MacBook Air 13" late 2014 traag na SSD upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luccigang
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
Goedemorgen,

Ik ben nieuw hier, en weet nog niet precies hoe het nou allemaal werkt.
Heb een paar weken geleden een OWC Aura Pro X2 gekocht, en deze afgelopen weekend door gebrek aan tijd ingebouwd.

ik had verwacht dat mijn Macbook Air (late 2014) hierdoor een stuk sneller zou worden, maar helaas, er valt helemaal niks mee te doen, een programma opstarten kost een minuut. (hij is helemaal leeg, er staat nog niks op)

Zijn er dingen die ik kan doen, of heb ik een gigantische miskoop begaan?

Alvast bedankt,

Luca

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 14:47
*snip* laat het modden aan de moderators over.

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 30-04-2020 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande reacties zijn afgesplist van Macbook air 13" early 2014 SSD Upgrade.

Hoi @Luccigang, welkom op GoT :)

Als een probleem hebt is het vaak niet handig om andermans topic te kapen. Zeker omdat er (in dit geval) de situatie anders is dan 5 jaar geleden, en ook omdat je een ander probleem hebt dan de originele topicstarter (wat toevallig ook te maken heeft met een 'off-brand' SSD inbouwen in een MacBook Air).

Normaalgesproken als je een nieuw topic start krijg je een lijst met vragen, zoals wat precies het probleem is, welke (relevante) hardware en software je gebruikt, waar je zelf al naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt, en wat het resultaat was. Op deze manier zorgen we ervoor dat we je beter kunnen helpen, en niet met suggesties aankomen die je al lang en breed zelf hebt geprobeerd.

Dat gezegd hebbende:
Luccigang schreef op donderdag 30 april 2020 @ 09:24:
Goedemorgen,
ik had verwacht dat mijn Macbook Air (late 2014) hierdoor een stuk sneller zou worden, maar helaas, er valt helemaal niks mee te doen, een programma opstarten kost een minuut. (hij is helemaal leeg, er staat nog niks op)
Ik neem aan dat je in ieder geval macOS (welke versie?) en het programma (welk programma?) hebt geïnstalleerd op de SSD. Als de SSD daadwerklijke helemaal leeg is (en dus niet in gebruik is), dan zal deze niet automagisch je machine sneller maken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luccigang
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-11-2020
@Daedalus Bedankt voor het warme welkom!

Mijn excuses,ik kon gisteren ook niet zo snel vinden hoe ik een nieuwe topic aanmaak.

Ik heb in ieder geval een de laatste nieuwe macOs geïnstalleerd, en met programma bedoel ik eigenlijk iedere willekeurige applicatie op mijn Macbook.

Nog een complicatie is dat mijn Macbook niet oplaadt als ik deze SSD er in heb zitten.