[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Ik bedoel, krijgen we nu zowel SMR als niet-SMR versies van dezelfde hdd's te zien?
[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 30-04-2020 12:34 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet helemaal. Bedoel je wat er gebeurt als blijkt dat er nog een hdd is met SMR? In dat geval kan dat gewoon aangevinkt worden, direct door ons of via het meldpunt. De specs en dus ook het filter is sowieso handmatig ingevuld door ondergetekende.Raven schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:19:
@Glaanie Hoe gaat dit filter om met situaties zoals in dat artikel waar jij vermoedelijk naar verwijst? Dat hdd's in dezelfde serie (WD NAS in dat geval) ineens van SMR gebruikt blijkt te maken?
Vraag me af of dat überhaupt wel zo is, maar dat is dan nog onduidelijk.
Zie de toevoegingGlaanie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:34:
[...]
Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet helemaal. Bedoel je wat er gebeurt als blijkt dat er nog een hdd is met SMR? In dat geval kan dat gewoon aangevinkt worden, direct door ons of via het meldpunt. De specs en dus ook het filter is sowieso handmatig ingevuld door ondergetekende.
Raven schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:19:
Ik bedoel, krijgen we nu zowel SMR als niet-SMR versies van dezelfde hdd's te zien?
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 30-04-2020 12:43 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dus stel WD maakt van een schijf die SMR is, ook een CMR variant? Dan ga ik er vanuit dat ze hiervoor een aparte SKU (en dus ook EAN-code) aanmaken, anders kunnen we daar nooit onderscheid in maken in de Pricewatch en ook voor de shops wordt het erg lastig.Raven schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:19:
@GlaanieIk bedoel, krijgen we nu zowel SMR als niet-SMR versies van dezelfde hdd's te zien?
En die situatie van laatst, waar mensen ineens zonder te weten met SMR schijven zaten, wat in bepaalde situaties niet wenselijk is. Hadden die wel een aparte SKU/EAN? Aan de naam was dacht ik niets te zien.Glaanie schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:45:
[...]
Dus stel WD maakt van een schijf die SMR is, ook een CMR variant? Dan ga ik er vanuit dat ze hiervoor een aparte SKU (en dus ook EAN-code) aanmaken, anders kunnen we daar nooit onderscheid in maken in de Pricewatch en ook voor de shops wordt het erg lastig.
[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 30-04-2020 12:51 ]
Oscar Wilde
WD120EFAX CMR WD101EFAX CMR WD100EFAX CMR WD80EFAX CMR WD60EFAX SMR WD40EFAX SMR WD20EFAX SMR
Je zou eigenlijk verwachten dat ze SMR juist zouden gebruiken om goedkoper de grotere capaciteiten te maken.
[ Voor 73% gewijzigd door Nielson op 30-04-2020 13:05 ]
WD had netjes een lijst van exacte SKU's gemaakt: https://blog.westerndigit...22_WD_SMR_SKUs_1Slide.pdf, dus precies die hebben SMR. Als er een schijf is uit dezelfde serie met dezelfde capaciteit, maar die niet op die lijst staat, kan je er dus vanuit gaan dat het geen SMR is. Van Toshiba weet ik alleen de serie en capaciteit, dus ik heb daar bij alle genoemde capaciteiten SMR aangevinkt.Raven schreef op donderdag 30 april 2020 @ 12:49:
[...]
Ik doel op die situatie van laatst, waar mensen ineens zonder te weten met SMR schijven zaten, wat in bepaalde situaties niet wenselijk is. Hadden die wel een aparte SKU/EAN? Aan de naam was dacht ik niets te zien.