We zijn aan het orienteren op zonnepanelen en hebben een eerste voorstel binnen.
Als ik hier op het forum de diverse topics doorlees kom ik echter vaak tegen dat deze partij en soortgelijke partijen (kant en klaar met enkel hun eigen apparatuur) wordt afgeraden.
Tevens zie ik hier veel expertise op het forum, waardoor ik graag ook onze situatie aan jullie voorleg.
Context
Jaarverbruik: ± 4300 kWh
Koken op gas
Woning uit 2007 met verder geen extra duurzame maatregelen na bouw van de woning
Dak achtergevel op Z/W. Nokhoogte zolder tov. dakgoot ca. 4,5m onder een hoek van ±45 graden
Breedte bij achtergevel 6m, voorgevel 5.4. Betekent dat dak bij de nok dus ca. 5.7m is
Bovenaanzicht (noord is boven).
:fill(white):strip_exif()/f/image/G7McSvqcE8ZbxGeXWlkurglV.png?f=user_large)
Voorstel
In het voorstel wat nu op tafel ligt zouden er 13 panelen kunnen worden geplaatst, hieronder een ovezicht van het legvoorstel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/JUD3sh48zG5DAjaKMeZwClaS.png?f=user_large)
Voorgesteld wordt 13 panelen (320Wp, 1698 × 1004 × 35 mm waarschijnlijk Trina Solar of DMEGC)
Omvormer (1 fase, verder geen details gedeeld)
Inclusief montage, 10 jaar garantie zou dit uit gaan komen op €5227 (4420 na BTW teruggave)
Opbrengst wordt ingeschat op 3714kWh
Vraag aan jullie:
Als ik hier op het forum de diverse topics doorlees kom ik echter vaak tegen dat deze partij en soortgelijke partijen (kant en klaar met enkel hun eigen apparatuur) wordt afgeraden.
Tevens zie ik hier veel expertise op het forum, waardoor ik graag ook onze situatie aan jullie voorleg.
Context
Jaarverbruik: ± 4300 kWh
Koken op gas
Woning uit 2007 met verder geen extra duurzame maatregelen na bouw van de woning
Dak achtergevel op Z/W. Nokhoogte zolder tov. dakgoot ca. 4,5m onder een hoek van ±45 graden
Breedte bij achtergevel 6m, voorgevel 5.4. Betekent dat dak bij de nok dus ca. 5.7m is
Bovenaanzicht (noord is boven).
:fill(white):strip_exif()/f/image/G7McSvqcE8ZbxGeXWlkurglV.png?f=user_large)
Voorstel
In het voorstel wat nu op tafel ligt zouden er 13 panelen kunnen worden geplaatst, hieronder een ovezicht van het legvoorstel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/JUD3sh48zG5DAjaKMeZwClaS.png?f=user_large)
Voorgesteld wordt 13 panelen (320Wp, 1698 × 1004 × 35 mm waarschijnlijk Trina Solar of DMEGC)
Omvormer (1 fase, verder geen details gedeeld)
Inclusief montage, 10 jaar garantie zou dit uit gaan komen op €5227 (4420 na BTW teruggave)
Opbrengst wordt ingeschat op 3714kWh
Vraag aan jullie:
- Is deze offerte schappelijk?
- Zouden jullie nog een ander legplan mogelijk zien met wat meer (kleinere) panelen om de opbrengst te vergroten?
- Budget wat we hiervoor willen vrijmaken is max 5500. Kunnen we voor minder geld een soortgelijke installatie realiseren of gaan we voor hetzelfde geld mogelijk juist een installatie met meer opbrengst neer kunnen zetten?
- Op de foto is ironisch gezien het achterdak nog in schaduw, is er nog een case te maken om ook de voorzijde (N/O op 45 graden dak) van wat panelen te voorzien of is dat rendement dusdanig laag dat het de meerprijs niet waard gaat zijn?
:strip_exif()/f/image/ZFDm7mcEI7k4ZGWWFcbaY0Pl.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Yn1XrmeGjYjVKteueYfT3aLg.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Z7gaQDNmsMXQBkr9ZvoiCC6z.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/KaUQmbMmggOBBFoxjPLXvC6Y.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/oJxeKnGtmBPbHL5bOSUREwKL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LuWrvG4VA9NWH9sJc38H4Mij.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/CJe4fuc5bAbFsLieAfZMPmnI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/bCXmlTNROViB7qDLiW5XDyXD.png?f=fotoalbum_large)