Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2024
Hi,

Was gewoon eens wat rond aan het speuren op V&A https://tweakers.net/pcs/aanbod/ en het viel me op dat er bij de filter Videokaart -> Videochip de chip GeForce GTX 1660 (en subversies) niet te selecteren zijn. Mist dit of wordt deze lijst gevuld met beschikbare keuzes binnen advertenties beschikbaar in V&A? (ofwel als niemand 1660 chip kiest dat deze niet in de lijst terecht komt?)

Dank!

xMuchux

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Dit lijkt alleen voor kant en klare PC's te werken die gelinkt worden aan de advertentie binnen deze subcategorie. Je kunt beter 1660 invoeren bij trefwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
Dank! Dat is ook de workaround die ik nu gebruik inderdaad. Wellicht iets voor de webdevs om hier eens naar te kijken? Of zit ik hier niet in het goede topic om deze feedback te geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Niet echt, aangezien je dan als je je complete zelfbouw PC vindbaar wilt maken via de filters je elk afzonderlijk product moet koppelen.

Klinkt leuk, maar als je ziet hoeveel mensen er hun Thinkpad (of welke laptop dan ook, maar kijk zelf vooral naar Thinkpads) verkeerd koppelen vrees ik dat het bij complete (zelfgebouwde vooral) systemen niet veel beter gaat zijn. En dan kun je wel je filter aantikken, maar dan werkt op trefwoord beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
@Dagion Klinkt logisch, maar dan vraag ik me af waarom die filter er überhaupt in zit? Het gaat mij meer er om dat de filterlijst niet compleet is en waarom dat dan niet is. Wat zijn de keuzes geweest en/of wordt deze lijst automagisch gevuld op basis van wat mensen invullen tijdens het koppelen?

Er zit op het moment van schrijven ook geen filter voor “zelf gebouwd” of “oem/retail” en wordt dus ook geen onderscheid in gemaakt. Of de GTX 1660 nou in systeem A of B zit zou voor de filter niet moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Bij laptops is het zo dat het eerste filter (bijv. CPU) alleen de op dat moment aangeboden mogelijkheden weergeeft. Van de gekoppelde producten. Als je vervolgens een bijpassende videochip wilt selecteren geeft hij nog wel alle opties weer die aangeboden worden, maar in combinatie met je CPU zie je dan soms 0.

Bij complete systemen hang je er als zelfbouwer geen gekoppelde producten aan, terwijl een OEM/Retail dat wel heeft. Die kun je immers filteren via de pricewatch bij aanschaf van een nieuwe kant en klare desktop.

Kort gezegd, alleen producten die in de pricewatch voorkomen (of kwamen) hebben een ingevuld ingrediëntenlijstje waarop je kunt filteren. Henk zijn pc stond nooit in de pricewatch, dus kun je niet filteren op de GTX 1660 die Henk erin heeft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xMuchux
Alright, precies zoals ik verwachtte dus. De filterlijst wordt gevuld op basis van de beschikbare selecties binnen het aangeboden product. Thanks :)
Pagina: 1