Foto scanner voor macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik zou graag een scanner aanschaffen om oude foto's in te scannen en ben op zoek naar wat advies over welk product dan aan te schaffen.
...

Ik heb een Macbook pro die ik hier graag voor wil gebruiken. Idealiter zou ik deze scanner in mijn tas kunnen meenemen, samen met mijn laptop. Dat ik de scanner kan meenemen in mijn tas is misschien nog wel het belangrijkste.
...

Ik heb op internet een scanner van Epson gevonden, maar bij sommige reviews staat dat deze niet meer werkt sinds de laatste mac update. Verder heb ik geen specifiek budget, ik wil gewoon een goede scanner die ik kan gebruiken om mijn jeugdfoto's in te scannen.
...

Tips zijn welkom, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Als het eenmalig is kan het slimmer zijn om het digitaliseren van je foto's uit te besteden. Kwaliteit ligt vermoedelijk hoger dan dat je zelf kunt/doet.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 16:01
Als je een DSLR hebt, kan je die ook gebruiken. Dan bouw je met een glasplaat van een fotolijstje bijvoorbeeld een scantafel, en hang je de camera er boven met vast focuspunt. Wat zwart doek er omheen en een lamp en je hebt een digitaliserings studio;

Dit werkt veel sneller en qua kwaliteit ook redelijk goed, afhankelijk van de camera. Dit is hoe de pro's het doen in ieder geval.

YouTube: DIY DSLR Camera Based Book Scanner with NIKON D300 & Scan Tailor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayx
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03 17:55

rayx

HUH?

Als het gaat om losse analoge foto's dan heeft Epson goede scanners. Het is wel veel werk omdat het met de hand moet. kan wel met 4 tegelijk en een batch maken, maar dan nog.
Deze is redelijk goed en betaalbaar: Epson Perfection V370 Photo kijk maar even in de pricewatch.
Voor negatieven scannen ben je al gauw meer kwijt, omdat je dan een bovenlamp nodig hebt.
Uitbesteden is duur als je veel foto's hebt.

Die goedkope dingen zijn zonde van je geld. Kwaliteit is bedroevend.

Canon heeft van die draagbare scanners (doorvoer scanners) maar die zijn ook niet van superkwaliteit.
Eigenlijk gemaakt om A4 papiertjes en bonnen en zo als pdf te scannen.
Gaat wel snel. Zo'n ding zou ik 2e hands kopen want ze zijn knap duur.

[ Voor 20% gewijzigd door rayx op 06-05-2020 19:12 ]

“Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”