Rare weergave reactie forum

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 21:54
Thomas_89 in "Bitcoin en belastingaangifte"

Bij deze reactie zie ik iets raars. Alsof er 2 berichten in 1 reactie staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W-GWudFXvr1Ger9vCE_o6EjK950=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RhZyGq9vsZsrgX0sr4Esb35Y.jpg?f=fotoalbum_medium

Ik heb het in Chrome (ingelogd) en in Edge (niet ingelogd). Windows 10

[ Voor 59% gewijzigd door BLACKfm op 30-04-2020 11:14 ]

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:56

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Klopt

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Als iemand twee reacties plaatst achter elkaar dan ziet het er zo uit

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
En met drie reacties achter elkaar ziet het er zo uit

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:57

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik zie deze vraag regelmatig voorkomen.

Is het een idee om een header in het bericht te plaatsen met lichte tekst waarin staat: "Samengevoegd bericht" ?

Dan is meteen duidelijk dat het om een gemergde post gaat, en niet om een vage glitch. :P

[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 30-04-2020 11:37 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• BLACKfm
Ah ja, dat heb ik inderdaad wel voorbij zien komen. Maar nog niet in de praktijk voorbij zien komen (nu dus voor het eerst).

Deel de mening van @AW_Bos wel, achter het tijdstip zou je denk ik prima iets kunnen vermelden als 'samengevoegde post'

Als zou ik zelf meer iets zien in een 'edit' tag, want dat is wat in principe zou moeten gebeuren bij een dubbelpost. Nu krijg je heel veel extra icoontjes en knopjes erbij in de reactie (quote, bookmark, pinnen, henk'em). Dat maakt het vreemd, ipv die regel met de tijd en alle linkjes/knopjes gewoon "Edit 1 12:00:" welke een stuk natuurlijker overkomt.

Maar goed, het is mij nu bekend wat het inhoud :).

Edit 1 11:57 :

Dus op deze manier.

[ Voor 13% gewijzigd door BLACKfm op 30-04-2020 11:58 ]

• BLACKfm
ipv dit.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:35:
Ik zie deze vraag regelmatig voorkomen.

Is het een idee om een header in het bericht te plaatsen met lichte tekst waarin staat: "Samengevoegd bericht" ?

Dan is meteen duidelijk dat het om een gemergde post gaat, en niet om een vage glitch. :P
Dat wordt dan wel weer een uitdaging op mobile...
BLACKfm schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:54:
Ah ja, dat heb ik inderdaad wel voorbij zien komen. Maar nog niet in de praktijk voorbij zien komen (nu dus voor het eerst).

Deel de mening van @AW_Bos wel, achter het tijdstip zou je denk ik prima iets kunnen vermelden als 'samengevoegde post'

Als zou ik zelf meer iets zien in een 'edit' tag, want dat is wat in principe zou moeten gebeuren bij een dubbelpost. Nu krijg je heel veel extra icoontjes en knopjes erbij in de reactie (quote, bookmark, pinnen, henk'em). Dat maakt het vreemd, ipv die regel met de tijd en alle linkjes/knopjes gewoon "Edit 1 12:00:" welke een stuk natuurlijker overkomt.

Maar goed, het is mij nu bekend wat het inhoud :).

Edit 1 11:57 :

Dus op deze manier.
Er is juist gekozen voor een geaggregeerde weergave in plaats van echt fysiek 'mergen' waarbij de posts nog wel losse posts zijn. Dat heeft buiten het feit dat het technisch simpeler is voordelen zoals dat je ze ook makkelijk los kan quoten, maar betekent dus ook dat ze als losse post te benaderen en bewerken moeten zijn.

Intentionally left blank

• BLACKfm
Hoe dat nu is opgebouwd zal dat inderdaad lastig te combineren zijn. Berichten worden in de database niet fysiek 'gemerged', en naar mijn idee alleen aan elkaar gelinkt.

Liggend aan hoe het dus wel in de database staat zou het bovenliggende quote knopje (van het eerste bericht echter wel de gekoppelde berichten (Mainpost ID 001 + dubbelpost A + dubbelpost B ) in een tekstveld kunnen combineren.

Verder is het 'simpelweg' de "Div class="messageheader"" van de samengevoegde berichten aan te passen naar het weergeven van de tekst 'Edit :'

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BLACKfm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:32:
Hoe dat nu is opgebouwd zal dat inderdaad lastig te combineren zijn. Berichten worden in de database niet fysiek 'gemerged', en naar mijn idee alleen aan elkaar gelinkt.

Liggend aan hoe het dus wel in de database staat zou het bovenliggende quote knopje (van het eerste echter wel de gekoppelde berichten (Mainpost ID 001 + dubbelpost A + dubbelpost B) in een tekstveld kunnen combineren.

Verder is het 'simpelweg' de "Div class="messageheader"" van de samengevoegde berichten aan te passen naar het weergeven van de tekst 'Edit :'
Er is ook geen harde koppeling; dit wordt puur tijdens het renderen van de pagina in een extra divje gewrapped indien een post dezelfde poster heeft als de vorige ;)

Elke andere oplossing/aanpassing maakt het gewoon complexer, en daar hebben we niet voor gekozen...

Intentionally left blank

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:53

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Zou je een indicatie dat het om een samengevoegd bericht gaat, niet kunnen implementeren met de HR die ertussen staan. Zoiets als dit (slechte paint):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmVyQNaylSIxCHxd7UyG-8tJ_kA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XqwAalhnWOi87xK5zfM7ShZT.png?f=fotoalbum_large

Edit: of na de tijd, aangezien me dit makkelijk lijkt te implementeren, ook op mobiel komt het dan op de goede plek uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwqq6WF6N9AvNURZLlaJu_wE0mg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOBEvde5i1JdSOU5rYwWVnrW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Belindo op 01-05-2020 10:50 . Reden: Toevoeging ]

Coding in the cold; <brrrrr />

• BLACKfm
Een

code:
1
2
3
4
5
IF (Bericht = van zelfde poster als laatste bericht){
      Voeg bericht samen op basis van deze opmaak
} Else {
    Doe niks
}

lijkt mij dan niet veel complexer dan

code:
1
2
3
4
5
      Voeg bericht samen op basis van deze opmaak, maar dan net iets anders
} Else {
    Doe niks
}

Als het dan in de database geen koppeling heeft maakt het dat dan weer lastiger om het samen te voegen bij het quoten zoals ik net bedacht. Een extra tabel in de database die die koppeling met een bepaald bericht wel zou maken, of een bepaalde code toevoegen aan een bestaande tabel zou naar mijn idee dan wel kunnen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BLACKfm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:46:
Een

code:
1
2
3
4
5
      Voeg bericht samen op basis van deze opmaak
} Else {
    Doe niks
}

lijkt mij dan niet veel complexer dan

code:
1
2
3
4
5
      Voeg bericht samen op basis van deze opmaak, maar dan net iets anders
} Else {
    Doe niks
}
Het stukje 'net iets anders' maakt het wel complexer; je moet dan dingen in je template 'anders' gaan doen, of zelfs een aparte template gaan gebruiken. Ook het samenvoegen bij het automatisch ophalen van nieuwe berichten wordt hierdoor complexer.

Puur een visuele uitbreiding zoals @Belindo zou nog met CSS kunnen, maar echt fysieke afwijkingen zijn eigenlijk niet wenselijk.
Als het dan in de database geen koppeling heeft maakt het dat dan weer lastiger om het samen te voegen bij het quoten zoals ik net bedacht. Een extra tabel in de database die die koppeling met een bepaald bericht wel zou maken, of een bepaalde code toevoegen aan een bestaande tabel zou naar mijn idee dan wel kunnen.
Again, meer complexiteit...

De vraag is dus eigenlijk: met welke zo klein mogelijke aanpassing kunnen we verduidelijken dat het hier om een geaggregeerde dubbel(+)post gaat?

Intentionally left blank

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 11:05
Ik heb die hele - iteratie #178 nooit gelezen en vond het bij zien van zo'n dubbele/samengevoegde post gelijk duidelijk dat het ging om meerdere posts van dezelfde persoon. Ik hoef bijvoorbeeld ook niet 3x 'samengevoegd bericht' te zien als iemand 3 posts achter elkaar doet, dat zorgt/voelt alleen maar aan als "clutter", zeker op mobile.

• BLACKfm
crisp schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 11:31:
[...]

Het stukje 'net iets anders' maakt het wel complexer; je moet dan dingen in je template 'anders' gaan doen, of zelfs een aparte template gaan gebruiken. Ook het samenvoegen bij het automatisch ophalen van nieuwe berichten wordt hierdoor complexer.
Ik weet niet hoe het exact uitgevoerd wordt in de code, maar het weghalen van de eerder genoemde div, en deze enkel vervangen door de weergaven van het woord 'Edit' is geen grote wijziging, en zeker niet complex. Het zou pas complex zijn als door een dergelijke wijziging weer andere dingen niet meer werken. Dan is de originele opzet complex gemaakt.
[...]

Again, meer complexiteit...

De vraag is dus eigenlijk: met welke zo klein mogelijke aanpassing kunnen we verduidelijken dat het hier om een geaggregeerde dubbel(+)post gaat?
.
Dat zie ik niet zo. Liggend aan de database structuur zou het originele bericht een bepaald ID hebben.
Met wat code is te achterhalen welk bericht het laatste bericht is in een topic en door wie deze geplaatst is.
Als bij een nieuwe bericht de controle wordt gedaan of het vorige bericht van de zelfde poster is, wordt er aan dat ID een toevoeging gedaan waaruit zal blijken dat het bij het eerdere bericht hoort.

code:
1
 IF ($CurrentPustUser = $LastPostUser){ $NewPostID = $LastPostID + 'Toevoeging'}

Of in plaats van een toevoeging (pre-/suffix) een nieuwe tabel welke berichten koppelt.

Kwa weergavecode hoeft er niks te veranderen. Pas als er op de quoteknop wordt gedrukt gaan alle berichten die aan het hoofdbericht zijn gekoppeld in 1 tekstvak samen.

Ik zie dat zelf niet als een hele complexe handeling. Het komt ook niet zoveel voor dat dubbelposts worden gemaakt, en het komt dan zo mogelijk nog weer minder voor dat die berichten gequote worden.
De druk op de backend zou dan ook marginaal zijn, als dat al een issue zou zijn om rekening mee te houden.
MonkeyJohn schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:06:
Ik heb die hele - iteratie #178 nooit gelezen en vond het bij zien van zo'n dubbele/samengevoegde post gelijk duidelijk dat het ging om meerdere posts van dezelfde persoon. Ik hoef bijvoorbeeld ook niet 3x 'samengevoegd bericht' te zien als iemand 3 posts achter elkaar doet, dat zorgt/voelt alleen maar aan als "clutter", zeker op mobile.
De weergave is ook duidelijk, maar de wijze waarop vind ik persoonlijk (en smaken verschillen) wat druk.
Het komt ook niet zovaak voor, dus waar hebben we het eigenlijk over. Maar de discussie ontstaat hier, dus dan ga ik daar graag in mee :).

• BLACKfm
De kans dat iemand vele dubbelpost maakt is niet zo groot,

• BLACKfm
tripplepost nog wel minder...

• BLACKfm
maar het wordt een drukke bedoeling met alle logotjes als het steeds meer losse reacties worden.
Pagina: 1