingen. Ik weet verder niet of het uitmaakt op welke manier ik de kabels hier in plug.
Dus bij deze de vraag:
Hoe voorkom ik dat ik de netwerk kabel elke avond uit mijn computer moet halen, zodat ik toch goede wifi heb?
Alvast bedankt