tortoise git hoe switchen van gebruiker?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-02 22:23
We hebben op onze kantoor werkplekken allemaal een eigen workstation en gebruiken tortoise git als git client voor onze repos die in gitlab gehost worden.
In mijn gitlab account heb ik de ssh keys toegevoegd en zo ook op mijn workstation.
prima.

Nu hebben we ook een workstation in het lab met een eigen windows account.
Dit station gebruiken we voornamleijk om de software te debuggen op target en te testen.
Nu heeft ook dit station eigenlijk maar 1 git account in de zin van "LabEngineer" bijvoorbeeld.
Als we tijdens het testen ook wle eens wat willen committen of pushen, wordt dat onder die generieke user gedaan.
Ik zou het mooier vinden als daar je eigen git account voor gebruikt wordt, zodat je ook altijd ziet van wie de commit is.

Hoe kun je dit met tortoise git het best voor elkaar krijgen? Kan er gevraagd worden om credentials of is er een soort van commando switch user of iets dergelijks.

Ik denk dat het gebruik van meerdere windows accounts momenteel even lastig is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of misschien een iets andere werkwijze: In het lab commit je op een feature branch voor je test, en die rond je dan rustig op je persoonlijke bak af en merge je dan. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Ik denk dat je hetzelfde Git Account kunt blijven gebruiken, maar dat je met meerdere Git identities kunt gaan werken?

Ik gebruik geen Windows, maar ik vermoed dat onderstaande ook wel naar Windows is te vertalen.
Kort samengevat, iedereen maakt een eigen directory aan, vervolgens laad je een gitconfig in op basis van de directory.

Directoriestructuur:
gitrepos
├── alice
└── bob
Vervolgens kun je:

Bash:
1
2
touch ~/.gitconfig_alice
touch ~/.gitconfig_bob

code:
1
2
3
4
5
6
7
~/.gitconfig_alice
   name = Alice
   email = alice@example.com

~/.gitconfig_bob
   name = Bob
   email = bob@example.com

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
~/.gitconfig
[user]
   name = defaultName
   email = default@email.com

[includeIf "gitdir:~/gitrepos/alice/"]
   path = .gitconfig_alice

[includeIf "gitdir:~/gitrepos/bob/"]
   path = .gitconfig_bob

Ik denk dat dit de meest eenvoudige manier is, het maakt niet uit dat deze code door het GitLab account van LabEngineer wordt ingechecked, de author name + e-mail is anders. Op deze manier kun je zien wie de commit heeft gedaan.
Ik ken Tortoise Git verder niet, maar ik vermoed dat de default Git config gewoon wordt gebruikt (zoals de meeste git client dit doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voutloos schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:10:
Of misschien een iets andere werkwijze: In het lab commit je op een feature branch voor je test, en die rond je dan rustig op je persoonlijke bak af en merge je dan. :)
Dit zou inderdaad een optie kunnen zijn. Al wil je liever dat de code überhaupt niet aangepast wordt vanuit je test omgeving lijkt mij. Aanpassingen voer je door vanuit je eigen development omgeving naar een branche, die branche test je opnieuw en als dat afgerond is merge je naar master.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
Nou zo strikt is het niet.
Het is een beetje clean desk policy. Het gaat over embedded development. Ik heb geen target hardware, scope etc op mijn bureau, enkel in het lab.
En als ik in het lab iets ontdek ga ik niet terug naar mijn bureau om daar de changes te doen.
Feitelijk heb ik dus 1 git account en 2 workstations (waarvan 1 gedeeld met meerdere gitusers). Op beide workstations is de repo gecloned.
Ik gebruik de git flow branching model dus met feature branches, maar wil wel gewoon de werkelijke author bij de commits.

@solopher:

Ik begrijp je oplossing met die 2 folders niet echt.
in die folder staat dus een soort van gepersonaliseerde git config file begrijp ik
Maar wat maakt dan dat die uit mijn folder wordt gebruikt en niet die van een collega

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
cowandchicken schreef op donderdag 30 april 2020 @ 11:53:
@solopher:

Ik begrijp je oplossing met die 2 folders niet echt.
in die folder staat dus een soort van gepersonaliseerde git config file begrijp ik
Maar wat maakt dan dat die uit mijn folder wordt gebruikt en niet die van een collega
Nou als jij het project in ~/gitrepos/bob uitvoert dan pakt hij daar de git identity: Bob
en in een directory ~/gitrepos/alices dan pakt hij de identity Alice.

Maar ik zie dat je maar een repo hebt gecloned.

Wellicht kun je een bat/powershell script maken, waarmee een persoon zijn email/name snel kan veranderen? Of dat je die profiles van te voren al definieert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Waarom loggen jullie op die workstation niet met persoonlijke accounts in op de machine? Dan heb je je hele probleem niet toch?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cowandchicken
tsja... Zo gaat dat hier blijkbaar al heel lang.
Ik zal het balletje nog eens opgooien, maar ondertussen die ik dat je bij het commiten wel "set git author" aan kunt vinken en dan een andere author kan kiezen. Alleen ga je dat geheid vergeten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je niet op een geauthenticeerde manier werkt, blijft het een hack. De volgende persoon vergeet het en commit dan niet eens zomaar als lab user, maar wellicht zelfs als jou.

Iets met paard voor de wagen. Zelf inloggen, of zelfs op de lab-bak remote desktop naar je eigen bak, laptop ipv desktop hebben, of je git werkwijze aanpassen zal allemaal meer waterdicht zijn.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou denk ik gewoon voor wat Voutloos zegt gaan, testen onder lab-account en dan met RDP je werkplek overnemen om het te fixen.

En dan gewoon git-commits verbieden vanaf de lab-pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
cowandchicken schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:25:
tsja... Zo gaat dat hier blijkbaar al heel lang.
Dat lijkt mij dan een goed punt om aan te pakken, dat lost namelijk direct je probleem op, en is sowieso een goed gebruik

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1