Vraag

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:25
Voor mijn vriendin zoek ik een compacte telefoon met degelijke batterijduur.

Ze heeft momenteel een Motorola 5G, die heeft volgende afmetingen: 144.3 x 73 x 9.5

Scherm kwaliteit en camera kwaliteit is voor haar niet zo heel belangrijk, eigenlijk is batterij duur de voornaamste eigenschap (na afmeting natuurlijk :))

Iets wat zij zelf misschien niet zo belangrijk vind, maar ik wel: ik koop liefst een redelijk recent model, waarvoor toch nog even updates voor uitkomen. Voor het budget mik ik op 300€, maar dat is rekbaar.

Het blijkt dat er niet zo veel compacte telefoons meer gemaakt worden ...

- sony XZ2 compact: lijkt vrij ideaal, buiten het feit dat hij niet zo recent meer is, en ook niet mee leverbaar
- nieuwe iphone SE leek ook ideaal, maar de batterijduur valt blijkbaar tegen
- Xiaomi Mi 9 SE: weeral vrij gemengde reviews over accu duur ...

Iemand nog suggesties?

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:45
Mi A3 als je slechter scherm oke vindt maar geen bloatware wilt. Is wel al tijdje uit...

Minder goed en kleiner scherm vertaald zich in langere batterij duur.

[ Voor 29% gewijzigd door 99ruud99 op 30-04-2020 08:27 ]

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
De nieuwe SE zal wel niet voor 300 euro te halen zijn.

De Sony Xperia XZ2 is op zich een heel erg fijn toestel, weinig bloatware, maar verschrikkelijk snel stuk (we hebben hier 3 defecte Sony's....).

Buiten de nieuwe SE (die ik ook al niet compact vind overigens), bestaan er geen compacte smartphones meer. Ik vind dat raar (omdat ik een ouwe zak ben), maar ik zie inderdaad iedereen alleen maar met de telefoon in de hand rondlopen. Dan is het verklaarbaar.

Ik heb de telefoon voor 99% van de tijd in de broekzak, alleen met de Nokia 8, die ik nu gebruik, betekent dat je elk jaar een stapel nieuwe broeken moet halen omdat ze kapot gaan door die mega koelkasten. Ik zou natuurlijk een rok kunnen overwegen, maar dat is alleen in Schotland sociaal geaccepteerd voor een man ;)

• Stadiz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 08:44
Ik had laatst een S10E in mijn handen en die vind ik wel lekker compact.
Ben niet zo bekend met de batterij duur maar ik verwacht wel meer batterijtijd dan een Iphone SE.
Had zelf altijd Sony compact telefoons.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
Stadiz schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:19:
Ik had laatst een S10E in mijn handen en die vind ik wel lekker compact.
Ben niet zo bekend met de batterij duur maar ik verwacht wel meer batterijtijd dan een Iphone SE.
Had zelf altijd Sony compact telefoons.
Je verwacht dat de S10e langer meegaat qua batterij dan de nieuwe iPhone SE? Ik denk dat je je daar flink in vergist.

The devil is in the details.

• Stadiz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-07 08:44
Er zit wel dezelfde batterij in als de iphone 8 (1800mah) en die is ook mager maar ja die is zo fijn dun dat toestel.
Die nieuwe soc zal ook gunstig zijn voor de batterij duur en het OS.

Een S10e heeft een 3000mah.

In werkelijkheid heb nog niet eens gekeken welke van die twee een batterijleven heeft.

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 13:48
Samsung S9 of S10? Lijkt me een goede sprong voorwaarts en batterij kun je rekken met de besparingsmodus. En over het formaat, dunner en smaller is prettig. Ik kwam ook van een sony compact af (heb zelf de S8).
Pagina: 1